رفتن به محتوای اصلی

«موسسه هنرمندان پیشکسوت» مطالبات خود را به اطلاع حسن روحانی رساند

«موسسه هنرمندان پیشکسوت» مطالبات خود را به اطلاع حسن روحانی رساند
تفسیر از:
اقبال اقبالی

هوشنگ ظریف، محمد موسوی، کیوان ساکت، کامبیز روشن‌روان، محمدرضا درویشی، علی‌اکبر صادقی، ارحام صدر، مرتضی احمدی و... به چشم می‌خورد.

*******
حسن روحانی با طرح شعارهائی رای های طیف معینی از جامعه را ربود. اکنون هنگام اقدام و پر کردن دره عمیق میان گفتار و کردار اوست. آزادی همه زندانیان نخستین مطالبه ملت ایران است که نمی تواند نسبت بدان سکوت کند! جنبش های مطالباتی اجتماعی کارگران، دانشجویان و زنان بی تردید بمیدان خواهند آمد. حرکت سینماگران، نامه نگاری «موسسه هنرمندان پیشکسوت»، حضور بیکاران مقابل ملاخانه، اعتراضات کشاورزان و اعتصابات کارگری و ... می توانند مراحل آغازی جنبش های ملی - مطالباتی در دور جدید باشند.

*******

 ۱- کمک مالی قابل توجه حداقل۱۰۰میلیارد ریال برای سال ۹۲ به منظور رسیدگی به امور ضروری هنرمندان پیشکسوت از جمله مسایل و مشکلات مربوط به امور پزشکی و بیماری‌ها به ویژه بیماریهای صعب العلاج و خاص، مشکلات معیشتی و هزینه‌های ضروری (مستحضر باشید برخی از هنرمندان پیشکسوت در دوران کهولت سن از داشتن حقوق مستمر و بازنشستگی محروم هستند!) و همچنین حمایت از تولید فعالیت‌ها و آثار هنری، امور پژوهشی و تحقیقاتی و...

 ۲- به استناد بند ۱ ماده ۲۲ اساسنامه موسسه (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) ایجاد ردیف مستقل اعتباری در بودجه سالیانه کشور به ویژه در سال ۹۳ به منظور اطمینان از استمرار کمک‌های سالیانه دولت به هنرمندان پیشکسوت.

 ۳- از طریق سازمان محترم بهزیستی امکان استفاده رایگان از خدمات آسایشگاه‌های ویژه سالمندان برای تعداد محدودی از هنرمندان پیشکسوت فاقد سرپرست در تمامی رشته‌های هنری و با معرفی آن موسسه فراهم گردد. 
 
۴- با توجه به اینکه سالهاست موضوع وام ۵۰ میلیون تومانی خرید یا ساخت مسکن هنرمندان بلا تکلیف شده، شرایط استفاده از تسهیلات مذکور برای هنرمندانی که فاقد مسکن هستند فراهم شود.

۵- از طریق وزارت بهداشت و درمان موضوع پذیرش هنرمندان پیشکسوت در تمامی یا بخشی از بیمارستان‌های تخصصی کشور با معرفی نامه موسسه مذکور (یا کارت عضویت موسسه) امکان پذیر باشد.

 ۶- از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استفاده از خدمات گردشگری و تفریحی با تخفیف ویژه و استفاده از موزه‌های سراسر کشور به صورت رایگان انجام گردد.

 ۷- از طریق شرکت بیمه ایران تمامی هنرمندان پیشکسوت در تمامی حوزه‌ها (اعضای این موسسه) که احتمالا تا پایان سال تعداد آن‌ها به ۴۰۰ نفر می‌رسد تحت پوشش بیمه تکمیلی طلایی (مشابه سال‌جاری خانه تئا‌تر و خانه سینما) قرار بگیرند.

 ۸- به منظور استفادهٔ ثمر بخش از تجارب پیشکسوتان در حوزهٔ فرهنگ و هنر در گروه مشاوران ریاست جمهوری، حوزه «پیشکسوتان هنری» نیز گنجانده شود.

 ۹- ساختمانی مناسب با کاربری چند منظوره (اداری و فرهنگی) از طریق نهاد ریاست جمهوری یا سایر دستگاه‌های دولتی برای دفتر فعالیت‌های این موسسهٔ نوپا اختصاص یابد، ساختمانی که مکانی برای پاتوق دائمی هنرمندان نیز باشد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید