رفتن به محتوای اصلی

خانم لیدا

خانم لیدا
ناشناس

خانم لیدا
شمار ترکزبانان در کشور ایران بنابر آمار دقیق سی-آی فاکتبوک 12 ملیون است. دوم ما چیزی به نام "ترک آزری" نداریم.. بلکه آذری یک لغت فارسی است و آذربایجان یک لغت پارسی است و هیچکدام مربوط به شماها نیست. دوم کشور موسوم به آذربایجان متعلق به لزگی و تالشی و ارمنی هست و نام آذربایجان از لحاظ تاریخی هیچ ربطی به ترکان ندارد. قزوین و همدان هم ترکزبان نیستند(اکثراً) و شهرهایی مانند زنجان و تبریز و اردبیل از دوران صفویه به بعد ترکزبان شدند .. خوشبختانه امروز 60+ ملیون غیرترکزبان در ایران وجود دارد و همانزور که ارمنیان جلوی زیاده خواهی علیف را گرفتند و برادران ابرانی کردمان در ترکیه جلوی فاشیسم ترک بایستند..حدود 60+ ملیون ایرانی-زبان و حتی اکثریت مطلق ترکزبانان آذربایجانی (حدود 10 ملیون نفر) نیز با شماها نیستند. پس خواب خوش ببینید...اول بروید آن تیکه آرتساخ که آزاد شد (بدست ارمنیان) ..

اول بروید آن تیکه آرتساخ که آزاد شد (بدست ارمنیان) را پس بگیرید .. سپس برای ما ایرانیان ادعا دربیاورید..تنها در سه استان زبان ترکی اکثریت شد: اردبیل و زنجان و آذربایجان شرقی که مجموع جمعیت آنها 6 ملیون نفر هم نیست. آذربایجان غربی حدود 70% کردزبان هست و در قزوین و همدان ترکزبانان اقلیت محض هستند.. هرچقدر هم آمار پوشالی بیاورید بدرد نمیخورد زیرا آمارهای دقیق استانی وجود دارند.. در همدان هم نه تنها مرکز ترکزبان نیست (خود شهر همدان) بلکه سه شهر بزرگ دیگر استان نیز ترکزبان نیستند:نهاوند و تویسکران و ملایر..برای همین تظاهرات مسخره سوسک در همدان و قزوین نبود زیرا این مناطق ترک نیستند و ترکزبان نیستند..بهتر است از همان کنج خانه خودتان در باکو سفری به شهرهای ایران بکنید..مهاباد و قزوین و همدان و تمامی دهات دور و ور ارومیه و سلماس و خوی.. ترکزبان نیستند.

ما ایرانیان ولی حاضریم زمانیکه جمهوری علیف تالشهای ایرانی و ارمنی و لزگی را آزاد کرد و زمانیکه ترکیه حدود یک سوم جمعیتش که کرد هست را آزاد کرد.. تنها و تنها در این زمان با شما پانترکیستها در مورد آذربایجان ایران مذاکره میکنیم. وگرنه اگر بحث زور باشد امروز حتی ارمنستان فسقلی هم زده است توی دهن ترکان ظالم تاریخ و روسیه هم همیشه در تاریخ زده توی دهن ترکان ظالم. حتی یک وجب از خاک ایران متعلق به ترکان نیست زیرا ترکان پس از اسلام به این مناطق آمدند.

باز تاکید میکنم آذربایجان ربطی به شماها ندارد زیرا خود نام آترپاتکان در تاریخ پیش از حتی وجود نام یک ترک در تاریخ وجود داشته است.
همین را خوش باشید که ترکیه که متعلق به ارمنیان/یونانیان/کردها است را دزدیدید و هنوز 80% کشوری به نام جمهوی قلابی علیف دارید (که آنهم متعلق به اقوام بومی ارمنی/لزگی/تالشی هست). آذربایجان ایران هم متعلق تنها به تالش/کرد/تات/آسوری/ارمنی و آذربایجانیهای وطندوست هست..وگرنه کسانی که پس از اسلام با زور و کشتار به این منطقه امدند حق تاریخی بر آن ندارند...و چیزی در تاریخ به نام "ترک آذری" وجود ندارد زیرا هیچ کتابی پیش از 100 سال پیش هرگز چنین لغتی را استفاده نکرده است..