رفتن به محتوای اصلی

سخنرانی دختر احمدرضا احمدی بدون حجاب اجباری+ویدئو
13.07.2023 - 11:35

‌مراسم بدرقه پیکر احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده امروز پنجشنبه، ۲۲ تیرماه از مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار شد.

از تهران گزارش شده که تعداد زنان بدون حجاب اجباری در این مراسم زیاد بوده و رسانه های داخلی از پخش تصاویر ماهور احمدی،‌ دختر احمد رضا احمدی که بدون حجاب سخنرانی کرد و زیر تابوت پدر را گرفت، خودداری کردند

 

وداع با احمدرضا احمدی در تهران: سخنرانی دخترش بدون حجاب اجباری

بر اساس گزارش‌ها از تهران، مراسم تشییع احمدرضا احمدی، شاعر، نویسنده و هنرمند ایرانی امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

یغما فشخامی، یک روزنامه نگار در ایران در توییتی با انتشار عکسی از ماهور احمدی،‌ دختر احمدرضا احمدی، نوشت: «ماهور احمدی، فرزند احمدرضا احمدی، علی‌رغم ممانعت مسئولان کانون از سخنرانی‌اش در مراسم تشییع پدرش، با پافشاری بدون حجاب سخنرانی کرد و گفت: پدرش هیچ‌وقت نان سیاست را نخورد اما سیاسی ترین شعرها را سرود.»

تصویر

در این مراسم ماهور احمدی گفت که پدرش را با اجبار از کانون بازنشسته کردند.

در مراسم وداع با احمدرضا احمدی بسیاری از چهره‌های فرهنگی و هنری هم شرکت دارند: «از جمله مسعود کیمیایی، آیدین آغداشلو، فرامرز قریبیان، بهمن فرمان‌آرا، لیلی گلستان، احمد پوری، هرمز علی‌پور، محمود معتقدی، کامیار عابدی، سهیل محمودی، فرهاد عابدینی، فریدون عموزاده خلیلی، جمال‌الدین اکرمی، بهرام دبیری، شهرام اقبال‌زاده، فرهاد حسن‌زاده و ..‌.»

آیدین آغداشلو،‌ نخستین سخنران این مراسم بود. او در بخشی از سخنانش گفت: «احمدرضا احمدی وصیت کرده بود من و مسعود کیمیایی زیر تابوتش را بگیریم و ما امروز علی‌رغم مشکلات جسمانی که داریم به وصیت احمدرضا عمل می‌کنیم.»

پژمان موسوی، روزنامه نگار هم در تهران درباره این مراسم نوشت: «امروز در قلب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانونی که سیاه‌ترین روزهایش را سپری می‌کند، بارها نامِ لی‌لی امیرارجند آمد و نام‌اش بزرگ داشته شد. مراسم وداع با احمدرضا احمدی، یک‌سره شور بود. یک‌سره یاداوری، یاداوری از روزگاری که نیست، روزگاری که یک کانون بود و یک نسل طلایی، یک کانون بود و یک احمد رضا احمدی، یک عباس کیارستمی، یک پرویز کلانتری، یک نورالدین زرین‌کلک، یک احسان یارشاطر، یک فرشید مثقالی و… یاداوریِ روزگاری که عشق به ایران و فردایش حرف اول را می‌زد و کوتوله‌ها میدان‌دارِ فرهنگ نبودند.»

ماهور احمدی، فرزند احمدرضا احمدی، علی‌رغم ممانعت مسئولان کانون از سخنرانی‌اش در مراسم تشییع پدرش، با پافشاری بدون حجاب سخنرانی کرد و گفت: پدرش هیچ‌وقت نان سیاست را نخورد اما سیاسی ترین شعرها را سرود. ماهور احمدی گفت پدرش را با اجبار از کانون بازنشسته کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.