رفتن به محتوای اصلی

می 2017

31.05.2017 - 23:20
eza
پانترکیستها محمد امین رسول زاده و ابوالفضل ائلیچی بئی را در میان هاله مقدس قرار داده اند و میخواهند از آنها رهبران خدا گونه درست کنند. سوسیالیستها با شخصیت پرستی و تقدیس مخالفند. آنها هاله تقدس را بر میکنند و ماهیت فاشیستی افکار چنان رهبرانی را نشان میدهند.
محمد امین رسولزاده در سال 1941 به خدمت نیروهای فاشیستی نازی درآمد و در زیر نظر ورماخت " آذربایجان لژیون" را با فرماندهی عبدالرحمان فتعلی بئی و رهبران مسلمان ایجاد کرد...
31.05.2017 - 21:39
آمار کشته‌شدگان تا این لحظه را بیش از ۹۰ نفر و تعداد زخمی‌ها را بیش از ۴۶۱ تن گزارش کرده است. زخمی‌های این انفجار به بیمارستان‌ها منتقل شده‌ و تحت درمان قرار گرفته‌اند. تعدادی زن و کودک در میان آسیب دیدگان این انفجار هستند. محمد نذیر، از کارکنان دفتر بی‌بی‌سی در کابل در میان کشته‌شدگان و چهار کارمند دیگر این دفتر از جمله زخمی‌های این انفجار هستند.
این انفجار در منطقه‌ای از شهر کابل روی داده که کاخ ریاست جمهوری و شماری از سفارتخانه‌های خارجی در آن واقع است. سفارت آلمان در کابل که در نزدیکی
31.05.2017 - 20:30
محمدرضا لوایی
متن و باقى ديگر هيچ
و انسان متن تاريخى خويشتن است.
31.05.2017 - 07:48
علی شمعخانی ادعا کرده که "تصمیمات رهبر جمهوری اسلامی بر وحی الهی مبتنی است." اظهار نظر ایشان چند پرسش را در برابر ایرانیان قرار داده که شخص امام خامنه ای پیش از اینکه "غیب" شود، بهتر است به آنها پاسخ دهد:
1-مکانیزم های وحی "الله" چگونه است؟ از طریق امیل، اس ام اس، آرام زیر گوش، در خواب، بیداری، هوشیاری، نئشگی ویا ...؟
2-چرا "وحی های الهی" خصلت جنایتکارانه، انسان ستیزانه، و ضد بشری دارند؟
3-ایرانیان را به خیر الله و "وحی های الهی" امید نیست، چگونه می توان از شر الله و گماشتگانش رها شد؟
31.05.2017 - 05:41
ایرانیان از این رژیم هم عبور خواهند کرد، اگر مبارزه غیر خشونت آمیز، تحمل تفاوت، همکاری و اعتماد را جایگزین سراب های "خودشکن" یا "خود ویرانگر" کنند. به جای چشم دوختن به کلنگی کاران لیبی ساز، به مردم ایران باید چشم دوخت. کار را باید از جامعه ایران آغاز کرد(رجوع شود به مقاله "مخالفانی که واقعیت‌ها را نمی‌ بینند و آگاهانه خود را فریب می ‌دهند"). دل بستن به مردم ایران و کار کردن با جامعه ایرانی برای ایجاد "شبکه های اجتماعی بالفعل"، راهکاری کم هزینه و پر فایده است.
31.05.2017 - 05:34
محسن حیدریان
رویداد دوم خرداد ۲۰ سال پیش با رای ۲۰ میلیونی خاتمی، ایران یک مسیر تازه در راه تغییرات گام به گام و تدریجی را انتخاب کرد. این مسیر با پیروزی ۲۹ اردیبهشت ماه امسال، پس از گذر از بحرانها و چالش‌های بسیار و پرداخت هزینه‌های هنگفت، دیگر بازگشت ناپذیر شده است. چالش‌ها و نقدهای تند سیاسی و فکری و فرهنگی سراسر این دو دهه و مقاومت سرسختانه در برابر آزادی، قانون، تساهل، رابطه با جهان، دمکراسی، جمهوریت و ایرانیت، زمینه حضور نیرومندتر یک جامعه چند صدایی در همه پهنه‌های سیاسی و فرهنگی را هم به مثابه رویکرد
31.05.2017 - 05:18

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با شاهزاده محمد بن سلمان، وزیر دفاع این کشور در مسکو ملاقات کرد. دو کشور قصد دارند در یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای بحران سوریه و در تثبیت قیمت نفت با یکدیگر همکاری کنند.
31.05.2017 - 02:45
در پی همایش هزاران تن از مالباختگان چندین بنگاه مالی در برابر بانک مرکزی رژیم جمهوری اسلامی در تهران در روز 8 خرداد 1396، نیروهای امنیتی رژیم به مردم معترض هجوم برده، شماری از آنان را زخمی و دستگیر کردند.
همچنین به ساختمان بانک مرکزی، به خاطر هجوم مردم خشمگین، آسیب هایی وارد شد.
مالباختگان، از جمله سپرده گزاران بنگاه های "کاسپین" و "آرمان"، با شعارهایی چون "بانک مرکزی، مرکز دزدی" و "مرگ بر سیف" به همدستی مقامات رژیم، بویژه ولی الله سیف ـ رئیس بانک مرکزی ـ در کلاهبرداری از مردم، اعتراض کردند.
30.05.2017 - 22:02
هوشنگ طالع
وزیر فاسد صنعت و بازرگانی رژیم جمهوری اسلامی و خانواده اش، بخش بزرگی از مافیای حاکم بر اقتصاد ایران را اداره می کنند
30.05.2017 - 17:13
شعبه 4 دادگاه انقلاب اهواز به رياست قاضی پور محمدی براى سه فعال مدنى عرب بنامهاى عیسی دمنی (حداد)، مجاهد زرگانی و حسين (ناجى)حيدرى به اتهام تبلیغ بر علیه نظام و تشکیل مؤسسه ‌های غیردولتی به زندان و تبعید محکوم کرده است.
30.05.2017 - 12:29
هر ساله بِنَا بر يك سنت در يكي از كلني هاي دانمارك بنام فوانه ،مردم با كارد به جون دو لفين ها مي افتند
Danmark defend the whales of the Faroe Island
30.05.2017 - 09:29
اکبر گنجی
صادق لاریجانی در ۸ خرداد ۱۳۹۶ طی سخنانی به انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نقدها و وعده‌ها و مطالبات اکثریت مردم ایران پرداخت و به شدت حسن روحانی و میلیون‌ها رأی دهنده به او را تهدید به سرکوب کرد.

لاریجانی‌های متولد شهر نجف عراق، خاندان فاسدی هستند که دستشان به فسادهای بزرگ آلوده است. از زمین‌خواری‌های بزرگ جواد لاریجانی همه با خبرند. با این همه، صادق که در خوش خدمتی به خامنه‌ای و سرکوب و شکنجه مخالفان و منتقدان و رقبا سنگ تمام گذاشته، جواد زمین خوار
30.05.2017 - 09:15

ابتدا صدراعظم آلمان جمع‌بستی از نقش جدید اروپا ارائه داد، حال وزیر خارجه و معاون مرکل آشکارا در برابر ترامپ موضع می‌گیرد. گابریل از "غیبت" آمریکا سخن گفته و اروپا را به ایستادگی در برابر سیاست‌های ترامپ فراخوانده است.
30.05.2017 - 09:11
موسسه تحقیقاتی اسکریپس Scripps در آمریکا گفته است که پژوهشگران این موسسه با تغییراتی در آنتی‌بیوتیک وانکومایسین Vancomycin داروی جدید ساخته‌اند که از سه راه مختلف بر باکتری‌ها اثر می‌کند و به این ترتیب، مانع از مقاومت آنها در برابر آنتی‌بیوتیک شود.
وانکومایسین حدود شصت سال است که برای بیماری های عفونی تجویز شده اما به تازگی باکتری‌ها نسبت به نوع متعارف آن مقاومت نشان داده‌اند.
30.05.2017 - 08:38
دنیز ایشچی
این نامه نگاری های اشخاصی که از نیروهای چپ بریده و به صفوف لیبرال دموکراسی اسلامی پیوسته اند به رهبران جمهوری اسلامی ایران را که در تلاش می باشند تا آموزه هائی را به حاکمان سیاسی مملکت بیاموزند، تا چه اندازه ناپخته و خام به نظر می آید.
30.05.2017 - 01:59
علی سلیمانی
جناب توکلی عزیز نوشتن چنین کامنتی از سوی شما به نوعی فرار از پاسخگویی تلقی میشود مصاحبه شما با گونازتی وی نه تنها برای من بلکه به خیلیها گامی مثبت از سوی شما بود اما آن باورهای صادقانه که در وجود من و خیلیها نسبت به شما ایجاد شده ٫ حقیقتا چنین عملکرد و اظهاراتی ٫ متاسفانه آن را تحت شعاع قرار میدهد گرچه بنده علاقه ندارم چنین ذهنیتی برای یک فرد قلم به دست در من بوجود بیاید . شما نوشته هایی که برعلیه حرکت ملی آذربایجان در سایت منتشر می کنید کاملا مغایر با آن چیزی هست که در گوناز تی وی بیان
30.05.2017 - 01:24
نهادهاى امنيتى و قضايى دائما از روش سرکوب برای مقابله با هرگونه فعالیت فعالان عرب، حتی اگر این فعالیت فرهنگی، اجتماعی و یا فعالیت انسانی خیرخواهانه باشد، استفاده می‌کند.
29.05.2017 - 23:51
آقای احمد مقیمی کتابی با نام "ایستگا خیام" منتشر کرده که حاصل تجارب زندگی پرفراز و نشیب ایشان است. نویسنده در فیس بوک خود در باره کتاب شان نوضیحی نوشته اند که به آگاهی خوانندگان می رسد.
*********************************
29.05.2017 - 23:38
علی شاکری زند
رژیم حاکم علی رغم میل و خواست عمیق اکثریتی مهم، اما متفرق و فاقد رهبری و مرکزیت های توانا و مصمم، توانسته است به بقای خود ادامه دهد و در صورت رفع این کمبود در میان مخالفان رژیم، دوام آن چندان طولانی نخواهد بود....طول عمر رژیم های توتالیتر بسیار متنوع است، و ظاهراً، و در تقریب اول، به ابعاد جغرافیایی و حجم محمل انسانی آنها نیز بستگی دارد
29.05.2017 - 23:23
اقبال اقبالی
این سرنوشت مردمانی است که هنوز نتوانسته اند در ابعاد ملی اراده واحد لائیک دمکراتیک ایجاد کنند و دیکتاتوری دینی - تحمیلی بربرمنشان حاکم را به زباله دان تاریخ بفرستند. آیا جامعه ایرانی شایسته تن دادن به چنین خواری ها است؟ زمان آن نرسیده که جامعه ایرانی صدای مستقل خود را بلند کرده و از زیر بار ننگ حکومت اسلامی خارج شود؟ در ایران یک اقلیت چند میلیونی با اتکاء به سرکوب، ملت ایران را به زنجیر استبداد دینی کشیده است.
بپاخاستن علیه تحمیل سنت های بیگانه و نفی آنها، حق دمکراتیک شهروندان ایران است!
29.05.2017 - 22:45
ابتدا صدراعظم آلمان جمع‌بستی از نقش جدید اروپا ارائه داد، حال وزیر خارجه و معاون مرکل آشکارا در برابر ترامپ موضع می‌گیرد. گابریل از "غیبت" آمریکا سخن گفته و اروپا را به ایستادگی در برابر سیاست‌های ترامپ فراخوانده است.
معاون سوسیال دمکرات صدراعظم آلمان، همچون صدراعظم دمکرات مسیحی، نقش قوی‌تر اروپا را پیامد ضروری سیاست آمریکا می‌داند. به گفته گابریل، بایستی برای همبستگی اروپا بیشتر تلاش کرد.
29.05.2017 - 19:28
هوشنگ طالع
با دروغ و آمارسازی می‌توان اندک کسانی را که مشتاق « دروع شنیدن و فریب‌خوردن هستند » فریفت، اما حقایق را نمی‌توان پنهان کرد. اقتصاد ایران در شرایط بسیار بد و شکننده قرار دارد . تولید در حال کاهش است ؛ کارخانه های کشور پیاپی تعطیل می‌شوند یا به خارجی‌ها واگذار می‌گردند یابه قاچاقچی‌ها!
29.05.2017 - 15:25
همزمان با آزمایش موشکی امروز کره‌شمالی، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا گفته اگر بحران برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ از مجاری دیپلماتیک حل نشود جنگ با این کشور “فاجعه‌آمیز” خواهد بود.
29.05.2017 - 15:21
با وجود سیاست های خارجی دولت “حسن روحانی” که توسط “محمد جواد ظریف” وزیر امور خارجه مبنی بر تنشج زدایی در منطقه و بهبود روابط با کشورهای همسایه اعلام شده، پاسدار “حسین دهقان” وزیر دفاع در اظهاراتی تحریک بر انگیز، نوید داد که حکومت های منطقه سرنگون خواهند شد.
29.05.2017 - 15:19
در ٢۴ ساعت ابتدایی بیانیه حق تحصیل دانشجویان دراویش گنابادی بیش از ۱۲۰۰ دانشجو از بیش از ٧۰ دانشگاه کشور آن را امضا کرده اند.به گزارش سایت مجذوبان نور این بیانیه که با امضای ۵٨ دانشجو شروع شده بود؛ اکنون سندی است از اعتراض دانشجویان به نگاه امنیتی به دراویش گنابادی و سلب حق تحصیل ایشان.
29.05.2017 - 15:18
عالی ترین نهاد امنیتی کشور در این زمینه تصمیمی را اتخاذ کرده است. رفع حصر نیز مانند سایر مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای معتبر بودن پروسه خاص خود را دارد و اینکه بخواهیم عواطف مردم را برای ایستادگی مقابل این قبیل تصمیمات قانونی تحریک کنیم همان روح و باطن فتنه ۸۸ است.
29.05.2017 - 15:12
دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در واکنش به اعلام آمادگی صلح مشروط حماس با دولت اسرائیل، بر استمرار حمایت رژیم ایران از فلسطینیان تاکید داشته و بهبود این روابط را ناممکن خواند.
29.05.2017 - 13:40
یکی از مهمترین وقایع تاریخ معاصر جهان کمون پاریس است. کمون پاریس جنبش انقلابی و دولت شورشی‌ای است که در بهار سال ١٨٧١ میلادی در پاریس و در متن تناقضات اجتماعی عمیق جامعه فرانسه آن‌روز شکل گرفت و بیرحمانه سرکوب شد. هزاران نفر از هواداران کمون به رگبار بسته شدند. حدود ۱۷هزارنفر کشته (و بسیاری بیشتر زخمی) را تخمین می‌زنند. در ضمن تعداد بسیار زیادی از اعضای کمون بعدها اعدام شدند یا به زندان و تبعید رفتند.
29.05.2017 - 08:38
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۱۰ خرداد قرار است اعضای هیئت رئیسه مجلس را برای یکسال دیگر برگزینند. اما ترکیب این هیئت، و آینده افرادی چون علی مطهری که هم اکنون نایب رئیس دوم مجلس است، فراکسیون‌ها را درگیر یک مناقشه و سهم‌خواهی کرده است.
29.05.2017 - 08:33
قطر ترجیح می‌دهد که روابط خارجی خود را از دریچه فشارهای عربستان از مسیر ابتکار عمل خود به کار گیرد. از این جهت است که امیر قطر اعلام کرده است که کشورش هم با ایران رابطه خوبی دارد و هم با آمریکا. البته در این میان نباید از اختلاف ارضی عربستان سعودی و قطر غافل بود
29.05.2017 - 08:22
۲۰۰ نفر از نوادگان عبدالوهاب از امیر قطر خواستند نام مسجد شیخ محمد بن عبدالوهاب در دوحه را تغییر دهد. این بیانیه در اعتراض به اظهارات منتسب به امیر قطر در حمایت از ایران منتشر شده است. در همان حال انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارت متحده عربی نسبت به اختلاف در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس هشدار داده است