رفتن به محتوای اصلی

نامه نسرین ستوده و محمد سیف زاده: دادگاه های انقلاب فاقد وجاهت قانونی هستند
اخبار کوتاه جنبش انقلابی
06.12.2022 - 09:27

دوستان و فعالان حقوق بشر
ملت شریف ایران

نسرین ستوده، سید محمد سیف زاده

از آنجا که اکثر این افراد در دادگاه های انقلاب محکوم شده اند که فاقد وجاهت قانونی هستند و از آنجا که این افراد از حق داشتن وکیل مستقل محروم بوده اند و همچنین به دلیل فقدان دادرسی عادلانه در قوه قضاییه و بی‌طرف نبودن قضات رسیدگی کننده، احکام صادره به هیچوجه قانونی و قابل دفاع نیستند. بویژه آنکه حق حیات تعدادی از هموطنان مان را وجه المصالحه ی قدرت حاکم قرار داده اند. همچنانکه بسیاری از وکلا و فعالان مدنی در سراسر دنیا خواسته اند، ما امضا کنندگان این نامه نیز، به عنوان کسانی که طعم تلخ زندان را چشیده ایم و دغدغه ای جز رعایت حقوق انسان ها نداریم، رئیس فعلی قوه قضائیه را که در حال حاضر قدرت اعمال حاکمیت در این قوه را در اختیار خود قرار داده است، با وظایف قانونی اش روبرو می کنیم و ضمن تاکید بر ازادی بی قید و شرط کلیه ی بازداشت شدگان، اکیدا می خواهیم تا ضمن جلوگیری از هرنوع اقدام غیر قانونی و ادامه ی بازداشت معترضان ، به ویژه این اطمینان روشن و واضح به مردم داده شود که هیچیک از هموطنان مان اعم از کرد و بلوچ و لر و ترک و فارس زبان در معرض صدور یا اجرای حکم اعدام قرار نمی گیرند.
 

پس از پلمپ طلا فروشی و رستوران علی دایی .حمایت تمام‌قد «رضا رشیدپور» از «علی دایی»

رضا رشیدپور، مجری مشهور صداوسیما با انتشار تصویری از خود در کنار شهریار فوتبال ایران از نحوه برخورد با کسب و کار علی دایی به شدت انتقاد کرد .

رضا رشیدپور در اینستاگرام خود با انتشار تصویری نوشت:

* رستوران و جواهر فروشی علی دایی پلمپ شد. دقت کنید. کسی کسب و کار «شخصی» خودش را تعطیل کرده. ملک خودش بوده. سرمایه خودش بوده. گفته که چند روز کار نمی‌کنم. کدام قانون می‌گوید که باید برخورد شود؟ اصلا بفرمایید اعتراض قابل قبول برای شما، که آن را بشنوید دقیقا چه شکلی است؟ آدم متحیر می‌ماند.

تصویر

 

معترضان دوشنبه شب با شعار مرگ بر خامنه ای  راهی خیابان‌ها شدند

تجمع‌های خیابانی در نخستین روز از اعتراضات و اعتصابات سه روزه ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر به شب کشیده شد و مردم معترض در تهران و شهرهایی چون مشهد، اصفهان، رشت، اراک، قزوین و ... شب هنگام به خیابان‌ها آمدند و علیه علی خامنه‌ای و جمهوری اسلامی، شعار دادند.

در منطقه چیتگر، مردم با سر دادن شعارهایی از جمله «فقر فساد گرونی، می‌ریم تا سرنگونی»، «مرگ بر بسیجی»، «مرگ بر سپاهی» و «مرگ بر خامنه‌ای» تجمع کردند.

 

اعتراضات در همدان

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، تجمع و شعارهای ضدحکومتی گروهی از معترضان در همدان در شامگاه ۱۴ آذر را نشان می‌دهد.

اعتراضات شب گذشته در کرمانشاه

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، تجمع و شعارهای ضدحکومتی گروهی از معترضان در کرمانشاه در شامگاه ۱۴ آذر را نشان می‌دهد.

مهتاب واریانی  لجن در برلین شناسایی شد.
 

تصویر

  مهتاب واریانی  ساکن برلین ؛ مدتی اندونزی بود و برای حکومت اسلامی ملاهای ایران آدم فروشی می کرد. اکنون با پرونده پناهندگی در آلمان- برلین هست و بین ایران و آلمان یو یو می رود.

بازتاب رسانه های دانمارک، معترضان در ایران 

بازتاب رسانه های دانمارک، معترضان در ایران در حمایت از خیزش‌های ضد حکومتی فراخوان اعتراض و اعتصاب
سه روزه صادر کردند./ TV2
رسانه دانمارک، پلیس اخلاقی در ایران لغو نشده است” بلکه بحث در مورد لغو پلیس اخلاقی در ایران در بهترین حالت تلاشی برای انحراف و کم اهمیت جلوه دادن اعتراضات ضد رژیم است.

مهسی امینی

«دانشگاه امیرکبیر سخنرانی معاون زنان و خانواده رئیسی را لغو کرد»

زینب مهدوی مسئول خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد این دانشگاه به معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی اعلام کرد که نمی‌تواند امنیت حضور او در دانشگاه را تامین کند.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ایران قرار بود در آستانه روز دانشجو به دانشگاه امیرکبیر برود که در هفته‌های گذشته بارها دانشجویان آن اعتراض و اعتصاب ضدحکومتی را سازماندهی کرده بودند.

انسیه خزعلی بارها با انتقاد معترضان و فعالان حقوق زنان مواجه شده است.

انتقاد وکلای مستقل از برگزاری دادگاه‌های معترضان بدون وکیل تعیینی

روزنامه اعتماد در صفحه نخست از زیر پاگذاشته شدن اصل ۳۵ قانون اساسی و عدم ورود وکلای تعیینی انتقاد کرده است.

این روزنامه در مصاحبه با چند تن از وکلای شناخته شده دادگستری نوشته است «اصل ۳۵ قانون اساسی زیر سایه یک تبصره قرار گرفته و شهروندان از حق انتخاب وکیل حتی در مرحله دادگاه بی‌بهره هستند.»

نعمت احمدی وکیل پایه یک دادگستری می‌گوید «وکلای انتخابی مردم اجازه حضور در دادگاه را ندارند و وکلای قوه قضاییه هم کاری برای متهم نمی‌کنند». محمد صالح نیکبخت دیگر وکیل شناخته شده هم می‌گوید «حتی بین وکلای قوه قضائیه هم دست به گزینش می‌زنند».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.