رفتن به محتوای اصلی

وزیران تریلیونر در دولت حسن روحانی

وزیران تریلیونر در دولت حسن روحانی
تفسیر از:
کاوه جویا
عین متن خبر به نقل از تارنمای تابناک (انتشار در 10 آذر 1392) :


پور مختار: سرمایه میلیاردی وزیران غیر قانونی نیست

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان این که سرمایه و دارایی میلیاردی وزرا غیرقانونی نیست، گفت: در قانون فقط آمده است که وزرا اموالشان را اعلام کنند، ما قانون از کجا آورده ای نداریم.

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگو با مهر در پاسخ به این سوال که آیا همه وزیران دولت اموال خود را طبق قانون به قوه قضائیه اعلام کرده اند، گفت: چند هفته پیش که با وزیر دادگستری صحبت کردم وی گفت بیشتر وزیران اعلام کردند و تنها دو سه نفر باقی مانده بودند که فکر می کنم تا الان باید آنها نیز اموال خود را اعلام کرده باشند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی خبرها حاکی از این است که اموال و دارایی یکی از وزیران در حدود هزار میلیارد و دیگری 200 میلیارد تومان است و آیا قانون نحوه دستیابی به این دارایی ها را بررسی نمی کند؟ گفت: خیر، برای این موضوع قانون نداریم طبق قانون وزیران و مسئولان تنها باید اموال خود را اعلام کنند و ما قانون "از کجا آورده ای" نداریم.

پورمختار در  ادامه افزود: تنها زمانی می توان به اموال مسئولان رسیدگی کرد که خبری از سوء استفاده و یا گزارش مستندی از تخلف مسئولان داشته باشیم تا بتوانیم به این موضوع رسیدگی کنیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: از نظر ما صرف داشتن این همه سرمایه و دارایی جرم و تخلف نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما هم  این خبر را شنیده بودید که یکی از وزیران دو هزار میلیارد و دیگری در حدود 200 میلیارد سرمایه دارند گفت: خیر. من این خبر را از شما می شنوم.  

پورمختار همچنین در پاسخ به این سوال که پرونده بابک زنجانی در چه مرحله ای قرار دارد گفت:  یک سری اطلاعات از سازمان ها و نهادهای مختلف در خصوص پرونده وی درخواست کرده ایم و خود زنجانی نیز مستنداتی را ارایه کرده است که در حال بررسی آنها هستیم.

وی افزود: حتماً در آینده نیز جلسه ای با خود بابک زنجانی خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم تا پایان آذر ماه این پرونده را به نتیجه برسانیم.

وی همچنین در خصوص پرونده سازمان تامین اجتماعی بابک زنجانی نیز گفت: در جلسه هفته گذشته که وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس سازمان تامین اجتماعی در جلسه کمیسیون اصل 90 حاضر شدند گزارشی را در خصوص دریافت چک هایی که از بابک زنجانی داشتند ارایه دادند و این کمیسیون در حال حاضر پیگیر پرونده نفتی بابک زنجانی است. 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
http://www.tabnak.ir/fa/news/361489
منبع:
تارنمای تابناک

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید