رفتن به محتوای اصلی

آیا راه میانبری بدون منشورها و تناقضاتش، برای جمع شدن نیروهای دلسوز وجود دارد ؟

آیا راه میانبری بدون منشورها و تناقضاتش، برای جمع شدن نیروهای دلسوز وجود دارد ؟

آیا راه میانبری بدون منشورها و تناقضاتش، برای جمع شدن نیروهای دلسوز وجود دارد ؟

Image removed. من این توانایی را در بخش عمده جمهوری خواهان که عملا گرفتار تعریف از خود هستند ، نمی بینم . آنها در اکثریت موثر یا الیت خود بین سیاهکل و ۵۷ آویزان هستند .

Image removed. من این توانایی را در پادشاهی خواهان بدلایل بسیار نمی بینم . از جمله آنها در اکثریت خود فاقد علاقه به ایدئولوژی سیاسی اداره جامعه دمکراتیک هستند (معنی اش این نیست که دیگران بهترند ) .

Image removed.پادشاهی خواهان با توجه به اینکه نیروی نسبتا بیشتری هستند (وکالت چهار صد هزار نفر به شاهزاده با این تصور که بیشتر پادشاهی خواهان هستند ) ،اما حتی ده درصد آن در خارج کشور نتوانستند و یا نخواستند دور حزب مشروطه با اساسنامه لیبرال جمع شوند . قطعا دلایلی دیگری هم وجود دارد.

Image removed.به گمان من کنشگر آماتور, آنها به علت کمبود علاقه به یک ایدئولوژی سیاسی بستر ساز ، به آلترناتیو ها چنگ زدند ، ایرانگرایی ،ملی گرایی ، دی و آبان خواهی ..، کبیر گویی . اگر چه هر کدام در جایگاه خود در یک رابطه ای، می تواند مثبت هم باشد، اما دوری گزینی آنها از دیگر جمع ها و یا توقع شبیه سازی از دیگران جز پراکنده شدن و انفعال برای خودشان نتیجه دیگری ندارد .

Image removed.شاهزاده را من انتظار ندارم ، آنگونه که مسیح می تازد ، بیاد وسط میدان پاسخگویی . راستش توقع بیهوده مسیح به امر اتحاد با پادشاهی خواهان از کانال شاهزاده (چیزی که من شخصا دیگر باوری ندارم ) آسیب زا است . مسیح در پی پرسش های چالشی خبرنگار ایران اینترنشنال،  دوباره انتقاد جدی  از آقای پهلوی را  مطرح می کند  ، که موجب میشود او بیشتر مورد نفرت و ناسزای سلطنت طلبان قرار گیرد, اگرچه خود انتقاد مسیح صرفنظر از اهداف و شرایط، منطقی و دمو کراتیک است .

چیزی که مسیح نمی تواند و یا نمی خواهد ببیند

Image removed.مسیح هنوز به جمع شدن می چسبد و می گوید شروع بود ، خوب چه شروعی بود که شما به سلاخی سیاسی دست زدید و مفادی را گنجاندید که مردم و یا حداقل پشتوانه پادشاهی خواهان آنرا خط قرمز خود میداننستد.

طبعا مسئولئت اصلی پذیرش مفاد منشور به عهده همه امضاکنندگان بود. و این بار سنگین را آقای پهلوی قبول کرد ، متاسفانه او هنوز رسماً اعلام نکرد که علت اشتباهش چه بود و یا اصلا اشتباه بود یا نه ! او مفادی را پذیرفت اما نگفت چرا

Image removed.روشنایی در انتهای تونل :

به باور من  نیروی سوم, که بر بستر انقلابی زن زندگی آزادی جایگاه قوی دارد, و برجسته ترین نمایندگان میدانی آنها در زندانند ، تا رسیدن به جبهه مستقل خود باید راه خود را جدا طی کند ‌. پلاتفرم جنبش زنان  هنوز به جهات تشکیلاتی مثل زنجیره های جدا از هم هستند . اگر نیروهای باورمند به انقلاب زن زندگی آزادی بتوانند حول یک جبهه دمکراتیک جمع شوند, می‌تواننددر ادامه کارزار بخش وسیعی از جمهوری‌خواهان ، از چپ ، ملی و دیگر مستقلان را جذب کنند .‌اگر این آلترناتیو با محوریت و رهبریت زنان شکل بگیرد، بسیار باور ساز است . در صورت نیرومندی آلترناتیو سوم ، زمانی که به قدرت خویش متکی شود ، می تواند در ادامه اش به بهترین وجهی از شاهزاده به عنوان یکی از کانالهای معتبر سخنگویی خود در خارج کشور بهره گیرد.

آیا چنین خواهد شد ، یا خوشباوری امثال من است ؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

هوشنگ اسدی

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید