رفتن به محتوای اصلی

عدم اجازه مرخصی به زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی برای شرکت در مراسم دفن برادرش
31.12.2012 - 07:32

به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران از تهران، روز یکشنبه 10 دی ماه  حدود ساعت 12 ظهر آقای سید حسن کاظمینی بروجردی یک روز پس از ملاقات با برادرش آقای سید حسین کاظمینی بروجردی که اکنون حدود 7 سال است در اوین زندانی می باشد، در منزل شخصی خود سکته قلبی کرده و در سن 59 سالگی فوت کرد.

عوامل رژیم ساعتی بعد  به طور ناگهانی با ارسال آمبولانس به درب منزل ایشان، جنازه متوفی را با توسل به زور و بدون هماهنگی علی رغم ممانعت و مقاومت خانواده با خود به محلی نامعلوم برده و خانواده داغدار وی را غافلگیر نمودند.

 قابل ذکر است که آقای سید حسن کاظمینی بروجردی کارمند بیمارستان شهدای تجریش بوده که قبلا وی را  پیش از ازموعد بازنشسته کرده و حتی مزایا و حقوق ایشان را قطع کرده بودند و اجازه کار و ارتباط بادیگران را نداشت. مشخص نیست که عوامل رژیم چگونه از نوع بیماری ایشان و علت مرگ وی اطلاع داشته اند و فوت ایشان دقیقا یک روز پس از حضور در زندان اوین مشکوک و قابل پیگیری حقوقی است.

و امروز پایگاه خبری بام آزادی اعلام کرد که پیکر آقای حسن کاظمینی بروجردی در سرد خانه می باشد، که در ساعت نه ونیم صبح امروز یازدهم دی ماه پیکر ایشان را به خانواده جهت دفن تحویل می دهند. برگزاری مراسم خاکسپاری مرحوم در بهشت زهرا قطعه نام آوران امروز برگزار می شود .

آنچه که غم این خانوداه داغدار را می افزاید عدم اجازه مرخصی حتی چند ساعت برای این دگراندیش ،سید حسین کاظمینی بروجردی در مراسم تدفین برادرش می باشد .شایان ذکر است که پیش از این نیز مادر ایشان که در اثر شکنجه های متوالی در زندان اوین در سال 1385 فوت کرده بود نیز حتی یک ساعت مرخصی برای وداع با مادرش و شرکت در مراسم خاکسپاری وی ، به ایشان داده نشد.هواداران آقای کاظمینی بروجردی ضمن عرض تسلیت به خانواده و وابستگان ایشان از مجامع بین المللی و حقوق بشر خواستار رسیدگی به تهدیدات و فشارهای امنیتی که از سوی نظام براین عزیزان وارد می شود،هستند .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

لاله موذن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.