رفتن به محتوای اصلی

211 نوامبر: مقامات حماس می‌گویند بیش از ۱۴ هزار نفر در غزه کشته شدند
21.11.2023 - 05:25

 

 

 

جلسه دولت اسرائيل برای رای‌گیری درباره توافق با حماس

ساعت هشت شب امشب به وقت اسرائيل جلسه کابینه این کشور برای تایید یا رد توافق با حماس برگزار شد.

در این جلسه قرار است درباره پیشنهاد توافقی گفتگو شود که بر اساس گزارش‌ها می‌تواند آزادی ۵۰ گروگان را طی چهار روز در ازاء آزادی ۱۵۰ زندانی فلسطینی از سوی اسرائيل محقق کند.

این پیشنهاد توافق در عین حال باید به تایید شورای وزرا و کابینه جنگ دولت نیز برسد.

 

 

یک مقام اسرائیلی می‌گوید ۵۰ گروگان حماس طی چهار روز آزاد می‌شوند

یک مقام ارشد اسرائیلی به بی‌بی‌سی گفته است بر اساس توافق احتمالی «۵۰ اسرائیلی، در طول چهار روز» آزاد خواهند شد که می‌تواند به معنی آزادی ۱۲ نفر در هر روز باشد.

این مقام ارشد اسرائیلی می‌گوید تمامی نهادهای امنیتی اسرائیل و همچنین ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی، که یک توافق پیشنهادی قطر را پیشتر رد کرده بودند، با پیشنهاد توافق جدید موافقند.

این مقام اسرائیلی همچنین می‌گوید: «علاوه بر این، حماس ممکن است تایلندی‌ها را یک طرفه آزاد کند که در این صورت تعداد آزادشدگان حداکثر به ۸۰ نفر خواهد رسید.»

وزارت خارجه تایلند تایید کرده است که ۲۵ شهروند این کشور در جریان حملات حماس در ۷ اکتبر به اسارت گرفته شدند.

گفته می‌شود پس از حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل، حدود ۲۴۰ نفر گروگان این سازمان هستند.

 

مقامات حماس می‌گویند بیش از ۱۴ هزار نفر در غزه کشته شدند

.

 

مقامات حماس در غزه می‌گویند تعداد افرادی که از آغاز جنگ تا کنون در این منطقه کشته شده‌اند به ۱۴۱۲۸ نفر رسیده است.

این گزارش می‌گوید که ۵۸۴۰ کودک در میان کشته شدگان هستند.

اسرائیل درباره آماری که حماس منتشر می‌کند ابراز تردید کرده،‌ هر چند که خودش به تازگی آمار رسمی کشته‌های حملات حماس را از ۱۴۰۰ نفر به ۱۲۰۰ نفر کاهش داده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هم گفته است که به آمار حماس در غزه «اعتماد ندارد». اما سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی این آمار را تایید می‌کنند.

سازمان ملل متحد و دیدبان حقوق بشر هم می‌گویند دلیلی برای باور نکردن آمار وزارت بهداشت غزه نمی‌بینند.

آخرین اخبار از تحولات غزه

.

 

  • جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید توافقی که به موجب آن حماس برخی از گروگان‌های اسرائیلی را آزاد می‌کند، «بسیار نزدیک» است.
  • بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پیشتر گفته بود که «پیشرفت» در مذاکرات انجام گرفته و مقامات کلیدی را برای گفت‌وگو در عصر امروز احضار کرده است. هر معامله‌ای با حماس باید توسط افراد کابینه و شورای امنیت این کشور تأیید شود.
  • اسماعیل هنیه، رهبر حماس، گفته بود این گروه در حال نزدیک شدن به ‌«توافق آتش بس» با اسرائیل است، امری که به توقف جنگ در غزه کمک می‌کند.
  • یک مقام بلندپایه اسرائیلی که نامش فاش نشده به بی‌بی‌سی گفته است که در توافق احتمالی، ۵۰ اسرائیلی «طی چهار روز» آزاد خواهند شد و همه نهادهای امنیتی اسرائیل از این پیشنهاد حمایت می‌کنند. یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است گفت که این کار در مقابل آزادی ۱۵۰ اسیر فلسطینی از سوی اسرائيل انجام خواهد شد.
  • در حالیکه جنگ ادامه دارد ارتش اسرائیل می‌گوید که جبالیه در شمال غزه را محاصره کرده است.
  • سازمان جهانی بهداشت می‌گوید دو نوزاد نارس پیش از آنکه روز یکشنبه به همراه گروهی دیگر از بیمارستان شفا غزه منتقل شوند، جان خود را به دلیل نبود مراقبت‌های پزشکی لازم از دست دادند.
  • دولت حماس در غزه می‌گوید از زمان آغاز حملات اسرائیل بیش از ۱۴۰۰۰ نفر از جمله بیش از ۵۸۰۰ کودک در این باریکه کشته شده‌اند.

جزئیات آتش‌بس احتمالی و تبادل گروگان‌ها

به طور مداوم گزارش‌هایی از وقفه احتمالی و تبادل گروگان‌ها منتشر می‌شود:

  • فقط برای یادآوری، اسماعیل هنیه، رهبر دفتر سیاسی حماس، بیانیه‌‌ای را برای خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فلسطینی ارسال کرده و گفته است که آنها «به دستیابی به توافق نزدیک شده‌اند». اسرائیل هنوز درباره این اظهارات سکوت کرده است.
  • به گزارش خبرگزاری فرانسه، توافق احتمالی ممکن است موارد زیر را شامل شود: آتش‌بس پنج روزه که شامل آتش‌بس در نبردهای زمینی و محدود کردن عملیات هوایی اسرائیل بر فراز جنوب غزه است.
  • گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی ۵۰ تا ۱۰۰ گروگان را آزاد می‌کنند که غیرنظامیان اسرائیلی و یا از ملیت‌های دیگر باشند، اما نه سربازان.
  • در مقابل، ۳۰۰ فلسطینی از جمله زنان و کودکان از زندان‌های اسرائیل آزاد خواهند شد.
  • خبرگزاری فرانسه به مقامات ناشناس حماس و گروه جهاد اسلامی استناد کرده است. آنها همچنین به این خبرگزاری گفته‌اند که سازمان‌های آنها با شرایط توافق موافقت کرده‌اند.
  • به طور جداگانه، یکی از مقامات حماس به نام عزت رشق به شبکه‌ الجزیره گفته است که مذاکرات بر روی مدت زمان آتش‌بس، ارسال کمک به غزه و تبادل گروگان‌های اسرائیلی با اسرای فلسطینی متمرکز است.
  • عزت رشق گفت که هر دو طرف زنان و کودکان را آزاد خواهند کرد.
  • عزت رشق گفت که جزئیات این توافق از سوی قطر که میانجی مذاکرات بین حماس و اسرائیل بوده است، اعلام خواهد شد.

 

اسرائیل: به موشک‌هایی که از خاک لبنان شلیک شده است پاسخ می‌دهیم

در چند روز گذشته، آتش‌باری‌های متعددی در مرز شمال اسرائیل و جنوب لبنان رخ داده است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در ایکس نوشته است: «سه موشک ضدتانک از خاک لبنان به سمت منطقه متولا شلیک شد اما هیچ تلفاتی تاکنون گزارش نشده است.»

آقای هاگاری در ادامه افزود: «نیروهای ارتش اسرائیل بزودی به مناطقی که از آنجا به اسرائیل شلیک شده است حمله می‌کنند.»

پیش از این، دو منطقه شمال لبنان و جنوب اسرائیل بارها مورد اصابت موشک یا حملات توپخاته‌ای و یا حملات جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته‌اند و در این حملات چندین نفر از دو طرف کشته و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

 

یونیسف: اگر آتش‌بس موقت برقرار شود آماده امدادرسانی‌ هستیم

.

 

توبی فریکر، سخنگوی سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت:«این آژانس از توافق احتمالی برای آتش‌بس موقت میان حماس و اسرائیل که اجازه آزادی گروگان‌ها را می‌دهد، استقبال می‌کند.»

جزئیات توافق احتمالی و شمار افرادی که گزارش شده است احتمال آزادی آنها می‌رود هنوز مشخص نیست.

یکی از مقامات حماس به الجزیره گفته است که «مذاکرات بر زمان ادامه آتش‌بس، ارسال کمک به غزه و تبادل اسرا و گروگان‌ها متمرکز است.»

فریکر که هم‌اکنون در اردن است، به بی‌بی‌سی گفت: «اگر آتش‌بس فوری بشردوستانه‌ای وجود داشته باشد که یونیسف و بسیاری دیگر خواستار آن هستند، باید هرچه سریع‌تر اقلام مورد نیاز را وارد کنیم و به پناهگاه‌ها برسانیم.»

اسماعیل هنیه: به توافق آتش‌بس نزدیکیم

رهبر حماس می‌گوید این گروه درآستانه رسیدن به توافق با اسرائيل است.

پیشتر گزارش‌هایی درباره احتمال قریب‌الوقوع بودن آزادی گروگان‌های اسرائيلی منتشر شده بود.

در قطر مذاکرات میان رهبران حماس و میانجی‌گران قطری در جریان بوده و رئيس سازمان صلیب سرخ جهانی نیز به این کشور سفر کرده تا در صورت رسیدن به توافق، به اجرای آن کمک کند.

به گزارش برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فلسطینی اسماعیل هنیه گفته است این گروه پیام خود را به «برادران قطری و میانجیگران داده است.» آقای هنیه گفته است: «به توافق آتش‌بس نزدیکیم.»

از سوی اسرائيل هیچ خبر تازه‌ای در این زمینه منتشر نشده است.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه گفت «رسیدن به توافق برای آزادی گروگان‌های در قبال «وقفه در جنگ» از همیشه نزدیک‌تر است.»

رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در دیدار با هنیه در قطر خواهان «آزادی فوری گروگان‌ها» شد

رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در دیدار با اسماعیل هنیه در قطر خواهان «آزادی فوری گروگان‌ها» شد و افزود تیم‌‌هایی از این کمیته باید بتوانند با گروگان‌ها دیدار کنند.

هزار قایق روز چهارشنبه در آب‌های ترکیه جمع می‌شوند تا به سمت غزه حرکت کنند

تقریبا هزار قایق روز چهارشنبه در آب‌های ترکیه جمع می‌شوند تا به سمت غزه حرکت کنند و محاصره اسرائیل را در جریان جنگ با حماس بشکنند. یکی از هماهنگ‌کنندگان این اعتراض گفت ۳۱۳ قایق صرفا حامل فعالان روسی خواهند بود، ۱۰۴ قایق فعالان اسپانیایی، و ۱۲ قایق فعالان اهل ترکیه.

اعضای خانواده گروگان‌های اسرائيلی جلسه دیدار با دولت را نیمه‌کاره رها کردند

بر اساس گزارش‌ها اعضای خانواده گروگان‌های اسرائيلی جلسه دیدار با نخست وزیر و کابینه جنگ اسرائيل را نیمه‌کاره ترک کرده‌اند.

بر این اساس یکی از این افراد به شبکه ۱۲ اسرائيل گفته است از دیداری که پیشتر با دو نفر از اعضای کابینه جنگ اسرائيل داشته است اینطور برداشت کرده که آزادی گروگان‌ها در صدر اولویت‌های آنهاست اما دیدار با کل کابینه اسرائيل در روز دوشنبه این‌گونه نشان داده است که هدف دولت برای «نابود کردن حماس» به همان اندازه مهم است.

این فرد که عموزاده تال شایمی، از گروگان‌های اسرائيلی است گفته است «همه ما معتقدیم که آزادی گروگان‌ها باید بیشترین اهمیت را داشته باشد.»

 

سازمان بهداشت جهانی: بحران سلامت درغزه «مستعد همه‌گیری» است

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید در حالی که مردم غزه در میانه باران‌های سیل‌آسا از مناطق درگیری فرار می‌کنند و در مراکز پرتراکم آواراگان پناه می‌گیرند خطر شیوع بیماری همه‌گیر در سطحی که است که می‌تواند معادل آسیب‌های فعلی جنگ در غزه باشد.

مایکل رایان رئیس بخش فوریت‌های سازمان بهداشت جهانی می‌گوید این وضعیت قطعا مقدمات همه‌گیری‌های گسترده را فراهم می‌کند.

به گفته این مقام بین‌المللی خطر پیش روی بهداشت عمومی در غزه در حال رسیدن به سطحی است که در حال حاضر در بحران جراحات مردم در بیمارستان‌ها شاهد آن هستیم.

وی افزود کودکان به طور خاص در معرض خطرند. کاهش یکباره دما به زودی مشکل ذات‌الریه را پیش رو خواهد آورد. استرسی که این کودکان درگیر آن هستند و وضعیتی فرسایشی آنها شرایط را برای یک بیماری همه‌گیر مهیا می‌کند.

به گفته آقای رایان دستور اسرائيل به فلسطینی‌هایی که از شمال به جنوب آمده‌اند برای حرکت به سوی غرب، تراکم در مراکز آوارگان را بیشتر و شرایط را بدتر خواهد کرد.

«۲۰۰ بیمار از بیمارستان اندونزی در غزه تخلیه شدند»

یک مقام وزارت بهداشت غزه می‌گوید که ۲۰۰ نفر از بیماران بیمارستان اندونزی در این منطقه تخلیه شده‌اند.

بعد از آنکه بر اساس گزارش‌ها ۱۲ نفر در این بیمارستان کشته شدند،‌ تانک‌های اسرائيلی این بیمارستان را محاصره کرده‌اند.

در حال حاضر سخنگوی وزارت بهداشت حماس در غزه به خبرگزاری آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه گفته است ۲۰۰ بیمار با اتوبوس از این بیمارستان به بیمارستان نصر در خان یونس منتقل شده‌اند و صلیب سره نیز در حال کمک برای انتقال ۴۰۰ بیمار دیگر است.

پیشتر رئيس این بیمارستان گفته بود که صدای تیراندازی‌های پراکنده در بیمارستان شنیده می‌شود.

آمریکا: شش کامیون با حدود هجده هزار گالن سوخت وارد غزه شدند
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که شش کامیون با حدود هجده هزار گالن سوخت وارد غزه شدند.

.
یمن: ربودن کشتی تجاری به دست حوثی‌ها اقدامی تروریستی بود
وزیر اطلاع‌رسانی یمن ربودن کشتی تجاری «گلکسی لیدر» از سوی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی را «اقدام تروریستی» خواند و گفت این اقدام تجارت در دریای سرخ را تحت تاثیر قرار خواهد داد

کاخ سفید: توافق برای تبادل گروگان‌های حماس نزدیک است
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید: آمریکا معتقد است توافق برای تبادل گروگان‌های حماس نزدیک است. جان کربی استفاده از واژه «نسل‌کشی» در ارتباط با اسرائیل را نامناسب دانست و گفت: «اسرائیل در تلاش برای حذف مردم فلسطین از روی نقشه نیست. اسرائیل سعی نمی‌کند غزه را از روی نقشه محو کند، بلکه در تلاش است تا از خود در برابر یک تهدید تروریستی نسل کشی دفاع کند.»

کشف کارگاه موشک‌سازی در مسجد غزه؛ ارتش اسرائیل: از اسلام برای ترور استفاده می‌کنند
ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهایش یک کارگاه موشک‌سازی، مقادیری سلاح و ورودی یک تونل حماس را در داخل مسجدی در محله زیتون شهر غزه کشف کردند.
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش با اعلام این خبر گفت: «از اسلام برای ترور استفاده می‌کنند.»

اسرائیل از به صدا درآمدن آژیرهای خطر حمله موشکی در مرکز این کشور خبر داد
ارتش اسرائیل از به صدا درآمدن آژیرهای خطر حمله موشکی در مرکز این کشور در پی شلیک دو راکت از نوار غزه خبر داد و اعلام کرد این راکت‌ها از سوی سیستم گنبد آهنین رهگیری شدند.

اسرائیل از حمله به یک مرکز فرماندهی و مواضع دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان خبر داد
ارتش اسرائیل اعلام کرد در پاسخ به شلیک موشک و راکت به شمال این کشور، یک مرکز فرماندهی حزب‌الله و دیگر مواضع متعلق به این گروه را در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

مقام‌های فلسطینی از افزایش شمار کشته‌شدگان در غزه به ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر خبر دادند
مقام‌های وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار کشته‌شدگان در غزه به ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر خبر دادند.

نگاهی به وسعت ویرانی‌ها در غزه

نمایی از بیت‌حانون در غزه آنطور که از شهر سدروت در اسرائیل مشاهده می‌شود. این منطقه از اولین بخش‌های غزه بود که بعد از حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل، هدف حملات هوایی آن کشور قرار گرفت.

دو عکس زیر، خط افق بیت‌حانون را یک هفته بعد از آغاز حملات اسرائیل با وضعیت آن در اوایل ماه نوامبر مقایسه می‌کند:

بیت حانون

 

 

جو بایدن معتقد است توافقی برای آزادی برخی از گروگان‌ها نزدیک است

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفت معتقد است توافقی برای آزادی برخی از گروگان‌ها نزدیک است و این توافق در ازای توقف حمله اسرائیل خواهد بود.

این اظهار نظر در جریان مراسم سالانه شکرگزاری بیان شد که در آن رئیس‌جمهوری حضور داشت.

بایدن این اظهارات را در پاسخ به پرسش خبرنگاری بیان کرد که پرسید آیا توافقی که از آن صحبت می‌شود نزدیک است یا خیر.

بایدن انگشتانش را به علامت موفقیت روی هم گذاشت و پاسخ داد: «من معتقدم که چنین است.»

روز یکشنبه، واشنگتن پست گزارش داد که این توافق قریب‌الوقوع است و سفیر اسرائیل در آمریکا هم روز یکشنبه گفته است که امیدوار است «در روزهای آینده» به توافق برسند.

وزارت بهداشت حماس: ۱۲ نفر در حمله به بیمارستان اندونزی در شمال غزه کشته شدند

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت حماس اعلام کرد دست‌کم ۱۲ نفر شامل بیماران و بستگانشان در حمله به بیمارستان اندونزی در شمال غزه کشته شدند.

او گفت که این حمله ده‌ها زخمی نیز بر جای گذاشته است.

القدره گفت: «ارتش اسرائیل بیمارستان اندونزی را محاصره کرده و می‌ترسیم همان اتفاقی که در بیمارستان شفا افتاد، رخ دهد.»

به گفته این مقام دولت حماس در غزه، حدود ۷۰۰ بیمار و نزدیکانشان در این بیمارستان حضور دارند.

ارتش اسرائیل پیشتر اعلام کرد عملیات نظامی خود را علیه حماس به مناطق جدیدی گسترش می‌دهد.

حمله هوایی به بیمارستان اندونزی «حداقل 12 کشته» برجای گذاشت

مدیر بیمارستان اندونزیایی در شمال غزه به بی‌بی‌سی گفت که دست کم ۱۰ نفر در حمله هوایی اسرائیل به این بیمارستان کشته شده‌اند.

مقامات بهداشتی حماس در غزه گفته‌اند که تعداد کشته‌شدگان ۱۲ نفر بوده است.

اشرف القدره، سخنگوی مقامات بهداشتی حماس در غزه به خبرگزاری فرانسه گفت که ده‌ها نفر نیز در این حمله زخمی شده‌اند.

حمله ارتش اسرائیل به مواضع حزب‌الله در لبنان

ارتش اسرائیل از حمله جت‌های جنگنده این کشور به مواضع حزب‌الله در خاک لبنان خبر داده است.

ارتش اسرائیل یکشنبه اعلام کرد در واکنش به آتش‌باری حزب‌الله، اهداف این گروه در داخل لبنان را هدف قرار داده است.

بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، شبهنظامیان حزب‌الله با راکت ضدتانک و خمپاره به این کشور حمله کرده بودند.

ارتش اسرائیل اهداف مورد حمله را «یک مرکز نظامی حزب‌الله، یک برج نگهبانی و زیرساخت‌های مورد استفاده برای هدایت عملیات تروریستی» عنوان کرده است.

پیش‌تر، یواف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که از آغاز جنگ غزه، حزب‌الله بیشتر از ۱۰۰۰ پرتابه را به سوی اسرائیل شلیک کرده است.

مکرون به نتانیاهو گفته است که «شمار زیادی غیرنظامی» در غزه کشته شده‌اند

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به او گفته است که در جنگ این کشور با حماس «شمار زیادی غیرنظامی» در غزه کشته شده‌اند.

آقای مکرون بر «ضرورت مطلق تشخیص تروریست‌ها از مردم عادی» تاکید کرده است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین با محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطینی هم گفتگوهایی داشته و در این گفتگوها خشونت علیه غیرنظامیان در کرانه باختری را محکوم کرده است.

امانوئل مکرون اخیرا به بی‌بی‌سی گفت که اسرائیل باید کشتار زنان و کودکان را متوقف کند.

 

دیدار خانواده‌های گروگان‌های حماس با کابینه جنگ و کنست اسرائیل

در پی افزایش فشار از سوی خانواده‌های گروگان‌های حماس بر دولت اسرائیل، گل هیرش، هماهنگکننده دفتر بنیامین نتانیاهو از دیدار این خانواده‌ها با اعضای کابینه جنگ دولت در روز دوشنبه خبر داده است.

هم‌زمان، رسانه‌های اسرائیل از دیدار اعضای کنست، مجلس اسرائیل، با اعضای خانواده‌های گروگان‌ها در این روز خبر داده است.

این نخستین حضور رسمی خانواده‌های گروگان‌ها در کنست است.

راهپیمایی خانواده‌های گروگان‌های حماس در بیت‌المقدس

 

راهپیمایی خانواده‌های گروگان‌های حماس در بیت‌المقدسI راهپیمایی خانواده‌های گروگان‌های حماس در بیت‌المقدس
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.