رفتن به محتوای اصلی

ســـالام دوســلار
lachin
01.06.2022 - 23:13
عنوان مقاله:
بشریّت به این کلمه منحوس « آریائی » بیش از پنجاه میلیون قربانی داد.

ســـالام دوســلار. آقای دکتر شروین وکیلی و جناب سیتاره قئپ قیرمیزی... ما مغلطه ای همچون زبان ( پارسی ) نداریم. زبانی که که در حال حاضر در ایران محاوره و با خط عربی نوشته میشود به زبان( دری ) معروف

است. این زبان از افغانستان به ایران آمده است که شامل 70 درصدلغات عربی , 24.5 در صد لغات دری فارسی 5 درصد لغات تورکی و 0.5 در صد هم لغات فرنگی است . این زبان علیل و عقیم و از همه مهمتر این زبان بی قاعده , تازه بیش از 270 فعل بسیط ندارد و از این تعدا کمتر از 200 تا نوشتاری هستند. . به عقیده بعضی از زبان شناسان این زبان که به پان ایرانیست ها , شونیست های رنگارنگ , انتر ناسیونالیست ها , کمونیست های وطنی یک هویت « ایرانی » می دهد به خاطر همین کمبود به عنوان (( زبان )) شناخته نمی شود بلکه (( لهجه ای از زبان عربی )) است.
زبان مردمان در زمان کورش هم هیچ ربطی به زبان امروز « پارسی » ندارد. ما زبان پارسی قدیم نداریم. زبان باستان ایرانیها یک زبان دیگری از ( پارسی ) بود. حتی زبان مادری حافظ و سعدی هم زبان پارسی نبود هر چند که به زبان فارسی شعر گفتند, مثل استاد شهریار...
و اما در باره تمدن پنج هزار ساله ... (( ایــران در پنج هزار سالی که در قالب سرزمینی انباشته از شهرهای کشاورز و نویسا وجود دارد.......جنگاورانی که از نظر خلق‌و‌خو و کردار در دامنه‌ای افراطی از خوشنامی و بد‌نامی نوسان داشته‌اند)) ..
دوستان.... خیلی جالب است که پان ایرانیست های باستان گرا , آنقدر در تخیّلات غوطه ور هستند که بقول دوست قدیمی ما ( ائلیار عزیز ) , « گیج و سردرگم » تشریف دارند.
آقای دکتر شروین وکیلی ادعا میکند که تمدن ایران باستان حتی از تمدن چینی ها هم قدیمی تر هستند .. یکی از پان ایرانیست ها که تا چندی پیش در ( صفحه شما ) ایران گلوبال کامنت میگذاشت , تمدن ایرانی را به 13 هزار سال پیش بینی میکرد.
ما تورک ها به این پان ایرانیست های آریایی یک توصیه کوچک داریم و آن این است که بگویند اولین معدود انسان هایی اولیّه که از سرزمین افریقا کوچ کردند و تمام کره زمین را جمعیّت دار کردند , ایرانیهای آریایی نژاد بودند. حتی آن جنگاورانی که در جنگل های آمازون و یا افریقا که با Blow Dart ( شکار با استفاده از نیزه تو خالی و فوت کردن ) به دنبال شکار میروند , آن ها هم ایرانی و آریایی هستند.
نتیجه... دوستان همانطور که میدانیم در بین سال های 1940-1945 بشریّت به این کلمه منحوس « آریایی » که نه زمان تاریخی دارد و نه مکان جغرافیائی , بیش از 50 میلیون قربانی داد و ملتی که برای آینده هیچ برنامه ای نداشته باشد همیشه در « گذشته » زندگی میکند.
https://www.youtube.com/watch?v=S42HDPPun9M&t=1868s

آقای دکتر شروین وکیلی و جناب سیتاره قئپ قیرمیزی و دوستانی که علاقه دارند در باره زبان و زبان به اصطلاح (( پارسی )) بیشتر آگاهی داشته باشند به این لینگ توجه بکنید.