رفتن به محتوای اصلی

شرایط جداشدن کوردستان از دولت عراق فراهم شدە است/ اطلاعیە PAK

شرایط جداشدن کوردستان از دولت عراق فراهم شدە است/ اطلاعیە PAK

 در بارە اوضاع بی ثبات عراق و شرایط تازە کوردستان تصرف استان نینوا، مرکز استان صلاح الدین و شهر سامرا، توسط نیروهای داعش، دولت عراق را با اوضاعی نا معلوم و جنوب کوردستان را با شرایط تازەای مواجە ساختە است.

 اگر چە تاکنون بە طور کامل واضح نیست کە چە طرف یا طرفهایی با کدامین اهداف پشت پردە این تحولات ایستادەاند، با این وجود و علیرغم پارەای تهدیدهای احتمالی، در مجموع برای ملت کورد یک فرصت بە نظر میرسد.

 ملت کورد طی ١٠ سال گذشتە و در شکل فدراتیو نیز، سیاست های بغداد را تجربە کرد کە "در بر همان پاشنە میچرخد". دیگر اعتماد و امید بە ماندن در چارچوب دولت عراق جایز نیست. اگر تآسیس این دولت از همان ابتدا برای ملت کورد مصیبت آفرین بود، احیای آن در ٢٠٠٣ تکرار آن بود.

 از این رو ما امیدواریم رهبری سیاسی باشور( جنوب) کوردستان، با بکار گرفتن این تجارب، بر اساس منافع ملی کورد و در راستای استراتژی استقلال و تشکیل دولت کوردستان، با اوضاع جاری عراق، برخورد نماید. ما امیدواریم ملت کورد درگیر هیچگونە جنگی لە یا علیە هیچکدام از طرفهای معادلە نگردد و چون طرف و هویتی سوم، اهداف سیاسی خود را تعقیب نماید.

 این اوضاع برای ملت کورد فرصتی است تا تمامی باشور کوردستان را تحت کنترول خود و ادارە حکومت کوردستان درآورد؛ ارتش پیشمرگە کوردستان بدون بازگشت و برای همیشە در مرزهای کوردستان مستقر و سیاست دفاع از ملت و سرزمین و مرزهای کوردستان را اتخاذ نماید.

 امکان و شرایط جدا شدن کوردستان از دولت عراق بار دیگر فراهم شدە است. زمان آن فرا رسیدە است کە رهبری سیاسی کوردستان متحدانە، گامهای سریعتری برای تصمیم تاریخی جدا شدن از دولت شکست خوردە عراق و اعلام استقلال و تشکیل دولت کوردستان بردارند.

 پارت آزادی کوردستان در این راستا، حمایت خود را از حکومت کوردستان اعلام می کند و آمادە است تا نیرویهای پیشمرگە خود را تحت فرمان آن، قرار دهد.

 

پارت آزادی کوردستان

مجلس عمومی

٢٢جوزردان ٢٧١٤

١٢ژوئن ٢٠١٤

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
pazadik.org

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید