رفتن به محتوای اصلی

بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌های تهران+ویدئو

بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌های تهران+ویدئو

در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر شده که نشان می دهد از صبح امروز، ون‌های گشت ارشاد به خیابان‌های تهران برگشته‌اند. گفته شده تعداد این ماشین‌ها «پرشمار» بوده و ماموران به زنانی که حجاب اجباری را رعایت نکرده بودند، تذکر دادند.

خبرآنلاین و اعتماد آنلاین هم از جمله سایت‌های خبری هستند که با انتشار این خبر، از حضور دوباره گشت‌های ارشاد در خیابان‌ها خبر دادند اما هنوز پلیس درباره این خبر واکنشی نشان نداده است.

همچنین روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که بازتاب گسترده داشته و تصویربردار مدعی است دختری در خیابان گیشا درخواست کمک دارد.

تیرماه سال گذشته ابراهیم رئیسی در نامه‌ای طرح حجاب و عفاف مصوب سال ۱۳۸۴ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد و در شهریورماه به دنبال جان باختن مهسا امینی در ساختمان پلیس امنیت اخلاقی، جنبش اعتراضی سراسری در ایران شکل گرفت.

حضور دوباره گشت ارشاد در حالی در دومین سال دولت ابراهیم رئیسی اجرا می شود که او قبل از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، گفته بود اگر رئیس جمهور شود، مسئولیت برای اجرای طرح های حجاب و عفاف را به جای وزارت کشور به وزارت ارشاد خواهد سپرد و گشت ارشاد مدیران تشکیل خواهد داد.

 

ماجرای ویدیوی پرحاشیه از تذکر حجاب در تهران؛ روایت شاهد عینی از هجوم ۴۰ نقاب‌دار

ویدیوی حکومت ایران از تذکر حجاب دراندرزگوی تهران واکنش‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی گرفته است.

در کنار این واکنش‌ها روایتی بدست بی‌بی سی فارسی رسیده از روی دیگر این ویدیو. فردی که این روایت را بیان کرده گفته است حدود ۳۰-۴۰ نفر مرد پیاده در عصر ۲۶ خرداد به مکانی که مردم نشسته بودند هجوم آوردند. آنها ماسک مشکی بر صورت داشتند و در ون سفید رنگی که نشانه‌ای از گشت ارشاد روی آن نبود، تعدادی زن هم همراه آنها بودند.

مردانی که در این روایت از آنها گفته شده است به صورت ناگهانی در حالی که دوربین‌های «گوپرو و دوربین فیلم‌برداری و عکاسی داشتند» وارد پارک شده‌اند و با دوربین روبروی مردم رفته و با آنها برخورد کرده‌اند. آن‌طور که در ویدیو مشخص است لحنی که این افراد استفاده کرده‌اند با مردم تند بوده است.

در روایت‌هایی که از این اتفاق بدست بی‌بی‌سی فارسی رسیده است این افراد به مردمی که در پارک بودند پاسخگو نبودند و لباسی که مشخص باشد از چه ارگانی هستند هم بر تن نداشتند. آنها به مردم گفته‌اند که٬ «ما مامور قانون هستیم». تا زمان انتشار این پست هنوز رسانه‌های حکومتی ایران در مورد دلیل این برخورد در سطح شهر واکنشی نداشته‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید