رفتن به محتوای اصلی

ســـالام دوســـلار
lachin
05.06.2022 - 16:27
عنوان مقاله:
جناب آقای دکتر شروین وکیلی.. مطمئن هستید که حال شما خوب اشت؟

ســـالام دوســـلار.. در این روز های حساس تاریخی که کشور در مرحله پرتگاه تجزیه است , پان ایرانیست ها و شونیست های رنگانگ فارس بیش از حد, غلو سازی و دروغگوئی تاریخ ایران را به میان میکشند. این دغل

بازی های تاریخی آنقدر در افکار (( ایران شهری ها )) نفوذ کرده است که عقل و منطق را هم از دست داده اند. نویسنده مقاله می نویسد که...
(( مانناها و لولوبی­‌ها و سومری­‌ها و...... برای قرن‌های متمادی به این سرزمین "یعنی ایران " وارد شده، در آن رخت اقامت افکنده و خود را ایرانی خوانده­‌اند .))
جناب آقای دکتر شروین وکیلی...لطفآ چند اسم از کشور های موجود در زمان قبل از سومریان ببرید که کشوری بنام ایران هم وجود داشت. با کدام سند شما می نویسید که سومری ها به ایران وارد شدند و خود را ایرانی میخواندند؟. در زمان سومریان تازه بشر به اکتشاف (( خطّ )) پی میبرد..
جناب دکتر شروین وکیلی... نوشته اید که (( چند چیز درباره­‌ی آنچه هویت ایرانی می­‌دانیم، مسلم است: نخست آنکه تاریخی بسیار دیرپا دارد و از نظر زمانی دیرپاترین هویت اجتماعیِ هنوز زنده است. هویتی که حدود دو هزاره از هویت اجتماعی چین و هند -با قدمت سترگ و غنای آشکارشان- سالخورده­‌تر و حدود سه هزاره از تمدن یونانی–رومی با جذابیت امروزینش و ادعاهای گزافش، کهنسال‌تر است. )) وبعد می نویسید که (( مهاجران آریایی .. فلسفه­‌ی ارسطویی و افلاطونی را به ایران‌زمین آوردند ))..
سوال.. اگر تمدن ایرانی سه هزار سال از تمدن یونانی و دو هزار سال از تمدن چینی کهن تر است , با کدام عقل و منطق باور بکنیم که به کهن ترین تمدن روی زمین , فلسفه ارسطویی و افلاطونی سه هزار سال (( بــــعد )) وارد شد.. معمولآ تمدن های تازه بدوران رسیده از کشفیات و تجربه های تمدن کهن تر استفاده میکنند نه بلعکس.

نوشته بودید که ..(( تکه پاره­‌های ایران که به لطف بی­‌کفایتی قاجارها از ایران کنده شده بود ))..

جناب آقای دکتر شروین وکیلی... اگر درایت و رشد و آگاهی سیاسی قاجاریان نبود بجای تکه پاره های ایران , تمامیّت و کلّ ایران از دست میرفت و شما هم بجای ادعای داشتن هویت ایرانی , هویت روس و اسلاو را داشتید و بجای زبان شیرین فارسی , با زبان تلخ روسی صحبت میکردید. همانطور که نمی دانید و یا میدانید کتمان میکنید , دلیل اصلی این تکه پاره شدن ها این بود که تنها ارتش آزربایجان و تورک با روسیه میجنگیدند. هیچ نیروی (( فارس زبان )) نه از مرکز به آزربایجان فرستاده شد و نه هیچ فارس زبان در این جنگ شرکت کرد. در ثانی حتی با تکه پاره شدن ایران بدست قاجاریان بی کفایت , مساحت این کشور پاره شده , بیشتر و بزرگتر از مساحت این کشور در زمان کریم خان زند و عادل است...

جناب دکتر شروین وکیلی.... چرا شما و افرادی مثل شما از کلمه (( تورک )) وحشت دارید؟ در ایران فعلی مردمان و ملتی زندگی می کند که تعداد جمعیتشان از جمعیّت فارس زبان ها بیشتر است . هویّت و فرهنگ این ملت ( تورک ) بوده و خواهد بود. هویت من تورک هست و زبان مادریم هم تورکی است . کلمه ( آذدی ) دیگر چه مغلطه است که توسط ایران شهری ها استفاده میشود.

و اما در باره تموچین خونخوار...
جناب دکتر شروین وکیلی ... تموچین فرهنگ خونخواری را از ایرانی ها یاد گرفت. بدان جهت که از 60 سفیری که تموچین برای برقراری دیپلماسی و تجارت به ایران فرستاد و حتی برای این روابط دوستانه اکثر سفرای ( مسلمان ... ایران در آن زمان مسلمان بود ) را فرستاده بود , ولی متاسفانه آریائی های پاک نژاد و نیک سرشت , حقوق بشر کوروش را از یاد بردند و سر 59 سفیر را از تن جدا کرده و به آخرین سفیر داده تا به تموچین (( خونخوار )) تحویل بدهند.

جناب دکتر شروین وکیلی....ما در عصر شکوفائی دیجیتالی زندگی میکنیم. دسترسی به اطلاعات فقط با یک کلیک بطور آسان و ( مجانی) بدست می آید. زمان تحریف تاریخ خیلی وقت است که گذشته است. نکته خنده دار نوشته های شما در این است که بیگانگان برای شما آریائی های پاک نژاد و نیک سرشت تاریخ نوشته اند و شما هم میخواهید برای منِ تورک و یا کرد و بلوچ , عرب , ترکمن و......., تاریخ بسازید. بقول انگلیسی زبان ها GOOD LUCK.