رفتن به محتوای اصلی

اطلاعیه تأسیس کانون صلح و آزادی دنا

اطلاعیه تأسیس کانون صلح و آزادی دنا

 4 نوامبر 2012 – 14 آبان 1391

وین، اتریش 

در کشور اتریش ایرانی های زیادی زندگی میکنند،اقلیت ایرانی مقیم کشور اتریش اقلیتی خوشنام بوده و نقش مثبتی را در این کشور زیبا و فرهنگ دوست اروپایی ایفا مینمایند، بعد از جنگ جهانی دوم دولت اتریش سیاستی بیطرفانه را در عرصه بین الملل اتخاذ نموده و سهم بسزایی را در برقراری صلح و ثبات جهانی برعهده دارد.

 در هر خانواده اتریشی رنگ و بوی هنر،موسیقی ،تئاتر و سایر عرصه های فرهنگی را میتوان دید. در زمینه توجه به امور فرهنگی، به‌خصوص در عرصه موسیقی این کشور زبانزد عام و خاص میباشد.

ایرانی‌ها دهها سال است که با جامعه اتریش در ارتباط بوده و خیلی از مردمان این سرزمین زیبا به کشور عزیزمان ایران سفر کرده و جاذبه های طبیعی ، فرهنگی و تاریخی کشورمان را میشناسند.

 چند سالی است که عرصه تبلیغات مثبت و منفی سیاسی شوربختانه بر فضای تعامل ایرانی‌ها و اتریشی ها نیز سایه انداخته و مبادلات فرهنگی دو سرزمین را تحت تأثیر منفی قرار داده ، از این رو تصمیم گرفته شد که با تأسیس کانون صلح و آزادی دنا،تلاشی دوباره در جهت شناساندن فرهنگ و روحیه صلح دوست مردمان کشورمان ایران زمین به جامعه اتریش انجام گردد.همچنین سعی خواهد شد که از فرهنگ زیبای اتریش نیز آموخته و در راستای پربارتر نمودن فرهنگ سرزمینمان بتوان استفاده کرد.

 دنا نماد سربلندی ایران زمین است،نماد استواری،شکیبایی و زیبایی.گرچه سربلند ،سرافراز و خروشان بوده اما نشانه زایش زنده گی است. از قامت بلند دنا رودخانه های بیشماری سرچشمه گرفته که به جان اقلیمی بزرگ و مردمانی بیشمار زنده گی همیشگی داده و میدهد. با این سمبل، کانون صلح و آزادی دنا تلاش خواهد نمود که پیام آور صلح، دوستی و آزادی باشد.

کانون صلح و آزادی دنا به نفی خشونت،ترور،جنگ و بنیادگرایی خواهد پرداخت.خشونت گرایی پایه‌های فرهنگی یک جامعه را لرزان و ویران خواهد نمود،از اینرو این کانون ،کانونی تحقیقی و پژوهشی بوده و به ریشه‌های شکلگیری خشونت و بنیادگرایی خواهد پرداخت و با آگاهی دهی به اقشار جامعه و افشای خشونت طلبان سعی خواهد شد که انسان‌ها را از گرفتار شدن در چنگال بنیادگرایی و خشونت برحذر داشته و به قربانیان خشونت و جنگ مشاوره داده که به زندگی قانونمند و هدفمندی بازگردند.

ترویج زندگی آرام، ایده‌آل و درچارچوب قوانین کشور جمهوری اتریش ،اتحادیه اروپا و منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد از اهداف کانون صلح و آزادی دنا خواهد بود.

بالابردن قدرت تحمل اجتماعی، نقد و نقدپذیری از ریشه‌های اساسی یک جامعه آرام و صلح طلب میباشد، کانون صلح و آزادی دنا در این راستا تلاشی وافر خواهد نمود. دنا تازه در ابتدای راه بوده اما به آینده‌ای روشن و آرام امیدوار. برای ارتقا کیفی و کمی فعالیت سایت کانون صلح و آزادی دنا به همکاری در چارچوب قوانین کشور جمهوری اتریش با همه فرهنگ دوستان ،صلح دوستان و منقدان خشونت و بنیادگرایی نیاز خواهد بود.

 همکاری با کانون صلح و آزادی دنا برای همگان در صورت پایبندی به قوانین کشور جمهوری اتریش و اتحادیه اروپا امکان‌پذیر میباشد. این کانون مستقل بوده و به هیچ دولت ، حزب ،گروه و نهادی وابسته نیست.

مطالب به نمایش گذاشته شده نوشتاری،صوتی وتصویری در سایت کانون صلح و آزادی دنا بازگو کننده نظر شخصی افراد بوده و مسئولیت آن برعهده نویسنده و یا تهیه کننده آن مطلب میباشد،به کسانی که با کانون دنا همکاری خواهند نمود هیچ دستمزد و مزایایی تعلق نخواهد گرفت،همکاری با کانون صلح و آزادی دنا کاملاً رایگان و داوطلبانه خواهد بود.

 

با آروزی برقراری صلح و آرامش در سراسر گیتی

تحریریه کانون صلح و آزادی دنا

 

Der Inhalt der Beiträge/Artikel spiegelt die persönliche Meinung der Verfasser wieder; diese sind selbst für den Inhalt ihrer Beiträge/Artikel verantwortlich. Der Inhaber der Website übernimmt keinerlei Haftung dafür, was seitens der Verfasser von Beiträgen/Artikeln geschrieben, verlinkt etc. wird. Der Inhaber der Website betreibt seine Tätigkeit ausschließlich im Rahmen der Gesetze der Republik Österreich sowie der Europäischen Union.

 Die Website www.iran-dena.at befasst sich mit dem Themenbereich Kultur, Frieden und Freiheit im Rahmen der Gesetze der Republik Österreich und der Europäischen Union. Die Website www.iran-dena.at ist eine unabhängige Website und gehört weder einer Regierung noch einer politischen Partei noch einer bestimmten Organisation an. Die Kooperation der Autoren mit der Website www.iran-dena.at erfolgt freiwillig und ehrenamtlich. Die Website www.iran-dena.at möchte den Menschen Information geben, sodass ein friedvolles Zusammenleben mit Menschen anderer Kulturen und Weltanschauungen möglich ist. Sie versucht, die Schönheit der persischen Kultur der österreichischen Gesellschaft und die Schönheit der österreichischen Kultur der persischen Gesellschaft nahezubringen.

 

Wien, am 4.11.2012

Chefredakteur von www.iran-dena.at

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید