رفتن به محتوای اصلی

اگر هر محدودیتی را بپذیریم موقتی است، چیزی برای ابد پذیرفته نمی‌شود

اگر هر محدودیتی را بپذیریم موقتی است، چیزی برای ابد پذیرفته نمی‌شود


*******

سخنگوی گروه مذاکره کننده ، بحث های مطرح شده مبنی بر پذیرش محدودیتهای جدید از سوی هیات ایرانی در مذاکرات وین ۶، از جمله بحث کاهش تعداد سانتریفیوژهای فعال را گمانه زنی رسانه های معلوم الحال خواند که کاری جز برهم زدن فضای مثبت خواند.

سید عباس عراقچی پنج شنبه شب درنشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر پذیرش کاهش تعداد سانتریفیوژها از سوی هیات مذاکره کننده هسته ای ایران تاکید کرد: در رابطه با تعداد سانتریفیوژها نباید به گمانه زنی های رسانه ای توجه کرد.

عراقچی با تاکید بر اینکه محتوای مذاکرات فقط پشت میز مذاکرات مطرح می شود، افزود: تمام اعداد و ارقامی که در رابطه با سانتریفیوژها اعلام می شود ساخته و پرداخته ذهن برخی از رسانه های خارجی و افرادی است که با نیات خاص این کار را انجام می دهند و هدف آنها آلوده کردن فضای مذاکرات هسته ای و ایجاد اضطراب و تنش است که نباید به آن توجه شود.

معاون وزیر امور خارجه ایران درخصوص مذاکرات وین ۶ تاکید کرد: این مرحله از مذاکرات از روز گذشته ( چهارشنبه) با برگزاری جلسات متعدد دوجانبه، چندجانبه و جمعی در سطوح مختلف آغاز شده است و می توان گفت با گذشت دو روز، مذاکرات در حد ارزیابی از مواضع طرفین بوده و مروری بر آنچه تا امروز داشته ایم و در جریان آن، دو طرف برای درک دقیق تر مفاهیم و مواضع یکدیگر تلاش کرده اند. وی افزود: فکر می کنم از فردا صبح دوباره روند نگارش متن در سطح معاونان وزیر امور خارجه ایران و خانم اشتون آغاز شود.
عراقچی در مورد اظهارات قبلی خود مبنی بر اینکه اگر محدودیت جدیدی در این مرحله از مذاکرات بپذیریم موقتی خواهد بود، گفت: آنچه من گفتم حرف جدیدی نیست ولی اینکه چه برداشتی از سخنان من شده، بحث دیگری است.

وی افزود: آنچه من گفتم حرف جدیدی نیست، بلکه بر مبنای توافق ژنو است زیرا آنجا توافق صورت گرفت که در توافق نهایی، ایران مجموعه اقداماتی را به منظور ایجاد اطمینان و اعتمادسازی نسبت به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود انجام خواهد داد.

عراقچی خاطرنشان کرد: مجموعه اقداماتی که برای اعتماد سازی انجام می دهیم حتما شامل یک سری محدویت هایی خواهد بود که در برنامه هسته ای خود می پذیریم. وی گفت: البته همانطور که در توافق ژنو اشاره شده است اصل غنی سازی ایران ادامه پیدا خواهد کرد ولی با یک سری محدودیت های مورد توافق دو جانبه و برای یک دوره زمانی مشخص.

عراقچی تصریح کرد: این کاملا قطعی است که اگر هر محدودیتی را در هر قسمتی از برنامه های خود به منظور اعتماد سازی قبول کنیم، یک محدودیت موقتی و دارای دوره زمانی مشخص خواهد بود و هیچ چیزی برای ابد پذیرفته نخواهد شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید