رفتن به محتوای اصلی

سالی دردناک از اعدام دو جان آزاده گذشت . 
 بیاد زنده یادان محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی  
07.01.2024 - 09:22

سالی دردناک چون چهل سال دردناک دیگر بر ملت ایران گذشت.تحمل کردیم  حکومتی را که چهل سال است خدای خانه کرده در وجود خامنه ای  جز از جنگ ،کشتار ،توطئه ،نابودی  سخن بر زبان او جاری نمی سازد .
شنیدیم و دیدیم لسان الغیبی رهبری را  که هر بار دهان می گشاید فاجعه ای از راه می رسد. چهل سال است که او از زبان خدا!  به کوچکترین بهانه ای،هر صدای اعتراضی را در گلو خفه می سازد وهر معترض میدانی را حکم بر افکندن رسن در گردن و بدار کشیدنش می دهد.
باور نکردنی است ابعاد جنایتی را که این حکومت دزد وفاسد متشکل شده از لات ها ،چاقو کشان،معلوم الحالان در پیتی،  که بدستور خامنه ای برسراین ملت  می آورند. ملتی را به ماتم جوانان می نشانند
خامنه ای! این جانشین بحق کسی  که تنها در عرض چند هفته امر به کشتن هزاران زندانی سیاسی اکثرا جوان وتحصیل کرده داد.او نیز متوهمی بود که برای هر جنگ وجنایت دست خدا از آستینش بیرون می آمد ."من دست وبازوی شما را که دست خدا بر بالای آن است می بوسم."خمینی  دستی کهدر واقع  دست خود او بود بر بالای دست پاسداران     
فاجعه تلخ این ملت گرفتارشده دروجود خود شیفته ای که جز به تداوم حکومت خود نمی اندیشد. ملت را پیوسته غوطه ور درگرداب خون عزیزانی می کند که تن به اطاعت بی چون وچرای این جانی حاکم که از زبان خدا سخن می گوید نمیدهند.خدائی که مدح جلادان می کند و حکم بر کشتار آزادی خواهان می دهد.
دردناک تر کسانی که با تائید او صحه بر کلام خدائی او می نهند .با وجود دیدن این همه جنایت وخنده تلخ وتحقیر آمیز خامنه ای برسر جنازه های فرزندان این سرزمین در فکر یافتن راهی برای مجاب کردن وی هستند. گذار بی درد برای برچیدن حکومت بدست خود حکومتیان. 
هنوز نمی خواهیم باور کنیم مردی که بر حیات یک ملت حکم می راند فاقد قلب و روح انسانیست  
 هستند کسانی که هنوز باور نمکنند که خبر اعدام هر مخالف برای خامنه ای لذت بخش است.او خود دستور دهنده اصلی به عمله جات دستگاه قضائی جیره خوار حکومت است . او که مرگ روح‌الله عجمیان رامثالی از «شهدای حافظ امنیت» می داند .با چنان قساوتی نسبت به سر کوب ،دستگیری و اجرای حکم اعدام معترضان دستور می دهد که قابل تصور نیست . 
کمترحکومتی را می توان در تاریخ ودر جهان یافت که افزون بر اعدام های غیر قانونی صرفا تنظیم شده توسط باز جویان و شکنچه گران امنیتی.چنین بی رحمانه بر خانواده ها فشار بیاورد وپدران و مادران را بجرم داد خواهی فرزندان در غل و زنجیر کند . برای سال های متمادی بدون هیچ شرمی زندانی نماید. از مادر و پدر پویا بختیاری، تا دستگیری ،شکنجه وزندان ماشالله کرمی پدر زنده یادمحمد مهدی کرمی.    
  یک بیمار روانی  که کوچکترین اعتراض حتی نصیحت مشفقانه نیز اورا خشمگین می سازد. بگونه ای که رحم بر یاردیرین خود که این لباس ولایت بر تن او راست نمود نکرد.سرش را زیر آب کرد. بر جنازه اش هم نمازی از زبان خدا خواند که در حق نا بخشودگان خوانند ..
 داستان ابله مردی!مستکبر! خود بزرگ بین! خود شیفته . بنام ولی فقیه که عاشق صوت خویش است که خدا بر زبان او جاری می کند.حکم بر جان ومال مردم می دهد وحاضر نیست از عرش کبریائی آلوده به چرک ،خون وکثافت خود پائین بیایدوبه نتیجه کار خود بنگرد. 
 در این میان هستند هنوز کسانی که به عبث می اندیشند که او تغیر رویه دهد .کسی تغیر رویه می دهد که قبول کند رویه ای نادرست داشته است .خود پسندی مخلوط شده با جهل او، همراه با تملق کفتاران حلقه زده بر دورش  بدان میزان است که فکر می کند در توان او است که جهان را ببازی بگیرد .برای نظرات کشور ها ،نهاد ها ،بیانیه ها ودر خواست هایشان تره خورد نکند.سخت برسر بی حرمت شدنشان بخندد.
صد ها نفر هم که بخواهند وبنویسند او دست از اعدام مخالفان خود بر نمیدارد واز سر قهقه خویش بر مرگشان نمی گذرد.
 روانی خطرناکی که  با بالا گرفتن دامنه اعتراص ها بر جنونش افزوده شده وهمه عالم و آدم را دشمن می بیند. بر دامنه سرکوب خود می افزاید. حکم بر تعجیل در اعدام ها میدهد.تعجیل در ساختن بمب اتم. تعجیل در پناه گرفتن زیر سایه قدرت پوتین. 
دیکتانورها چنین اند.برای فائق شدن برچنین دیوانه زنجیری هیچ راهی جز مجموع شدن تمامی نیروهای ریز ودرشت زیر یک پرچم نیست. کسی که امروز از قهقهه مستانه خامنه ای نفرتش نمی گیرد .نمی تواندآزاد مرد منطقی  و یاری رسان به اتحاد ومبارزه در صفی مشترک باشد.
قبول کند همراهی برای سرنگونی حکومت را.قبول کند منطق میدانی که فرمانده هان آن کسانی هستذ که بنقد جان مبارزه می کنند واز تو سوال نمی کنند که هستی ؟ می پرسند در انبانت چه برای مبارزمشترک و قوام بخشیدن به آن هدیه آورده ای؟
 تنها درسایه چنین وحدتی است که میتوان گردن آزادی خواهان از طناب دار رهاندو دیکتاتور را در بند کشید بر ماشین سرکوب وی فائق آمد.
بزرگ داشت اعدام شده گان مویه بر مزارشان نیست ! بل دادن دست اتحاد است برای یک مبارزه مشترک .حمایت است ازجنبش "زن ،زندگی ،آزادی "  
تلاش است یرای همسو شدن  با تمام جریان هائی که بخاطرسرنگونی این حکومت تمامی اعتبار وحیثیت خود برای اعتلای جنبش  انقلابی بمیان نهاده اند. 
پاس بداریم یاد عزیزان جان باخته در راه آزادی را با صیقل زدن سلاح همبستگی بدون اما واگر.  دادخواهی کنیم !با شور،یک پارچگی ملی ،امید ،تلاش در جهت سازماندهی و حرکت دادن  میلیون ها رانده شده ازسرزمین ابائی را بسوی میادین ،سفارت خانه ها .رساندن پیام آزادی خواهی یک ملت را به هر طریق ممکن بگوش جهانیان و نشان دادن عدم مقبولیت و مشروعیت جمهوری اسلامی را در بین مردم .  
بخواهیم همبستگی جهانی را در دفاع از کرامت انسانی هزاران قلب عاشق که با شعار زیبای "زن ،زندگی،آزادی" پشت حاکم مستبد و حکومت متجاوزش را بلرزه انداخته اندو جان بر سر آن نهادند.  ابوالفضل محققی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.