رفتن به محتوای اصلی

" تنها چیزی که از خودِ آزادی زیباتر است، ایستادن برای «آزادی» است."سپیده رشنو
03.10.2023 - 07:10

 

سپیده رشنو، صبح دوشنبه ۱۰ مهرماه درمقابل مجتمع قضائی ارشاد دادگستری تهران همچنان که دراینستاگرام خود نوشته بود «با همین پوشش، همراه با وکیلم آقای پناهی‌پور در دادگاهی حاضر خواهم‌ شد.» حاضر شد.

زنی آزاده با پوشش اختیاری خود جای گرفته بر بلندای جنبش مهسا که بی شک از تاثیر گذار ترین چهره های آن بود! زمانی که با چهره شکنجه شده در صفحه تلویزیون ظاهر شد و همدردی ملتی را بر انگیخت .

حال با قامتی چون سرودر مقابل مجتمع قضائی ارشاد دادگستری تهران ایستاده است تاازاتهاماتی که مرتکب نگردیده دفاع کند.دادگاهی که بخاطر حجاب اختیاری او اجازه ورود به وی نداذ.

دفاع کند از«حقِ انتخاب پوشش و حقِ نوشتن دربارهٔ آن‌چه بر من گذشته. برای دفاع از «زن» بودن؛ قسمتی از بدن به نام «مو» که همه-مرد و زن- به طور طبیعی آن را داریم»

سرو قامتان سرزمین من !

کدام نیروی اهریمنی قادر به شکستن روح بیدار شده یک ملت در قامت چنین زن آزاده ایرانیست .

.

خانواده از او میخواهند که دست از پافشاری بر مقابله با حجاب اجباری بردارد.جواب او این است :" من به درستی کاری که می‌کنم اعتقاد دارم".

«می‌‌بینم که خانواده‌‌ام آرامش را از دست خواهند‌داد و از هر جهتی تحت فشارهای متفاوت قرار خواهند‌گرفت. اما تنها می‌دانم که حقیقت همین تصویر است که دارید می‌بینید و هیچ‌ راهی جز پای‌بندی به حقیقت نمی‌بینم.»

‌ «در مورد زندگی باید بنویسم که هر روزِ زنده بودن و هر ساعتِ زندگی کردن را عمیقاً چشیده‌ام و جشن‌ گرفته‌ام. پیشانیِ دردهام را بوسیده‌ام و رنج‌هام را در آغوش گرفته‌ام. هیچ انگیزه‌ای برای مُردن و خودکشی ندارم که اگر داشتم برای «زندگی» و روزهای بهتر تلاش نمی‌کردم.»او ستایشگر تلاش زنان ایرانی برای دست یافتن به آزادی است . «یقین دارم هیچ‌گاه این‌چنین کنار هم نبوده‌‌ایم و به قدرتِ خود و یکدیگر و ایستادن کنار یکدیگر باور نداشته‌ایم.»

زنی از بیشمار زنان ایران که در مقابله با حجاب اجباری تحمیل شده از سوی حاکمیتی بغایت ارتجاعی ،زن ستییز وکودک کش بجان ایستاده اند.

«ما ایستاده‌ایم. تنها چیزی که از خودِ آزادی زیباتر است، ایستادن برای «آزادی» است.»

آیا کلامی زیبا تر از این بر آمده از جان عاشقی که بهائی بسیار سنگین برای آن پرداخته است می توان یافت ؟

آی آزادی که بهایت سنگین است اما در آغوش کشیدنت حیات آفرین ولذت بخش. عجین شده با نهال آرزو وببار نشسته با مبارزه، امید و پیروزی.

پیروزی "سپیده "بر تاریکی .ابوالفضل محققی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

شازده اسدالله میرزا

تفاوت کمونیست ها ( بلشویک )با سوسیال دمکرات ها (منشویک ) در این بود که بلشویک ها یکی از اهدافشون برای انقلاب کردن این بود که بیسوادی رو ریشه کنند.. در صورتی که منشویک ها بر خلاف اکثریت حزب معتقد بودنند اول باید بی سوادی ریشه شود...تاریخ دانان در کتاب های تاریخی خواهند نوشت کمونیستها در کوبای سوسیالیستی به این هدف بزرگ دست یافتند امروز با افتخارمیشود گفت بی سوادی در جمهوری خلق کوبا ریشه کن شد و خلق باسواد کوبا تنها چیزی که برای خواندن دارند ارگان حزب کمونیست کوبا ست

س., 03.10.2023 - 13:01 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.