رفتن به محتوای اصلی

گویا ایده سرزمین عیلام شما یک

گویا ایده سرزمین عیلام شما یک
ناشناس

گویا ایده سرزمین عیلام شما یک پروژه سیاسی جدید که مثل پان ایرانیسم و پان آریائیسم و پان ترکیسم و پان عربیسم و پان کردیسم و پان لریسم و پان... هست امپریالیسم غرب و صهیونیسم با مشارکت خواسته ناخواسته ارتجاع آخوندیسم و القاعده و طالبانیسم مزدور مزور مونگل میخواهد راه بیفتد البته شایدم ایده شخصی کسی مثل شما؟!که اگر شخصی است دوست هموطن ناشناش بگویم منم در اعیام جوانی تصوراتی از ین دست داشتم و به خراسان بزرگ فکر میکردم ویکدست کردن ایران تحت پانفارسیسم فکر میکردم این نژادما نژاد پاک اریایی بوده همان بلوندهای اروپایی که با مردمان پست تیره پوست درآمیخته اند و باید اصلاح نژادی شوند خوب دیگر جوانی و هزارخطا! کلا این تصوراتی پان ناشی سرخوردگیهای فکری و ایدئولوژیک است ما ایرانیان با واسطه من گمان مکنم شما در بعضی جاها دچار اشتباه شده اید. اگر در شهر مثل مشهد زندگی...

کرده باشید تکثر و تنوع انسانی خواهید دید، خیلی خوشالم در رگ و ژن بسیاری ژن ایرانیان هست هزاره و سیستانی، فارس خراسانی عرب (سادات) و غیره، با افتخار نژادم ناخالص است و در این ناخالصی با افتخار خلوص انسانیم را پی بردم. دیگر تصورات احمقانه همچو نژاد آریایی و خون پارسی افتخار ندارم. فریب نژادپرستی تفرقه انداز پان آریائیسم را نمیخورم! ولی دوست هموطن آریایی واقعیت دارد-این خود نکته یی است چرا نازیهای نژادپرست از این همه اصطلاح کلمه آریایی را انتخاب کردند چرا میدانستند خودشان همچو تفکراتش بیریشه و پست هستند. آنها بدنبال مستمسکی تمدنی نمیگشتند و چون در پستی نژادپرستیشان نمتوانستند سبزگان یونانی و رومی جای بدهند و از کم اطلاعی آن زمان بشر سوءاستفاده کردند و خواستند شرق متمدن وابسته به ژرمنهای قرون وسطایی نیمه وحشی کنند! چرا که اسناد تاریخی مکتوب و نام ایران هست. پانترکها و پانعربها بخصوص خیلی دارند سوءاستفاده نازیها فاشیست از نام آریائئی و نشان صلح و دانش و فرهنگ چلیپا القاکنند که ایران و آریایی مفهوم نژادپرستی دارد! نه عزیزان هر ایرانی میتواند ایرانی خود را بداند و ایران یعنی سرزمین آریاییان و اریایی یعنی ازاده و مردمان آزاده. اتفاقا کسانی همچو جهانشاه درخشانی ریشه ایرانیان را جنوب میداند و حتا دست کم هویت زبانی هندواروپاییان را از فلات ایران- این با دستاوردهای علمی که میگوید در دوره های پرآبی-توفانهای استوره یی جمشید و نوح و..- و خشکسالی مطابقت دارد این مردم ایرانی به همه جا برقدیم الخصوص فلات ایران مهاجرت کرده اند. ایرانیان که در اسناد به اریایی نیز معرفی شده و گاه به عیلامی و سومری میگوید نه زبان واحدی داشتند و نه نژاد واحدی! ولی سرزمینشان یکی و فرهنگ کلیشالن نیز شبیه به هم بوده آریایی بدین مفهوم است. اشترامکات فرهنگی آیینهای دینی و مذهبی شاملش میشود که عمدتا در راستای خداشناسی و نهایتا یکتاپرستی میباشد نفی هرگونه تبعیض و برتری جویی است. ایرانیان باهم زیستن و بهم بودن را در طول تاریخ انتخاب کرده اند. حال کسانی میخواهند مردم ایران را جداکرده و تحت ملت/کشورهای جدا ضعیف و بدبخت کنند هرچند با عمکرد رژیمهای قاجارو پهلوی و جمهوری اسلامی ضربات مهلکی به هویت مشترک و اقتصاد و فرهنگی و غیره وارد شده اما میشود دوباره صدمات را بازسازی کرد.
فروش نفت و دیگرمناع بیضابطه وبیهدف اشتباه است ولی این منابع میبایست صرف زیرساختها و سرمایه گذاری شود؛ جاده، راه اهن،بنادر،آموزش وبهداشت و واکسناسیونو دیگرکارهای عمرانی وعام المنفعه، فقرزدایی، حفاظت محیط زیست و رفع محرومیت و تبعیض،عمران نواحی محروم بخصوص مرزی جهت جلوگیری از مهاجرت مردم البته سراسری و متعادل تا باعث مهاجرت مردم از نقطه به نقطه دیگر نشود مثلا سیستانی مجبور نشوند در شمال مستقرر شوند و ترکیبهای جمعیتی به شدت برهم بخورد و در عین حال انسان ایرانی باید در سرزمین/کشورش آزاد باشد هر کجا خواست کار و زندگی و ازدواج بکند با هرکسی که دوست داشت و به فرهنگ و زبانی که خواست فعالیت کند. معنی ایران سرزمین ازادگان اینست. معنی فرهنگ ایرانی اینست. چیزی غرب و اروپا بدنبال آن است یعنی سازش و تعامل فرهنگی ر اتحادیه ما ایرانیان هزاران سال پیش رسیدیم!
بدیهی است در هر تکامل و پیشرفتی نقایصی پیش میاید که باید اصلاح شود- اصلاح مطرح است و نه حذف. صورت مسئله باید حل کرد و نه حذف. البته پانها و تجزیه طلبها کاری به این چیزها ندارند. چون هدف چیز دیگری است یعنی منافع فردی و گروهی سیاسی که متاسفانه با منافع و اهداف امپریالیسم جهانی و صهیونیسم گره گره خورده است. قدرتهایی همچو اروپا و امریکا و اسرائیل با رژیم منحوس، دیکتاور، ظالم، فاسد، رانتخوار، مرتجع آخودیستی و هزاران کثافت دیگر جمهوری اسلامی به مشکل برخورده است و این میان ایران و هویت ایرانی گوشت قربانی شده است! این میان مردم مستضعف و بیچاره طاغوت زد دین فروشان، هدف آمال ایدئولوژیستها و خارجیان و مزدوران قرارگرفته اند.
راه مردم بسیار دشوارشده است از طرفیی میبایست جهل و خرافات جمهوری اسلامی با رذالت مزورانه دین فروشش پالایش کنند و از طرفی با القائات ناسیونالیسم تجزیه طلب و فرهنگ منحط غربی مبارزه کنند. جوانان بخصوص در معرض شدیدتری هستند. احساسات و انرژی زیاد انان گاه تصمیمات عجولانه و احساسی میگیرند و هدف وسیله اشباه میگرند. انها مبارزه با تبعیض و جهل و خرافات و نابرابری در جدانگاری وهویت سازی میبینند! آنها فکر میکنند اگر با فارسی دری به ستیز برخیزند و مشکلات را به گردن ملت خیالی فارس بیندازند و یا جنگ شمال و جنوب و شرق و غرب راه بیندازند به ازادی میرسند! مردم سالاری حرکت معقولانه و منجسم همه مردم ایران طلب میکند ونه تفرقه و نفرت و جدایی!
ایدئولوژی بندی بر آزاداندیشی است و فرقی نمکند ناسیونالیسم باشد یا کمنونیسم و غیره! هر چیزی اندیشه انسان در قید و بند قرار دهد همچنانکه به راه و روش و وسایل مشترکی نیاز داریم همچو مفاهیم جهان شمول مانند حقوق بشر،دموکراسی و در کل خردگرایی ولی ما به نمادها و نامهای مشترک نیاز داریم ایران وایرانیت فراقومی و فرانژادی با مغهوم آزادگی یکی از آنهاست. ایران و ایرانیت ما را منجسم خواهد کرد برای رسیدن به هدف آزادی و دموکراسی و نظام عادلانه...