رفتن به محتوای اصلی

آدم ربایی و گروگان گیری، رویه دستگاه اطلاعاتی رژیم ولایت فقیه

آدم ربایی و گروگان گیری، رویه دستگاه اطلاعاتی رژیم ولایت فقیه

رژیم جنایتکار و آدمکش جمهوری اسلامی سالهاست که به شیوه آدم ربایی و گروگان گیری، فعالان سیاسی و اجتماعی را دستگیر و به نقاط نامعلوم منتقل می کند. در این شیوه به شدت غیر انسانی، دستگاه های اطلاعاتی رژیم فرد مورد نظر را در موقعیت مطلوب گیر انداخته و اقدام به ربایش او می کنند. مدتها پس از نامعلوم بودن سرنوشت فرد دستگیر شده و تحت فشار قرار دادن خانواده او برای سکوت در این مورد، اگر وی زیر شکنجه دژخیمان رژیم ولایت به قتل نرسیده باشد، آنوقت به اعضای خانواده اجازه ملاقات می دهند. سالهاست که فعالان سیاسی و اجتماعی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشری مفقود شده و پس از مدتی سر از زندانهای وزارت اطلاعات در می آورند. شیوه آدم دزدی و گروگانگیری در مورد این افراد به رویه ای معمول از جانب دستگاه اطلاعاتی رژیم تبدیل شده است.

در روز 17 خرداد، شاهرخ زمانی، فعال کارگری و از اعضای هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش، در مسیر تهران به تبریز ربوده می شود. پس از مدتها پیگیری و جستجو مشخص می شود که او در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز زندانی است. این فعال کارگری یک هفته پس از دستگیری در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و ربایش خود دست به اعتصاب غذا می زند. روز 22 تیر پس از 34 روز انفرادی، شاهرخ زمانی به زندان تبریز منتقل می گردد. به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر و کمیته حمایت از شاهرخ زمانی، او پس از انتقال به زندان تبریز به درخواست دیگر زندانیان به اعتصاب غذای خود پایان می دهد، اما وضعیت جسمی و روحی او در شرایط بدی قرار داشته و نیاز به مداوا و رسیدگی پزشکی دارد. این کارگر زندانی بدون هیچ دلیلی در بازداشت بسر می برد.

از سوی دیگر، طبق اخبار منتشر شده، خانم پگاه آهنگرانی، بازیگر جوان و فیلمساز در تهران مفقود الاثر شده است. پس از مدتها کنکاش مشخص می شود، آدم ربایان رژیم جمهوری اسلامی این بازیگر جوان را ربوده و خانواده او را در نگرانی نگه داشته اند. این درحالی است که پگاه آهنگرانی بنا بود برای گزارش جام جهانی فوتبال زنان در آلمان به آن کشور سفر کند. روز گذشته بعضی از خبرگزاریها خبر دادند که پگاه آهنگرانی اکنون سه روز است که در بازداشت بسر می برد. خانم منیژه حکمت، مادر و آقای جمشید آهنگرانی، پدر پگاه هر دو کارگردان و فیلمساز هستند که تا کنون در مورد بازداشت فرزندشان سکوت کرده اند.

قبل از این اتفاق، خانم مریم مجد، عکاس خبری که بنا بود برای گزارش جام جهانی فوتبال به آلمان سفر کند، به همین شیوه ربوده شده و بعد از مدتی معلوم می شود که در بند رژیم ستمگر ولایت فقیه اسیر است. خانم مجد بیمار بوده و به دلیل بدرفتاری و سختگیری در بازداشت، وضعیت بسیار بدی را می گذراند.

ربایش دو خبرنگار آلمانی در تهران در ارتباط با پرونده سکینه محمدی، دزدیدن و زندانی کردن خانم رکسانا صابری، ربایش سه گردشگر آمریکایی در مرز کردستان و ... برای تحت فشار قرار دادن و باج خواهی از دولتهای آنان را می توان به عنوان نمونه از موارد بسیار زیاد اتفاق افتاده نام برد.

رژیم آدمکش و ستمگر جمهوری اسلامی از روز اول بنیانگذاری آن به شیوه آدم دزدان و گروگان گیران، فعالان سیاسی و اجتماعی و حتا شهروندان و خبرنگاران خارجی را ربوده، آنان را یا به قتل رسانده و یا به زندانهای بی نام و نشان منتقل کرده و تحت شکنجه و بدرفتاری قرار می دهد. ربایش کارگر زندانی، شاهرخ زمانی، پگاه آهنگرانی و مریم مجد جدیدترین آدم ربایی رژیم جنایتکار ولایت فقیه می باشد.

باید علیه آدم دزدی و ربایش فعالان سیاسی و اجتماعی توسط رژیم ولایت فقیه اقدامی جدی به عمل آورد. باید شیوه آدم دزدی رژیم جنایتکار ولایت فقیه را افشا و خواهان آزادی بدون قید و شرط همه کسانی شد که بدون هیچ دلیلی توسط دستگاه اطلاعاتی رژیم ربوده و به شکنجه گاه های بی نام و بدنام رژیم منتقل می شوند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید