رفتن به محتوای اصلی

جواد ظریف: در انتخابات، حسین طائب و محمدعلی جعفری همه‌کاره بودند+ فایل صوتی
15.03.2024 - 05:00

محمد جواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه، گفته است در انتخابات ۱۴۰۲، حسین طائب و محمدعلی جعفری همه‌کاره بودند. او راه‌یابی محمود نبویان و حمید رسایی به مجلس را مایه شرمندگی تهران دانست و این دو را فاسد و کذاب نامید. ظریف همچنین گفته است جریان اصلاحات در سال۷۸ رفت دنبال حذف «رهبری».

محمد جواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه جمهوری اسلامی در اظهارنظری درباره انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ گفته است که در این انتخابات، حسین طائب و محمد علی جعفری همه کاره بودند و آنها همه لیست‌های انتخاباتی را تنظیم می‌کردند.

حسین طائب، رییس پیشین سازمان اطلاعات سپاه و مشاور حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران است. محمدعلی جعفری، فرمانده سابق کل سپاه پاسداران و فرمانده قرارگاه بقیه‌الله است. این دو از نیروهای نزدیک به دفتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هستند.

محمد جواد ظریف، در یک فایل صوتی که ایران وایر آن را منتشر کرده، همچنین با اشاره به نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌ویژه در تهران، راه یافتن کسانی مانند محمود نبویان و حمید رسایی به مجلس را مایه شرمندگی تهران دانست و این دو را «فاسد و کذاب» نامید.

او با انتقاد از اکثریت جامعه که انتخابات را تحریم کردند، گفت: «اگر ده میلیون نفر در انتخابات تهران شرکت می‌کردند، نه محمود نبویان و نه محمدباقر قالیباف، هیچ یک در دور اول به مجلس نمی‌رفتند و الان پز نمی‌دادند.»

تصویر

وزیر پیشین امور خارجه جمهوری اسلامی در گفتگویی با گروهی از شهروندان که هویتشان معلوم نیست، همچنین تاکید می‌کند که به رغم همه اصرارهایی که از سال‌ها قبل شده، او به هیچ وجه قصد نامزدی و نشستن بر روی صندلی ریاست جمهوری را ندارد.

محمد جواد ظریف، در ابتدای صحبت‌های خود در این فایل صوتی، همچنین به تندی از جناح موسوم به اصلاح‌طلب در جمهوری اسلامی انتقاد و آنها را متهم می‌کند که در سال ۱۳۷۸ به سمت «حذف رهبری» حرکت کردند و از همان موقع بود که علی خامنه‌ای نیز چفیه به گردن انداخت.

به گفته ظریف، جریان اصلاحات پس از پیروزی در انتخابات مجلس ششم به سمت تغییر قانون اساسی حرکت کرد و «وقتی شما بقای یک طرف را تهدید می‌کنید، او هم بقای شما را تهدید می‌کند.»

او بدون آنکه از فردی نام ببرد، گفت:«در تظاهرات ۷۸، در بی‌سیم گفتند پیش به سوی آذربایجان.»

دفتر کار و محل زندگی علی خامنه‌ای در تهران، معروف به بیت رهبری، در خیابان آذربایجان واقع شده است.

ظریف افزود: «اشتباهات خود را به پای دموکراسی نگذاریم. به نظر من جناح چپ در انحصارطلبی دست جناح راست را از پشت می‌بندد.»

او گفت: «یک بار من به آقای خاتمی گفتم، این رفیق‌های شما وقتی که تند بودند، با ما مخالف بودند و می‌گفتند که ما لیبرالیم. الان هم که آمده‌اند و از ما لیبرال‌تر شده‌اند، هنوز هم با ما مخالفند. آخر چه مرگشان است؟»

ظریف گفت:«درست است که من پیرارسال در جبهه اصلاحات بیشترین رای را برای ریاست جمهوری آوردم، اما آن هم به خاطر عشق به من نبود، برای این بود که باور داشتند تنها کسی که شانس رای‌آوری دارد، من هستم.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ابران اینترنشنال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

نظرات رسیده

محمدجواد ظریف، از چفیه انداختن خامنه ای تا کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری

به تازگی یک فایل صوتی از «محمدجواد ظریف»، وزیر سابق امور خارجه سابق جمهوری اسلامی که در آن درباره انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، اصلاح‌طلبان و رویارویی آن‌ها با «علی خامنه‌ای»، چفیه انداختن رهبر جمهوری اسلامی و افرادی که در انتخابات دخالت داشته‌اند، صحبت کرده است.

او در این فایل صوتی، «حسین طائب» و «محمدعلی جعفری» را «همه‌کاره» انتخابات اخیر می‌خواند و «محمود نبویان» و «حمید رسایی» را که در انتخابات اخیر آرای لازم شهر تهران برای ورود به مجلس شورای اسلامی را کسب‌ کرده‌اند، ‌«فاسد» و «کذاب» می‌نامد.



ظریف درباره پیشنهادی که برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری گرفته است، صحبت می‌کند و به صراحت اعلام می‌کند که به هیچ‌وجه قصد کاندیداتوری و نشستن روی صندلی ریاست جمهوری را نداشته و ندارد.
جمعه, 15.03.2024 - 05:08 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.