رفتن به محتوای اصلی

تلاش نمایندگان شیعه مجلس

تلاش نمایندگان شیعه مجلس
ناشناس

تلاش نمایندگان شیعه مجلس روستایی برای پایمال سازی خون ستاربهشتی

همانگونه که انتظار می رفت ، تلاش مسئولان جمهوری روستایی برای طبیعی جلوه دادن قتل عمدی ستار بهشتی تحت شکنجه های طاقت فرسا و کشنده جسمی و روحی با سرعتی هرچه تمام تر در جریان است و هر یک از مسئولان و دست اندرکاران برای مبرا کردن حکومت از چنین قتلی فجیع و دردناک و پایمال کردن خون این جوان بیگناه از هم پیشی میگیرند .


اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده دارند و عملا و در واقع در حکم قاضی و داوری که در مقام داوری در مورد این تراژدی اسفناک قرار گرفته بودند ، پیش از آنکه وارد موضوع شده باشند ، در اظهار نظرهایی جداگانه تمام سعی خود را برای تبرئه حکومت و دستگاههای امنیتی و قضایی اش بکار گرفته و تا آنجا پیش رفته اند که زندانیان سیاسی را عامل قتل معرفی و آن را پروژه ای هدایت شده میدانند وآثار کبودی که مورد تایید دادستان کل کشور و دستگاه قضایی است را انکار مینمایند.


نگاهی فهرست وار و گذرا به اظهارات اعضای این کمیسیون در این مورد بسیار گویا و روشن کننده است ، آنجا که منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا )می گوید: "... مسئله ستار بهشتی به گونه‌ای نیست که از سوی این کمیسیون نیاز به ورود باشد..." . و شوشتری دیگر عضو این کمیسیون که از قضا رئیس کمیته حقوق بشر مجلس نیز می باشد ، در گفتگو با خانم مسیح علینژاد ، نه تنها از این واقعه ابراز بی اطلاعی مینماید ، بلکه بطور کلی وقوع چنین امری را بدون حکم و نظر مقام قضایی مردود میداند که البته در جای خود بسیار قابل توجه است. یعنی به معنایی مفهوم مخالف آن اینست که قتل این زندانی سیاسی با دستور مقام قضایی صورت پذیرفته است. :
به فاصله ای کوتاه و با افزایش فضاحت و بی آبرویی حاکمیت و عدم موفقیت در مخفی سازی این جنایت ، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در این مورد میگوید :"...


آثار «ضرب و جرح» بر بدن این وبلاگ‌نویس دیده نشده است... هیچ گونه ضرب و شتمی در این ارتباط صورت نگرفته است..." . بروجردی در حالی از عدم وجود آثار ضرب و شتم در جنازه ستار بهشتی خبر داد که اگر اعتراف صریح دادستان کل کشور، مبنی بر وجود 5 نقطه کبودی در جنازه ستار بهشتی نبود ، با توجه به دفن شدن جنازه ، این اظهارات می توانست به لاپوشانی کل پرونده منجر گردد.


مجددا ساعتي بعد ، و در حاليكه محسنی اژه ای دادستان کل کشور در مصاحبه خود به نقل از پزشك زندان گفته بود :"... ستار بهشتي هيچگونه مشكل قلبي نداشته..."، محمد حسن آصفری نماینده اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی می گوید:"... پزشکی قانونی علت مرگ ستار بهشتی را «ایست قلبی» اعلام کرده است ...". محمدحسن آصفری افزود: "... تاکنون هیچ اثر ضربه یا خورانیدن چیزی که سبب فوت ستار بهشتی وبلاگ نویس شده باشد ، وجود ندارد و پزشکی قانونی ، ایست قلبی را دلیل مرگ اعلام کرده است ... " . وی همچنین اظهار کرده است: "... بازجویان ستار بهشتی نیز مورد بازخواست قرار گرفته‌اند و برخی از آنان با قید وثیقه آزاد هستند ... ". این در حالی است که «شبکه ایران» وابسته به روزنامه ایران ، از «بازداشت» سه بازجوی ستار بهشتی خبر داده بود.


و بالاخره اينكه غروب دوشنبه ، رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید :"... احتمال اینکه ستار بهشتی به مرگ طبیعی مرده باشد وجود دارد ... ". محسنی‌ثانی افزود : "... در جلسه امروز کمیته امنیت داخلی که با حضور دادستان ٬ فرمانده پلیس و مدیرکل زندان‌های استان تهران برگزار شد ، هیچگونه استنادی که بتوان به آن تکیه کرد که در این رابطه قصور و تقصیری از جانب ماموران وجود داشته باشد به نتیجه نرسیده است ...".


اما مهم تر از همه ، اظهارات یکی دیگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بنام کریمی قدوسی است که علاوه بر تلاش در تبرئه حاکمیت از این بی آبرویی ، سعی بر متهم نمودن دیگر زندانیان سیاسی دارد . وی دیروز در مصاحبه با بولتن نیوز چنین می گوید : "


... روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور مسئولین مختلف از جمله مسئولین قوه قضائیه، قاضی پرونده ، مسئولین نیروی انتظامی و ... در جلسه ای این مسئله را بررسی کرد .


نماینده مشهد با بیان اینکه نتیجه جلسه و گزارش های قرائت شده در آن به این موضوع منتهی شد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جهت استحضار نمایندگان ، گزارش مفصلی در این زمینه تهیه کرده تا در صحن مجلس قرائت شود، گفت: به احتمال زیاد این کمیسیون در ارتباط با قتل مذکور و پیچیدگی های خاص آن ، امروز سه شنبه گزارش خود را تهیه و این گزارش فردا ( جهارشنبه ) در صحن مجلس قرائت خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه برخی از نمایندگان نسبت به این قتل مشکوک هستند، در مورد دلایل این مشکوک بودن، گفت: یکی از دلایل این است که رسانه های بیگانه به خصوص بی بی سی از لحظه دستگیری تا فوت این فرد لحظه به لحظه خبر منتشر کردند و حتی این فرد قبل از دستگیری با بی بی سی ارتباط داشته و درباره وبلاگ خود با این رسانه صحبت کرده است.


کریمی قدوسی ، گزارش‌های رسانه های بیگانه از ضرب و شتم این فرد در داخل زندان را یکی دیگر از دلایل مشکوک بودن این قتل عنوان کرد و گفت: این فرد پس از دستگیری توسط پلیس فتا قبول می کند که همه مطالب نوشته شده در وبلاگش متعلق به خود وی است و با اعترافی که کرده تحویل زندان اوین می شود. بنابراین وقتی که فردی به جرم خود اعتراف کند دیگر چه لزومی به ضرب و شتم وی برای گرفتن اعتراف وجود دارد ، اما رسانه های بیگانه مرتب در این زمینه خبرسازی می کردند.


وی با بیان اینکه فرد مذکور پس از اعترافات از پلیس فتا به زندان اوین منتقل می شود، گفت: در زندان اوین در بندی نگهداری می شود که عناصر اصلی فتنه 88 در آن بند حضور دارند و جالب اینجاست که این فرد از داخل زندان اوین با بی بی سی تماس می گیرد و گزارش هایی را مخابره می کند.


نماینده مشهد در مجلس با تاکید بر اینکه داشتن سیم کارت در داخل زندان اوین یکی دیگر از عوامل مشکوک بودن این قتل است، گفت: جالبتر این که چهار، پنج نفر از عناصر فتنه 88 در آن بند بین خود صورتجلسه ای می نویسند که این وبلاگ نویس مورد ضرب و شتم قرار گرفته ، که این خود از دیگر دلایل مشکوک بودن این قتل است.


وی با بیان اینکه این فرد مجدداً تحویل ناجا می شود تا تحقیقات تکمیلی از وی انجام گیرد، گفت: در آن زمان پلیس در گزارش خود ذکر می کند که در سه یا چهار جای بدن این فرد کبودی ساده وجود دارد. پلیس نیز از وی بازجویی هایی را به عمل می آورد که ساعتی قبل از فوت اعلام می کند که دچار ناراحتی قلبی شده و بلافاصله فوت می کند.


وی با بیان اینکه پزشک قانونی دو گزارش متقن ارائه کرده است، افزود: در گزارش های پزشک قانونی عنوان شده که هیچ گونه آثار ضربه مغزی و یا شکسته شدن دنده و یا آثاری که منجر به مرگ شود در این فرد دیده نمی شود. همچنین پزشک قانونی به عنوان مرجع رسمی قوه قضائیه هیچ آثار سمی از این جسد کشف نکرد.


این چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به پیچیدگی های این قتل، گفت: در حال حاضر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و فتنه گران در حال بازخوانی مراحل فتنه 88 هستند و از هر تلاشی برای مشوش کردن اذهان و جلب توجه استفاده می کنند.


قدوسی با اشاره به پروژه کشته سازی فتنه گران در سال 88 گفت: به نظر می رسد که این افراد برای انتخابات سال آینده نیز به پروژه کشته سازی روی آورده اند چرا که فتنه گران می دانند که پروژه کشته سازی به نفع آنها و مخالفان نظام است و سعی می کنند این پروژه را به ضرر نظام جلو ببرند.


نماینده مشهد با بیان اینکه دشمنان می خواهند در این زمینه به نظام اتهام نقض حقوق بشر وارد کنند، گفت: آنها همچنین به دنبال تضعیف دستگاه امنیتی، قضایی و اطلاعاتی هستند و ما هشدار می دهیم تا مسئولین مراقب فتنه گران، حتی در داخل زندان اوین باشند.


وی با یاد آوری بیانیه شدید الحن خانواده هاشمی رفسنجانی در مورد سلامت مهدی هاشمی در زندان اوین نیز تاکید کرد: این بیانیه هم در همین راستا ارزیابی می شود و ما معتقدیم که مخالفین و فتنه گران پروژه بسیار پیچیده ای را دنبال می کنند.


نماینده مشهد گفت: ما به نفوذ پیچیده عناصر فتنه و سرویس های جاسوسی، و مخالفان نظام در این زمینه و پروژه کشته سازی مشکوک هستیم و از مسئولین می خواهیم این فعالیت ها را زیر نظر بگیرند و ارتباط همزمانی قضیه مهدی هاشمی و فضا سازی داخلی و خارجی با برخی مسائل داخل کشور را ردیابی کنند... ".


حال پس از ادعاهای مضحک و احمقانه این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران که حاکی از عمق فاجعه و سناریویی جدید است و نیز پس از اعلام این فرد مبنی بر اینکه گزارش مفصلی توسط کمیسیون ارائه و در صحن مجلس قرائت خواهد شد ، کمیسیون امنیت ملی در گزارشی کوتاه ، خنثی و بسیار مبهم که حتی در مجلس فرمایشی نیز مورد اعتراض واقع گردید ، هیچ نتیجه ای را بدست نمی دهد که با توجه به سیر اظهار نظرهای اعضای مختلف این کمیسیون در مورد قتل فاجعه بار ستار بهشتی از یکسو و تلاش دادستان کل کشور در جهت مخدوش سازی قتل ستار در زیر شکنجه و طبیعی جلوه دادن آن از سوی دیگر و همچنین اظهارات صادق لاریجانی در این مورد و فرافکنی در مورد مسئولیت مستقیم قوه قضائیه در مورد قتل شهروندی که با دستور مقام قضایی دستگیر ، زندانی و مسلما با هماهنگی همان مقام ، تحت شکنجه واقع گردیده و به قتل رسیده است ، به روشنی در می یابیم که مصونیت جانیانی از این قبیل ، در جمهوری اسلامی امری عادی و روالی همیشگی است.