رفتن به محتوای اصلی

حزب مؤتلفه و تاکید بر ادامه مسیر تا کنونی جمهوری اسلامی

حزب مؤتلفه و تاکید بر ادامه مسیر تا کنونی جمهوری اسلامی
 

آقای بادامچیان در گفتگویی با خبرگزاری فارس تحت عنوان «روایتی از ائتلاف نیروهای انقلاب برای مجلس یازدهم» توصیه هایی برای انتخابات آینده ی مجلس و زمینه های دیگر دارد که بازتاب چهره ی تمام نمای حزب مؤتلفه ونفوذ آن در نظام سیاسی کشور است. “این تشکل به جناح راست و اصول‌گرایان سنتی تمایل دارد و در محیط سیاسی ایران، قشر «بازاری‌های مذهبی» را نمایندگی می‌کند”(۱). بادامچیان در مورد جنیش مهسا که در ماههای اخیر جمهوری اسلامی را با چالش گذر نسبتا کامل مردم از حکومت و تلاش اجتماعی و سیاسی گسترده برای کنار رفتن مواجه کرده است، می گوید:

“در همان ابتدای این فتنه در نشریه حزب مؤتلفه مواضع مان را منتشر کردیم و گفتیم که این فتنه در عرض سه روز شکست خورد و پس از فتنه نیاز به تدبیر و مدیریت دارد. و بعد هم تبیین کردیم تفاوت های فتنه ۱۴۰۱ را با فتنه ۸۸ و گفتیم که جریان این فتنه متفاوت با فتنه ۸۸ است، در ۸۸ جریان لیبرال ها و میرحسین محور بودند، در این دوره یک شبکه هدایت شده از خارج و عناصری ماجراجو و فریب خورده که مردم هم نیستند این کارها را می کنند”(۲).

این تکرار همان داستان ولی ‌فقیه در مورد جنبش «زن زندگی آزادی» است. مبنای آن انکار  مطلق خواست و شرایط جامعه برای گذار از استبداد است و همه مشکلات کشور را به دشمن نسبت می دهد، نه نظام ولایت فقیه و آنچه با مردم در بیش از چهار دهه رفته است. بادامچیان در پاسخ به تحلیل فضای انتخابات پیش‌ رو در یازدهم اسفند سال جاری تاکید بر این دارد که:

“یک وظیفه، وظیفه شورای محترم نگهبان است که با توجه به رهنمود رهبری نسبت به وظایف‌شان باید جدی‌تر و قوی‌تر عمل کنند. در مسئله تایید صلاحیت‌ها، شورای نگهبان باید عمل به مرّ قانون کند.” “نکته بعدی و مهم‌تر مسئله امنیت در انتخابات است، بحمدالله امنیت در کشور ما برقرار است، و شیطنت‌هایی که می‌کنند، بنابراین اینجا مسئولان امنیتی، وزارت محترم کشور،‌ شورای امنیت ملی و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی و دیگران باید از حالا خودشان را آماده کنند؛ چرا که دشمن در انتخابات شیطنتش بیشتر از هر زمان خواهد بود.” (همانجا)

پیام مؤتلفه صریح است، به شورای نگهبان می گوید همانطور عمل کنید که کردید، تا مجلس باز هم بیشتر سرسپرده و در کنترل ولی فقیه باشد. به نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها هم از حالا آماده باش می دهد که اگر لازم آمد، سرکوب اعتراضات قابل پیش بینی به تاخیر نیفتد.

مؤتلفه و آقای بادامچیان برای مشکلات حکمرانی نیز راه حل ارائه می دهند. راه حل هایی که البته غیر آزموده نیستند و می توان گفت خود از عوامل مشکلات حکمرانی تاریخ جمهوری اسلامی بوده اند. بادامچیان می افزاید:

“برای حل مشکلات باید دو تا کار بکنیم؛ یک کار، آن حکومت برخواسته از متن اسلامی که قرآن کریم و ائمه و نوع حکومت حضرت علی و ائمه را نگاه کنیم و با توجه به مقتضیات زمان وضعیت فعلی جامعه خود را سامان بدهیم و مسئله دوم، بینش است. بینشی که آیت الله شهید بهشتی در سال ۵۹ برای امام نامه نوشته و گفته؛ امام، ما جنگ قدرت نداریم ما بنا به تکلیف شرعی شما آمدیم. مسئله ای که در کشور ما هست، مسئله بینش است، اگر کار حکومت دست این افرادی با بینش غیر اسلامی باشد مشکلات و مسائل باقی خواهد ماند.”

حزب مؤتلفه معتقد است “تحزب در اسلام تحزب خدا محور است و تحزب شیطانی مورد قبول نیست” (همانجا). بازگشت به اسلام و نوع حکومت علی را راه حل میداند و خاطرنشان می کند که مشکلات حکومت با بینش اسلامی و کنار گذاشتن بینش های دیگر قابل حل است. نگاه آقای بادامچیان و حزب مؤتلفه که می توان آنرا از پرنفوذترین احزاب در تاریخ جمهوری اسلامی نام برد که در فرم دادن سیاست نقش داشته است، بیانگر تفکر غالب در جمهوری اسلامی است. این نگرش را هم در حذف تمام غیر خودی ها می توان دید، هم در نگاه دشمن محور و هم یک کاسه کردن جناحی حکومت. این نگرش بانی راهی طی شده برای جمهوری اسلامی است که بازگشت از آن غیر ممکن می نماید. این همان نگاهی است که ولی فقیه نظام و بیت او برای عملی کردن آن به آب و آتش می زنند.

منابع:

۱. حزب موتلفه اسلامی.

https://fa.wikipedia.org/wiki/حزب_مؤتلفه_اسلامی

۲. روایتی از ائتلاف نیروهای انقلاب برای مجلس یازدهم در گفت‌و‌گو با بادامچیان

https://www.farsnews.ir/news/14011215000382/روایتی-از-ائتلاف-نیروهای-انقلاب-برای-مجلس-یازدهم-در-گفت%E2%80%8Cو%E2%80%8Cگو-با

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید