رفتن به محتوای اصلی

ایران ۱- انگلیس۲؛ شکست

ایران ۱- انگلیس۲؛ شکست
شگفتی‌سازهای نوجوانان ایران

تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران در دومین بازی مرحله گروهی جام جهانی زیر بارش شدید باران در ورزشگاه بین‌المللی جاکارتا، اندونزی، مقابل انگلیس ۱-۲ شکست خورد.

ایران که با هدایت حسین عبدی در نخستین بازی با پیروزی ۲-۳ مقابل برزیل، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات، شگفتی‌ساز شده بود، بازی را با این ترکیب آغاز کرد: آرشا شکوری، عرفان درویش‌عالی، حسام نفری، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی، امیرمحمد رزاق‌نیا، ابوالفضل زمانی، اسماعیل قلی‌زاده، یعقوب براجعه، ماهان صادقی و ابوالفضل موردی.

ایران که با توجه به پیروزی در بازی اول اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا کرده بود، در نیمه اول عملکردی قابل قبول داشت و پا به پای حریف نامدارش جنگید.

ایران در همان نیمه اول مزد نمایش خوبش را گرفت و در پایان نیمه اول با گل دقیقه ۳۱ ابولفضل زمانی مقابل انگلیس به برتری رسید.

ایران در نیمه دوم بیشتر به دنبال حفظ نتیجه بازی بود و همین موجب شد که انگلیس فرصت بیشتری برای حمله داشته باشد و این تیم توانست در دقیقه ۶۳ توسط ریس راسل‌دنی، ستاره ۱۷ ساله باشگاه چلسی گل مساوی را وارد دروازه ایران کند.

در حالی که به نظر می‌رسید بازی با تساوی به پایان خواهد رسید، به دنبال نفوذ جوئل اندالا، بازیکن باشگاه منچستر سیتی، آرشا شکوری به رغم خروج خوبی که داشت، توپ را از دست داد و اندالا از زاویه بسته دروازه خالی ایران را در دقیقه ۹۰ باز کرد.

در دیگر بازی این گروه برزیل پس از شکست در بازی نخست خود، توانست کالدونیای جدید را ۰-۹ شکست دهد. این تیم در نخستین بازی خود نیز بدون این که موفق به باز کردن دروازه حریف شود، ۱۰ گل از انگلیس خورد.

ایران در آخرین بازی سه روز دیگر (۱۷ نوامبر) باید با کالدونیای جدید بازی کند و با توجه به عملکرد این تیم بخت بالایی برای پیروزی و زنده نگه داشتن امیدهایش برای صعود دارد.

در این مسابقات تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله بعد صعود می‌کنند و از میان تیم‌های سوم گروه‌ها، چهار تیمی که بهترین عملکرد را دارند، راهی مرحله حذفی می‌شوند.

حسین عبدی، سرمربی ایران بعد از بازی گفت: «از همه مردم عذرخواهی می کنم. ما دنبال بردن بازی بودیم اما متاسفانه باران شدید روی عملکرد ما تاثیر گذاشت و تیم انگلیس در این شرایط راحت‌تر کار می‌کرد. ما فقط دو روز بعد از بازی برزیل فرصت ریکاوری داشتیم که کافی نبود. امیدوارم بتوانیم در ادامه جبران کنیم و آن چیزی که لایق مردم است انجام دهیم.»

از حسین عبدی چه می‌دانیم؟

Image removed.

 

بدون شک بخش عمده اعتبار عملکرد نوجوانان ایران مدیون سرمربی‌اش، حسین عبدی است. کاپیتان سابق باشگاه پرسپولیس فوتبالش را از تیم جوانان این باشگاه آغاز کرد. او تا سال ۱۳۶۵ عضو تیم جوانان پرسپولیس بود و سال ۱۳۶۶ به تیم بزرگسالان پیوست.

سال ۱۳۷۹ حسین عبدی پس از درگیری لفظی کوتاه با علی پروین، از پرسپولیس جدا شد. ابتدا شش ماه به فولاد رفت؛ مدتی بعد راهی کویت و سپس امارات شد و خیلی زود فوتبال را کنار گذاشت. حضورش در امارات باعث شد که به دنیای مربیگری فکر کند. به بریتانیا سفر کرد و بدون وقفه تا رسیدن به مدرک حرفه‌ای، تحصیل در مربیگری را ادامه داد.

عبدی سال ۱۳۹۱ (۲۰۱۲) به بریتانیا برگشت و دو سال به عنوان کمک مربی تیم زیر ۱۸ سال انگلیس مشغول فعالیت شد. سال ۱۳۹۳ به عنوان دستیار در کنار حمید درخشان حضور داشت. پس از نتایج ناامید‌کننده پرسپولیس با درخشان، مدتی کوتاه هدایت این تیم را در دست گرفت و سپس پرسپولیس را به برانکو ایوانکوویچ سپرد.

حسین عبدی سال ۱۳۹۸ به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران انتخاب شد اما جایش را به عنوان سرمربی به عباس چمنیان داد تا این تیم در گروهی با حضور هند، اندونزی و ویتنام، از مسابقات حذف شود.

فروردین ۱۴۰۱ اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال حکم به انتخاب حسین عبدی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان دادند، حدود شش ماه پیش از آغاز ریاست مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال.

تیر ۱۴۰۲ تیم فوتبال نوجوانان ایران، با کسب مقام سوم آسیا جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی را کسب کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید