رفتن به محتوای اصلی

نان گران شد؛ اکنون نوبت شکر است

نان گران شد؛ اکنون نوبت شکر است

رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی تهران در گفت‌و‌گو با تسنیم:

افزایش قیمت شکر هنوز به بازار نرسیده است

 رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با ابراز بی اطلاعی از مصوبه اخیر معاون اجرایی رئیس جمهور در رابطه با افزایش قیمت شکر، گفت: قیمت شکر در بازار دچار افزایش قیمت نشده است.

احمد آقا طاهر در گفت‌و‌گو با تسنیم، از مصوبه افزایش قیمت شکر ابراز بی‌اطلاعی کرد و اظهار کرد: هنوز مصوبه‌ای به طور رسمی به اتحادیه بنکداران ابلاغ نشده و شکر در بازار بدون تغییر در حال عرضه است.

وی با بیان این که ، با توجه به آن که اتحادیه مصوبه‌ای دریافت نکرده است امکان ارائه نظر در رابطه با تصمیمات اتخاذ شده وجود ندارد، گفت: احتمال می‌رود در این مصوبه تعرفه و مسائل پیرامونی واردات شکر مورد تغییر قرار گرفته باشد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در پاسخ به این سوال مبنی بر این که در حال حاضر قیمت هر کیلو شکر در بازار عمده فروشی چه میزان است، خاطرنشان کرد: قیمت شکر در بازار عمده فروشی با توجه به وزن آن متفاوت است اما در حال حاضر هر بسته 10 کیلویی شکر، کیلویی 2200 تومان و بسته بندی 50 کیلویی، کیلویی 2150 تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش تسنیم، پیشنهاد افزایش 30 درصدی قیمت شکر که از دو ماه گذشته در دستور کار قرار گرفته بود، از سوی معاون اجرایی رئیس جمهور ابلاغ شد. در این ابلاغیه آمده است قیمت هر کیلو شکر سفید در محل کارخانه با قیمت 2100 تومان عرضه شود که همراه آن برای مصرف‌کننده کیلویی 200 تومان یارانه در نظر گرفته شده است.

*******

جام نیوز گزارش داد که: شکر گران شد

 پس از حدود سه ماه از پیشنهاد صنایع قند و شکر به دولت برای افزایش حدود 30 درصدی قیمت شکر، ستاد هدفمندی یارانه‌ها پس از بررسی‌های متعدد در جلسه مورخ 4 آذرماه امسال قیمت جدید شکر را اعلام کرد که براین اساس نرخ عرضه شکر سفید درب کارخانه کیلویی 2100 تومان تصویب شد.

در این مصوبه آمده است: با عنایت به مشکلات عدیده‌ بسیاری از کارخانجات چغندرقند به دلیل کوتاه‌بودن فصل برداشت چغندرقند و تولید شکر و تعطیلی کارخانجات در صورت نبودن شکر خام، ثبت سفارش و واردات شکر خام از تاریخ مورد تایید وزیر جهاد کشاورزی و پرداخت مابه‌التفاوت 2100 ریالی برای هر کیلوگرم شکر وارداتی توسط وارد‌کننده عملیاتی خواهد شد.

گر چه در این مصوبه به صراحت به مابه‌التفاوت 200 تومانی که دولت باید به صنایع قند و شکر بدهد اشاره نشده، اما در آخرین بند از این مصوبه آمده است: "کارگروهی با مسوولیت دبیرخانه ستاد و عضویت نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و گمرک تشکیل و نسبت به بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی تامین و دریافت مابه‌التفاوت قیمت مصوب شکر (2100 ریال) تا بهای تولید داخل بر اساس محاسبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اقدام می‌نمایند". که این نشان می‌دهد مابه‌التفاوت 200 تومانی در این مصوبه به تایید رسیده، چرا که بر اساس محاسبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بهای تمام شده تولید شکر برای صنایع کیلویی حدود 2300 تومان است./ایسنا/110

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید