رفتن به محتوای اصلی

گزارش شورای صنفی از صدور احکام تازه برای دانشجویان

گزارش شورای صنفی از صدور احکام تازه برای دانشجویان

 

 

گزارش شورای صنفی از صدور احکام تازه برای دانشجویان

 

میلاد شمالی، فعال دانشجویی در دانشگاه نوشیروانی بابل، در ارتباط با اعتراضات ضدحکومتی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد: میلاد شمالی، فعال دانشجویی در دانشگاه نوشیروانی بابل، در ارتباط با اعتراضات ضدحکومتی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

شورای صنفی دانشجویان کشور در ایران می گوید که بهراد صباغ، دانشجوی مکانیک دانشگاه امیرکبیر که در روز ۱۰ آبان بازداشت شده بود، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به ۲‌ سال و ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. براساس این گزارش او در حال حاضر در زندان فشافویه زندانی‌ است.

این شورا همچنین می نویسد که میلاد شمالی، فعال دانشجویی در دانشگاه نوشیروانی بابل، در ارتباط با اعتراضات ضدحکومتی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

براساس این گزارش او که در شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان ساری محاکمه شد با اتهام «تحریک مردم به آشوب»، «اخلال در نظم عمومی»، «نشر اکاذیب در فضای مجازی» و «تبلیغ علیه نظام» روبرو بود.

به گفته این شورای صنفی آقای شمالی در روز دوم مهرماه توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و ۱۷ روز را در بازداشت موقت به‌سر برده‌ بود.

سازمان حقوق بشر می گویند که حکومت ایران با طرح اتهامات کلی علیه معترضان، از قوه قضاییه به عنوان ابزاری برای سرکوب اعتراضات استفاده می کند.

به نوشته شورای صنفی دانشجویان، زهرا مهرابی دانشجوی ورودی ۱۴۰۰ مشاوره دانشکده‌ روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران که روز ۴ آبان بازداشت شده بود، «طبق حکم بدوی شعبه‌ ۲۹ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مظلوم، به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد.»

این شورا به علاوه خبر می دهد که زهرا تیموری (رها تیموری) دانش‌آموخته رشته روانشناسی دانشگاه تهران، پس از تحمل ۴ ماه حبس (از مجموع یک‌سال) و دریافت ٧۴ ضربه شلاق با پابند به حبس خانگی رفته و باقی مدت حبس خود را در خانه و اطراف آن به شعاع ۵٠٠ متر خواهد گذراند.»

او روز سوم مهر در شهریار بازداشت شده بود و «حکم دادگاه بدوی وی مبنی بر تحمل یک سال حبس و ٧۴ ضربه شلاق در دادگاه تجدید نظرعینا تایید شد.»

همزمان فرید مرادی فارغ التحصیل جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس پس از ۸۳ روز بازداشت، روز ۸ بهمن از زندان فشافویه به قید وثیقه آزاد شد.

 

 

الهه_کریمیان : چشمم هدف گرفتی اما قلبم هنوز میتپه

تصویر

#الهه_کریمیان شیر دختر خراسانی از اسفراین در بیو نوشته :

چشمم هدف گرفتی اما قلبم هنوز میتپه

رهبران خیزش و انقلاب داخل ایرانند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید