رفتن به محتوای اصلی

پس از انتشار ویدیو که در آن

پس از انتشار ویدیو که در آن
ناشناس

پس از انتشار ویدیو که در آن جواب احمدی نژاد به خبر نگار بی بی سی" گه خوردند" به وضوح شنیده میشود, خود بی بی سی هم به گ..... خوردن افتاده است. https://www.box.com/s/zqt57ad9cmxltho0l73x

BBCPersian.com

پخش زنده برنامه های تلويزيونی

واکنش‌ها در ایران به جنجال ویدیوی احمدی‌نژاد
به روز شده: 15:43 گرينويچ - چهارشنبه 26 سپتامبر 2012 - 05 مهر 1391

فیسبوک
تویتر
به اشتراک بگذارید
ارسال صفحه
چاپ مطلب

احمدی نژاد و تیم همراه

آقای احمدی نژاد و تیم همراه

دفتر رئیس جمهوری ایران به کار بردن عبارت توهین‌آمیز توسط محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در نیویورک را تکذیب کرد و جنجال در این مورد را ناشی از کینه‌توزی علیه دولت ایران دانست.

در اطلاعیه روابط عمومی دفتر آقای احمدی‌نژاد آمده است که «رسانه وابسته به استعمار پیر» ذکر عبارتی نامناسب را به او نسبت داده است، در حالی که «رئیس جمهوری اسلامی ایران به اذعان همگان، حتی در برخورد با مخالفین خود نیز به رعایت احترام و اخلاق مقید است».

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران هم در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه ۵ مهر (۲۶ سپتامبر) در پاسخ به اعتراض یکی از نمایندگان به اظهارات منسوب به آقای احمدی‌نژاد، گفت که بعید می‌داند که او چنین عبارتی به کار برده باشد و به نمایندگان هشدار داد که «نباید در دام شیطنت‌های دیگران افتاد».

بهمن کلباسی، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی روز دوشنبه از فاصله دور از آقای احمدی‌نژاد که در حال ورود به ساختمان سازمان ملل بود، نظرش را در مورد اعتراض بعضی از نمایندگان مجلس ایران به تعداد زیاد همراهان او در سفر به نیویورک پرسیده بود، اما در کلیک ویدیویی که از این صحنه گرفته و پخش شد، پاسخ آقای احمدی‌نژاد به خوبی شنیده نمی شد و مفهوم نبود.

پس از انتشار این ویدیو از تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی، تعداد زیادی از کاربران اینترنت این احتمال را مطرح کردند که آقای احمدی‌نژاد گفته است که نمایندگان معترض «... خورده‌اند».

پس از آنکه این احتمال در سطحی گسترده در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، سایت بی‌بی‌سی فارسی در کنار انتشار کلیک توضیح خبرنگارش که می‌گفت چنین جمله‌ای را هنگام گفتگو نشنیده است، کلیک فیلم خبرگزاری رویترز را منتشر کرد که از فاصله نزدیک‌تری گرفته شده بود و در آن چنین عبارتی شنیده نمی‌شد.

در این فیلم به نظر می‌آید که آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید: «جدی می‌گی؟ اوه، اوه!».

دفتر رئیس جمهور ایران در اطلاعیه امروز خود نوشته است هدف کسانی که احتمال به کار بردن عبارت توهین آمیز توسط رئیس جمهور ایران را منتشر کردند، تحت الشعاع قرار دادن «مواضع ضد استکباری و ضد صهیونیستی» او بوده است.

این دفتر همچنین در مورد تعداد زیاد ویزاهایی که برای همراهان آقای احمدی‌نژاد تقاضا شده است، نوشت: «هر سال ویزای تعداد زیادی از افراد معرفی شده هیأت همراه رئیس محترم جمهور به سازمان ملل صادر نمی‌شود و حتی ویزای برخی از افراد معرفی شده پس از اعزام هیأت ایرانی صادر می‌گردد، لذا اسامی بیشتری معرفی می‌شوند تا در ترکیب تیم هیأت همراه رئیس جمهور محترم برای انجام مأموریت‌های مختلف در این سفر، هیچ گونه مشکلی پیش نیاید».