رفتن به محتوای اصلی

مهرداد درویش پور:«بچه‌دار شدن به زور زندان»

مهرداد درویش پور:«بچه‌دار شدن به زور زندان»

این روزنامه به لطیفه هائی اشاره دارد که از روز های گذشته در محیط های مجازی و شبکه های اجتماعی به سرعت در حال پخش است و بر اساس آن گفته می شود : " ثبت نام تورهای سه روزه وازکتومی در سواحل آنتالیا شروع شد، وازکتومی کنید اقامت رایگان بگیرید! و …"
روزنامه خراسان می نویسد : این لطیفه ها لطیفه های تلخی که در صورت تصویب نهایی طرح افزایش نرخ باروری با مفاد فعلی، بعید نیست شاهد عملی شدن مسائلی شبیه آن باشیم.

با در نظر گرفتن این واقعیت که این گونه قوانین تأثیری بر زندگی پولدار ها و طبقه روشنفکر جامعه نمی گذارد چون آنها همواره راهی برای دور زدن آن پیدا می کنند. بزرگترین آسیب آن به خانواده های فقیر و زنانی می رسد که یا باید بارداری های ناخواسته را تحمل کنندو به خیل کودکان خیابانی بیافزایند و یا در خفا و در شرایط غیر بهداشتی و با به خطر انداختن جان خود، به بارداری ناخواسته پایان دهند.

به مهرداد درویش پور گفتم : اهمیت داشتن فرزند برای تضمین زیست جامعه بر کسی پوشیده نیست و می دانیم که پیر شدن جمعیت پیامدهای منفی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی زیادی برای «جامعه» به دنبال می آورد . سپس از او پرسیدم بر پایه چه تضمینی و چه آینده نگری می توان خانواده ها را دیکتاتور وار مجبور به داشتن فرزند کرد، همانگونه که رژیم "چائوشسکو"، برای جلوگیری از جلوگیری زاد و ولد، پلیس کنترل "رگل" یا عادات ماهانه خانم ها تشکیل داده بود ؟

درباره رفتن به بهشت به زور شلاق نیز از چند روز پبش مطالبی در آستانه ماه رمضان و در پیوند با دستور رسمی به رستوران ها و مراکز فروش خوراک به خودداری از تهیه و فروش خوراک از صبح تا زمان افطار ، در شبکه های اجتماعی به چشم می خورد، که این هم مسئله ساز است. از مهرداد درویش پور پرسیدم آیا اجباری کردن به جا آوردن اصول دین و مجبور کردن کسی که نمی تواند و یا نمی خواهد روزه بگیرد، با زدن شلاق و یا تنبیه ، می تواند اشتیاق مذهبی به وجود آورد؟

در مطلب روزنامه خراسان آمده است که : بر اساس آنچه مسئولان وزارت بهداشت می گویند بیشترین نرخ رشد جمعیتی را از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۵ شاهد بوده ایم و پس از آن نرخ رشد، سیر نزولی پیدا کرد و در سال ۹۰ این رقم به ۱٫۲۹ درصد رسید. این در حالی است که از نظر سازمان بهداشت جهانی به عنوان مهمترین نهاد بین المللی اگر نرخ باروری در کشوری به زیر ۲ برسد، تهدید سلامتی محسوب می شود، بد نیست بدانیم هم اکنون نرخ باروری در کشور ایران به ۱٫۸ درصد رسیده است و بعید نیست با ادامه روند فعلی، در سال های پیش رو رشد جمعیت به صفر نیز کاهش پیدا کند.
نکته دیگر این که بر اساس آمار وزارت بهداشت از مجموع ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در سال ۹۱ خدمات پیشگیری از بارداری را دریافت کرده اند تنها ۳ درصد این عمل های جراحی را انجام داده اند!

به نقل از رادیو فرانسه 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید