رفتن به محتوای اصلی

مراسم چهلم عاطفه نعامی، حمیدرضا روحی، علی عباسی و آرمان عمادی؛ با شعار مرگ بر خامنه ای و حمله مزدوران+ویدئوها
29.12.2022 - 20:53

 

 

 

یکی از این مراسم، بزرگداشت چهلم حمیدرضا روحی بوده که در بهشت زهرای تهران با حضور پرشمار معترضان برگزار شده که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

در ویدیوهایی که از مراسم چهلم حمیدرضا روحی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شلیک گاز اشک‌آور به سمت شرکت‌کنندگان دیده می‌شود.

در این ویدیوها شنیده می‌شود که معترضان شعارهایی نظیر «حمیدرضا نمرده‌‌‌، ‌سید علیه که مرده» شنیده می‌شود.

حمیدرضا روحی در جریان اعتراضات اخیر در شامگاه ۲۶ آبان و در محله شهر زیبا با «تیر جنگی» کشته شد.

همزمان تصاویری از مراسم چهلم علی عباسی، در سمیرم اصفهان با حضور پرشمار معترضان و عزاداران در این مراسم منتشر شده است.

در ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی فردی پشت بلندگو فریاد می‌زند «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی»‌ و جمعیت نیز تکرار می‌کند.

در مرودشت فارس هم، مراسم چهلم آرمان عمادی برگزار شد که در آن عزاداران شعار می‌دادند: «قسم به خون آرمان ایستاده‌ایم تا پایان.»

آرمان عمادی در ۲۸ آبان در مرودشت و توسط گلوله کشته شد. بر اساس این تصاویر، حاضران در این مراسم شعار می‌دهند «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود» و «بسیجی سپاهی، داعش ما شمایی»

در این مراسم بادکنک‌های سفید به پرواز درآمدند و سرود «وطن ای هستی من» نیز پخش شد.

همچنین امروز مراسم چهلم عاطفه نعامی، همراه با شعارهای ضدحکومتی در اهواز برگزار شد. حاضران در این مراسم شعار می‌دادند «می‌کشم می‌کشم، هر آن که خواهرم کشت».

جسد عاطفه نعامی، شهروند اهوازی ساکن کرج، روز ۵ آذر در خانه‌اش در عظیمیه کرج پیدا شد. مقام‌های قضایی در ایران دلیل مرگ او را خودکشی اعلام کرده‌اند، اما خانواده مرگ او را با اعتراضات اخیر مرتبط می‌دانند.

 

تصاویری که به دست بی‌بی‌سی رسیده نشان می‌دهد روز پنجشنبه ۲۹ دسامبر (۸ دی) گروهی از ایرانیان مقیم استرالیا نیزتجمعی مقابل پارلمان ملبورن به یاد او برگزار کرده‌اند.

بیش از صد روز از اعتراضات در ایران می گذرد که با سرکوب شدید حکومتی روبرو شده است. در این اعتراضات در حدود پانصد نفر کشته شده اند. براساس گزارش‌ها تخمین زده می‌شود بیست هزار نفر بازداشت و ۲۶ نفر در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند.

۶۳ تن از کشته‌شدگان زیر ۱۸ سال سن داشته‌اند. کشته‌شدگان از ۲۶ استان مختلف گزارش شده‌اند و بیشترین کشته‌ها به ترتیب از استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، تهران و مازندران بوده‌اند.

محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد دو نفر از معترضان نیز به جرم محاربه و افساد فی‌الرض در تهران و مشهد اعدام شده اند.

با سرکوب شدید اعتراضات، خواسته ها معترضان از لغو حجاب اجباری فراتر رفته و معترضان علیه حکومت و آیت‌الله خامنه‌ای شعار می‌دهند و در دیوار نویسی‌ها و شعارهای شبانه خود خواستار پایان حکومت جمهوری اسلامی هستند.

اعتراض‌های اخیر در پی آن آغاز شد که مهسا امینی در روز ۲۵ شهریورماه (۱۶ سپتامبر) در حالی که در بازداشت گشت ارشاد بود کشته شد. در آن روز تجمع برخی از معترضان در برابر بیمارستانی که مهسا امنیتی در آن جان سپرد با برخورد شدید نیروی انتظامی روبه‌رو شد.

اما از روز ۲۶ شهریور ماه و به هنگام خاکسپاری او در سقز، بسیاری از معترضان با سردادن شعار مخالفت خود را با جمهوری اسلامی نشان دادند. در همان روز اعتراض‌هایی در شهر سنندج نیز برپا شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.