رفتن به محتوای اصلی

مستند شکنجه‌گران ساواک به تلویزیون می‌آید یا مستند قتل عام دهه 60 و جنایت علیه بشریت؟!!!

مستند شکنجه‌گران ساواک به تلویزیون می‌آید یا مستند قتل عام دهه 60 و جنایت علیه بشریت؟!!!
تفسیر از:
اقبال اقبالی

به سران جمهوری اسلامی پیشنهاد میشود که مستندهای محاکمه جمهوری اسلامی در دادگاه لاهه هم بنمایش گذاشته شود تا ملت ایران سرکوب و شکنجه در دوران سلطه اسلامگرایان را هم ببینند و نیز دلائل محکومیت جمهوری اسلامی به جنایت علیه بشریت هم بر همگان آشکار گردد. ما زندانیانی هستیم که دو رژیم را تجربه کرده ایم؛ بگذارید با مردم آزادانه سخن بگوئیم تا بدانند گزینشی جز شاه و شیخ هم وجود دارد.
و اما چرا جمهوری اسلامی به جنایت علیه بشریت محکوم شد؟

«در طول سی و چهار سال حاکمیت نکبت بار و خونین جمهوری اسلامی، این اولین بار است که یک دادگاه بی طرف و مستقل در مقر لاهه، حکومت اسلامی ایران را به جنایت علیه بشریت محکوم می کند. ساعت 16 و 42 دقیقه قضات وارد سالن شدند. رییس دیوان اعلام کرد: دیوان از کمیته حقیق یاب، فعالین و دست اندرکاران تریبونال ایران و هم چنین حضار تشکر می کند. دیوان از جمهوری اسلامی از طریق سفارتش در لاهه دعوت کرده بود که در این دادگاه شرکت کند و جوابگو باشد اما جواب ما را ندادند. دیوان تحت تاثیر مطالبی قرار گرفته که محکم و مستند هستند. دیوان در روند تلاش های چندین ساله به این نتیجه رسیده است. این دیوان بر اساس قوانین بین الملل و مستقل و بی طرف تشکیل شده و هر کدام از قضات مستقل هستند. کمیته حقیقت یاب قبلا سخنان 75 شاهد را به ما داده بود و این جا نیز 19 شهود را شنیدیم. تمامی این ادله موجود است و ضمیمه های تکمیلی نیز گزارش است. کمیسیون یک گزارش 65 صفحه ای را همراه با مطلب تکمیلی تدوین کرده است ادله لازم برای محکومیت جمهوری اسلامی در آن وجود دارد. همه اسناد نشان می دهند که جمهوری اسلامی، مجموعه از جرایم را علیه زندانیان اعمال کرده است و نمایانگر این حقیقت غیرقابل انکار است که در جمهوری اسلامی ایران، شکنجه و اعدام، تجاوزات جنسی، ناپدید شدن در جریان بوده است. بنابراین، جمهوری اسلامی مرتکب قتل و جنایت شده است.هم چنین در یک شب شصت جنازه به یک گورکن تحویل داده که گورکن در فیلم آن ها را بیان می کند و قبرها را نشان می دهد. مامورین ایرانی، سنگ قبر زندانیان را می شکنند. به بسیاری از اعدامیان پس از اعدام تیر خلاص زده اند. برخی موارد کودکان زندانی را وادار کرده اند که به زندانیان تیر خلاص بزنند. علاوه بر این ها، خانواده های زندانیان تحت آزارهای شدید قرار گرفته اند. از آن ها پول تیر گرفته اند. مصطفی سلطانی موقعی که رفته بود جنازه برادرش را زا یندان تبریز بگیرد به او آن قدر گلوله زده بودند که تمامی ارگان های درونی بدنش بیرون ریخته بود. شکنجه و کشتار در تمانی زندان های جمهوری اسلامی صورت گرفته است.»

*******

شکنجه‌گران ساواک به تلویزیون می‌آیند
در این مستند، بعد از گذشت ۳۴ سال از انقلاب، شکنجه‌گر و شکنجه شده روبه روی هم قرار گرفته و بسیاری از ناگفته‌های سیستم امنیتی فاش می‌شود.
 
مجموعه مستند «کمیته مشترک» با محوریت سازمان ساواک در ایام دهه فجر از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

به گزارش فارس، مجموعه مستند «کمیته مشترک» با محوریت سازمان ساواک در ایام دهه فجر -12 تا 22 بهمن- از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

مستند «کمیته مشترک» در 10 قسمت 10 دقیقه‌ای با نگاهی متفاوت به سیستم امنیتی شاه می‌پردازد به شکلی که با دهها نفر از اعضا ساواک و بازجوها و حتی رهبر تیم عملیات ساواک در آن مصاحبه شده است.

بنا براین گزارش در این مستند، بعد از گذشت ۳۴ سال از انقلاب، شکنجه‌گر و شکنجه شده روبه روی هم قرار گرفته و بسیاری از ناگفته‌های سیستم امنیتی فاش می‌شود.

ایمان گودرزی در این باره گفت: ما با سختی زیاد توانستیم تعدادی از شکنجه‌گران و شکنجه شده در سازمان ساواک را پیدا کنیم و آن‌ها در همان مکان شکنجه با یکدیگر رو به رو کنیم.

وی در ادامه افزود: در این مستند شکنجه‌گران بدون هیچ پوشش استتاری -شطرنجی شدن چهره و ...- رو به روی دوربین ما قرار می‌گیرند و به افشاگری فعالیت‌ سازمان ساواک می‌پردازند.

این کارگردان درباره انگیزه ساخت این مستند گفت: یکی از دلایل ساخت «کمیته مشترک، چاپ کتاب «در دامگه حادثه» نوشته مدیر کل اداره سوم ساواک بود که در آن به تطهیر این سازمان پرداخته است.

گودرزی خاطر نشان کرد: «کمیته مشترک» یک مستند بازسازی است و بسیاری از این صحنه‌های مربوط به شکنجه بازسازی شده است، البته این کار با موسسه راهبردی دیده‌بان تولید شده است و بنده از مدیریت این موسسه و سعید جلالیان که به عنوان ناظر پروژه و تولید این اثر تلویزیونی سپاسگزارم.

عوامل تولیدی این مجموعه مستند عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان : ایمان گودرزی، تدوین :حسن ایزدی، تصویربرداران :امیر مهدی رضایی و روح الله خسروی، مدیر تولید :حسین فریدون جاه، دستیار تهیه کننده :امین گودرزی.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید