رفتن به محتوای اصلی

ژوئیه 2019

31.07.2019 - 22:36
ابوالفضل محققی
مسکو شهری که یک شبه بکارتش را از دست داد ، یک شبه حامله شد،و همان شب هزاران کودک آواره از دل خود بیرون داد.
بچه های کوچک رها شده در خیابان ها ، بچه های پرورشگاه های بی صاحب شده که کنترل از دست داده اند. همراه سیل وسیع زنان کولی با بچه هائی نحیف در بغل با دستی گشاده برای گدائی .
می گویند دزدی و ولگردی در خون کولی هاست از قدیمی ترین باشندگان جهان.خونی که هفتاد سال منجمد شده بود بدون اینکه تازه شود.حال با تمام شدن عصر یخبندان باز گرم شده ودر رگهایشان به
31.07.2019 - 22:10
م. روان‌شید
منتخبی از شعر ایران با صدای م. روان‌شید
31.07.2019 - 22:02
هر دو بیانیه ۱۴ نفره، از نمونه‌های بازتاب دهنده اراده ملی ما در ۱۴ مرداد امروزین‌‌‌ ایران است. بیانیه‌هایی که بگونه مسئولانه گذر از‌‌‌ این رژیم را مسالمت آمیز خواسته اند و برپایی انتخابات آزاد، رفراندوم و تاسیس حکومت به دست شهروندان آزاد را پیش کشیده اند.‌‌‌
31.07.2019 - 21:53
ویژه ایران گلوبال
در این گفت و گو که بدنبال آن صورت گرفت که من(کیانوش توکلی ) در فیس بوک خود اعلام کرده ام که با مخالفین مسیح علی نژاد موسس کمپین چهارشنبه های سفید ،حاضر به مناظره هستم از آنجا مهمان دیگری که در موافقت صحبت بکندنبود، نا گزیر بودم ، ضمن مجری گری برنامه ، مهمان برنامه را به چالش بکشم،آنچه می بینید ،حاصل این گفت و گوست:
31.07.2019 - 21:36
امام جمعه موقت تهران گفت: ترامپ آرزوی حذف شعار مرگ بر آمریکا مردم بصیر و ولایتمدار ایران را با خودش به گور خواهد برد و این جمله باید در دفتر گینس ثبت شود زیرا که به یک شعار مقدس و بین المللی تبدیل شده است.
31.07.2019 - 21:28
تغییر واحد پول ملی و حذف صفر از آن همواره در چند سال اخیر مطرح بوده است. در یازدهم دی ماه ۱۳۹۷ و با رونمایی از ایران چک‌های جدید، یک بار دیگر موضوع حذف صفر از پول ملی به خبر رسانه‌ها تبدیل شد. در نهایت امروز هيأت دولت حذف چهار صفر از پول ملی را تصویب کرد.
31.07.2019 - 21:19
رقابت‌های پرورش اندام قهرمانی آسیا با قهرمانی قاطع نمایندگان ایران با کسب ۶ مدال طلا و ۱ نقره و ۱ برنز به پایان رسید. در این رقابت‌ها محسن هادی‌نژاد در ٦٥ کیلو برنز، در ٧٥ کیلو امیر کریمی طلایی شد، در ٨٠ کیلو مدال طلا نصیب صادق احمدی، یاسر بخرد و سجاد حیدری به نوبت طلا و نقره را تصاحب نمودند و..
31.07.2019 - 19:30
حسین باستانی
علی رازینی، که در سال های پایانی جنگ ایران و عراق رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بود، به تازگی تاکید کرد که به دنبال صدور دستور خمینی مبنی بر "اعدام" سریع مقصران "شکست" های ایران در پایان جنگ، هیچ یک از فرماندهان ارشد اعدام نشد.

او در مصاحبه با جماران گفت فرمان رهبر وقت، در سطح نیروهای مسلح ایران تنها به اعدام "یکی-دو نفر"، آن هم در حد "فرمانده گروهان" انجامید؛ هرچند با استناد به همین فرمان، جمعی از نیروهای سازمان مجاهدین خلق که با شکست حملات نظامی این سازمان در پایان جنگ به اسارت
31.07.2019 - 17:25
یک مامور سابق وزارت اطلاعات گفت:به طور تنگاتنگ میان سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و سازمان ارتباط وجود دارد. به جرات می‌توانم بگویم، بخش اعظم منابع مالی سازمان، توسط عربستان تامین می‌شود.

31.07.2019 - 17:14
دولت آلمان می‌گوید این کشور هنوز مشارکتی در ائتلاف نظامی پیشنهادی آمریکا در تنگه هرمز ندارد، اما در عین حال افزوده تشکیل نیروی اروپایی در این زمینه را "قابل بررسی" می‌داند.

اولریکه دمر، سخنگوی دولت آلمان گفت: "دولت درباره طرح مشخص آمریکا مسکوت است و تاکنون پیشنهادی برای مشارکت نداده است."

به جز پیشنهاد آمریکا، بریتانیا نیز پیشنهاد تشکیل یک ائتلاف اروپایی را داده تا به گفته این کشور امنیت نفتکش‌ها و کشتی‌های باربری در تنگه هرمز تضمین شود.
31.07.2019 - 15:55
کاوه جویا
در رسیدگی به فساد کلان چندین مدیر حکومتی در پرونده ی فساد در توزیع گوشت، روشن شد که ۱۱۴ هزار کیلو گوشت وارداتی دولتی به دست مدیران حکومتی به قیمت آزاد در بازار فروخته شده است!
31.07.2019 - 14:19
نیره انصاری
به نحوی که به رغم ادعاها و رویه پیشین روحانی، ادبیات پرخاش‌گرانه ی وی با ادعای بستن تنگه هرمز بیشتر به تهدیدات «سرهنگ»ها شباهت دارد تا استدلال‌های قانونی یک «حقوق‌دان»! بدتر آنکه، اگر محمود احمدی‌نژاد با تمسخر هولوکاست و تهدید اسراییل، تنها این کشور و حامیان‌اش را به خشم می‌آورد و ای بسا همزمان اندکی محبوبیت در دل مسلمانان منطقه پیدا می‌کرد، تهدیدات کور و چشم بسته روحانی تمامی کشورهای منطقه را خطاب قرار داده است.
31.07.2019 - 11:36
هوشنگ اسدی
۱-چرا به عنوان یک کنشگر سیاسی از مسیح حمایت میکنی چه دلایلی برای خود داری
۲- آیا انتقادات و یا اختلاف نظراتی با شیوه و ایده کار مسیح داری ، آنها کدام است
۳- نظرت راجع به افراد و گروه های که به نوعی با مسیح مخالفت می کنند چیست و آیا آنها درک می کنی
31.07.2019 - 07:21
تورم تیر ۱۳۹۸ با عبور از مرز ۴۰ درصد، رکورد ۲۳ ساله تورم در تاریخ جمهوری اسلامی را شکست. عبور از این مرز از این جهت اهمیت دارد که نشان می‌دهد مردم در ۱۲ ماه اخیر هر ماه با گرانی کم‌سابقه کالاها و خدمات رو به رو بوده‌اند و به عبارتی گرانی کالاها و خدمات مداوم بوده و مختص یک یا چند ماه خاص نبوده است.
31.07.2019 - 06:53
امير دها
وحالا چند سالی ست که زنان ایرانی، زنان جوان ایرانی،به جای غصه خوردن، به خانه پناه بردن، فرار کردن، به وحشت افتادن در برابر این فشارها می ایستند. فریاد می کشند، فیلم می گیرند و تجربیاتشان را با هم در میان می گذارند.
مسیح و کمپین چهارشنبه های سفید ودوربین ما اسلحه ی ما نه تحمیل، بلکه نیاز زمان است. صدایی ست متفاوت که به سرعت منتشر شده. حالا می شنویم که اینجا و آنجا گفته می شود او باعث دودستگی در میان جامعه است. آن اتحادی که درسکوت شکل بگیرد، آن اتحادی که زیر سنگینی آن همه بغض و فشار در حال خفه شد
31.07.2019 - 06:31
ابوالفضل محققی
این جا پست خانه وتلفن خانه مرکزی مسکو است. باخیل وسیعی از ملیت های مختلف کره ای ،کوبائی ،ویتنامی ،فلسطینی ،اتیوپیائی ، عراقی ، افغانی و ده ها ملیت دیگر که روزانه مقابل آن جمع می شوند وروز را به شب می آورند.
31.07.2019 - 01:10
فریده ریحانی
پس از فشار فیفا بر فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر لزوم ورود زنان به ورزشگاه‎ها و احتمال محرومیت تیم ملی فوتبال، امروز مازیار ناظمی، مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان خبر داد که احتمالا زنان می‌توانند در بازی‎های خانگی تیم ملی حضور پیدا کنند
30.07.2019 - 23:48
امریکا، به گفته‌ی خود از آلمان خواهش کرد که در امنیت ِ آمد و شد ِ بازرگانی تنگه‌ی هرمز شرکت کند.
سخنگویی از سفارت امریکا در برلین گفت: "ما رسما از آلمان خواستیم که به همراه فرانسه و بریتانیای بزرگ برای امنیت تنگه‌ی هرمز یاری رساند و با تجاوز ایران بجنگد".
دولت فدرال (آلمان) تاکنون به آگاهی رسانده بود که هنوز درخواستی از هم‌پیمانان برای شرکت در یک ماموریت ارتشی برای حفاظت از کشتی‌های بازرگانی در تنگه هرمز موجود نیست.
آننه‌گِرِت کرامپ کار
30.07.2019 - 23:27
امروز ۸ مرداد مصادف با روز اغاز کشتار زندانیان سیاسی در تابستان‌خونین ۶۷ است.
پروسه قتل عامها از روز شنبه ۸ مرداد سال ۶۷ در ۹ صبح در گوهر دشت آغاز شد. در تابستان ١٣۶۷،حدود ۵۰۰۰ زندانی سیاسی را در کمتر از دو ماه (مرداد و شهریور)، در زندانهای سراسر کشور قتل عام کردند.
30.07.2019 - 23:20
ویژه ایران گلوبال
رییس دادگاههای انقلاب جمهوری اسلامی اعلام کرد که کسانی که از خودشان یا دیگران فیلم در رابطه با کشف حجاب بگیرند و به مسیح علی‌نژاد ارسال کنند مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی خواهند شد و بین یک تا ده سال حبس برایشان در نظر گرفته می‌شود.

مسیح
30.07.2019 - 23:12
ناظمی: مزدک میرزایی یک جورایی شاهد مراسم عقد من بیست و چند سال پیش بود، بچه شرق تهران بودیم و کلی خاطره خوب دارم؛ امیدوارم که اول مزدک به کشور برگرده و دوم اون آرشیو منحصراً متعلق به صداوسیماست و پخش آن پیگیری بین‌المللی داره، موضوع کپی رایت بین‌المللی و البته
30.07.2019 - 23:10
ویژه ایران گلوبال
اولا جنبش زنان فقط مسیح نیست. زنان ایرانی در بخشهای مختلفی فعالیت میکنند. مسیح هم با شعار نه به حجاب اجباری، بخش آزادیهای فردی و حق انتخاب را بخوبی و بدرستی مطرح کرده است، بخصوص در ابتدا بدون داشتن امکانات، صفحه فیسبوکی را راه انداخت که در عرض مدت کوتاهی حدود یک میلیون نفر آنرا لایک زدند. استفاده از شبکه های اجتماعی و تیزهوشی او در انتخاب شعارش باعث شد که موفق شود، بعد در صدای امریکا کار گرفت. دوم اینکه، مشکلی که ما زنان ایرانی داریم اینست که در جنبش زنان دو دیدگاه نسبت به مسیح وجود دارد، مخالف
30.07.2019 - 23:08
در اوایل هفته جاری دانشکده خبر تهران، وابسته به خبرگزاری جمهوی اسلامی (ایرنا) پلمب شد؛ رویدادی که ظاهرا ریشه در شکایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی دارد. سپس ساعتی پس از انتشار این خبر، دستور فک پلمب این دانشکده صادر و اجرا گردید و خبر رسید که این تصمیم در راستای مهلتی رخ داده که به مسئولان دانشکده داده شده تا بدهی های معوق شان را به بنیاد مستضعفان بپردازند.
30.07.2019 - 23:02
آقای فتاح: دفتر ولنجک احمدی نژاد هم متعلق به بنیاد است ان شالله بعد از پلمپ دانشکده خبر نوبت دفتر احمدی نژاد است. فتاح از همان روز نخست ریاست در بنیاد مستضعفان آستین بالا زده است تا سرو سامانی به وضعیت آشفته این بنیاد بدهد.
30.07.2019 - 22:54
مسیح و کمپین چهارشنبه های سفید ودوربین ما اسلحه ی ما نه تحمیل، بلکه نیاز زمان است. صدایی ست متفاوت که به سرعت منتشر شده. حالا می شنویم که اینجا و آنجا گفته می شود او باعث دودستگی در میان جامعه است. آن اتحادی که درسکوت شکل بگیرد، آن اتحادی که زیر سنگینی آن همه بغض و فشار در حال خفه شدن باشد به چه دردی می خورد؟ وقتی نسل برآمده از انقلاب با آن همه قدرت و پشت گرمی به دولت انقلابی به جان زنان افتاد و حتی بعد از چهل سال هنوز بر طبل همان مشروعیت گرفتن از انقلاب می کوبد، باعث دودستگی میان جامعه شد نه کس
30.07.2019 - 20:30
م. روان‌شید
در هر کشور و شهری که هستیم، سنگی و نوشته‌ای به یادبود کشته‌شدگان بگذاریم و بگذریم
30.07.2019 - 17:45
ویژه ایران گلوبال
رییس دادگاههای انقلاب جمهوری اسلامی اعلام کرد که کسانی که از خودشان یا دیگران فیلم در رابطه با کشف حجاب بگیرند و به مسیح علی‌نژاد ارسال کنند مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی خواهند شد و بین یک تا ده سال حبس برایشان در نظر گرفته می‌شود.
مسیح علی نژاد موسس کمپین چهارشنبه های سفید در پاسخ به دادستان گفت: تشبیه من به دولت متخاصم نشان از ترس جمهوری اسلامی از شنیده شدن زنان ایرانی است
30.07.2019 - 15:56
ایالات متحده آمریکا به صورت رسمی از آلمان درخواست کرد که به نیروی حفاظتی مامور برای نظارت بر امنیت کشتی رانی در خلیح فارس و تنگه هرمز بپیوندد.

سفارت آمریکا در برلین روز سه شنبه با اعلام این مطلب تاکید کرد که واشنگتن رسما از آلمان خواسته است که برای تضمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز و نیز مقابله با تجاوز احتمالی ایران به فرانسه و بریتانیا بپیوندد.
30.07.2019 - 10:18
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از محکومیت محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران به قصاص نفس توسط دادگاه بدوی خبر داده است.

براساس این خبر شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی، آقای نجفی را در پرونده قتل متیرا استاد همسر دومش را به قصاص محکوم کرده است. این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است.
30.07.2019 - 08:59
احمد الفیتوری
در همان روزی که ایران، نفتکش الجزایری (سوناطراک) را توقیف کرد، بازیکنان الجزایری پیروز، با جام جهانی ملت‌های آفریقا به خانه برگشتند
30.07.2019 - 03:26
نگاهی به دستاوردهای دولت ملی دکترمصدق در دوران کوتاه عمر خود
30.07.2019 - 00:20
رسانه‌های اسرائیلی از سفر "مرموز" ران درِمر، سفیر اسرائیل در واشنگتن به ایالت آلاسکای آمریکا خبر داده‌اند.

طبق گزارش‌ها، درمر هفته گذشته در آلاسکا با مقام‌های آمریکایی در مورد همکاری‌های امنتیتی دو جانبه بخصوص در مورد آنچه "تهدید ایران" نامیده‌اند، مذاکره کرده است.
30.07.2019 - 00:14
عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران ارسال نامه گلایه‌آمیز محمدجواد ظریف، وزیر خارجه درباره شکایت از سریال گاندو به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران را تایید کرد.
آقای موسوی روز دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ در پاسخ به سوال خبرنگاران ارسال چنین نامه‌ای را تایید کرد و افزود که رهبری در پاسخ به این نامه تاکید کرده است که "مطلقا راضی نیست که اهانتی به وزیر خارجه ایران صورت بگیرد."