رفتن به محتوای اصلی

ساغ اولون جناب موحدی

ساغ اولون جناب موحدی
ناشناس

ساغ اولون جناب موحدی
از اینکه این بحث را شروع کرده اید از شما تشکر می کنم. اما بهتر بود که این بحث را بدون بعضی پیشداوریها در مورد گروههای آزربایجانی آغاز می کردید. اینکه گروههای چپ آزربایجانی در زمان تشکیل حکومت ملی آزربایجان در سال 24 قصد جدایی آذربایجان جنوبی و الحاق آن به جمهوری سوسیالیستی آزربایجان شوروی داشتند، در حد ادعا است. زیرا هم در اساسنامه فرقه دموکرات آزربایجان و هم قانون مجلس ملی آزربایجان در شش ماهی که در آزربایجان برقرار بوده هیچ حرکتی دال بر استقلال کامل از حکومت مرکزی روایت نشده است. حکومت ملی آزربایجان ضمن اعتقاد به تمامیت ارضی ایران خواستار خودمختاری برای آزربایجان بوده است و به همین خاطر بوده است که حکومت ملی آذربایجان نه وزیر خارجه داشته و نه وزیر دفاع.
ما هم طرفدار روشن شدن حقایق سال 25 هستیم. اقدامات خشونت باری که توسط ارتش ایران و طرفداران محلی آن

در آزربایجان صورت گرفته آشکار شود و اسناد آن فاش شود. ما حق داریم بدانیم که عوامل قتل و کشتارو تبعید، زندانی کردن پدران و مادرانمان چه کسانی بودند و این اقدام از طرف اوپوزوسیون دموکرات محکوم و از مردم آزربایجان معذرت خواهی شود.
این حوادث قسمتی از تاریخ ما را تشکیل می دهند که صرفنظر از اینکه نیروهای ملی آزربایجانی در آن تاریخ چه منسوبیت ایدئولوژیکی داشتند و امروز چه منسوبیتی دارند، باید بررسی شود.