رفتن به محتوای اصلی

جناب آقای ماسالی

جناب آقای ماسالی
ناشناس

جناب آقای ماسالی
بنده به عنوان یک نفر از ملیت غیر فارس خواستم که در چند مورد جهت تنویر فکر شما و همفکرانتان نکاتی ساده را به استحضار برسانم:
1- مسئله جدائی طلبی که به قول شما " توسط برخی محافل که تعلقات " قومی" و یا "ملیتی" در داخل ایران و در درون " اپوزیسیون ایران" دارند و جنجال آفرین شده است" بیان شده اند، تا کنون از زبان هیچکدام از احزاب این ملیتها خارج نشده ، بلکه آنها اشاره به حق تعیین سرنوشت دارند که نتیجه بلافصل و یا تنها نتیجه این حق تجزیه طلبی نیست.
شما اگر تا کنون یک حزب رسمی کرد و یا ترک و ..را پیدا کنید که اخیرا در مورد تجزیه ایران حرفی زده در همین جا بیان فرمایید.


2- بر خلاف نظر شما ملیتهای ایرانی مسئله جدائی طلبی را بعنوان یکی از اصول حقوق بشر و دمکراسی خواهی ، بطور انتزاعی مطرح نکرده اند، بلکه آنها مساله تعیین حق سرنوشت را را بعنوان یکی از اصول حقوق بشر و دمکراسی خواهی ، بطور صریح مطرح کرده اند.
شما با این مساله هم مشکلی دارید؟
3- فدرالیسم تعریف مشخصی در دنیا دارد وعلت ایجاب آن هم وجود فاکتورهای ملی، مذهبی، جغرافیایی و ... است، در کشوری که همه مردم آن یکدست باشند گزینه های دیگر غیر از فدرالیسم شاید بهتر جواب دهد بنابراین نمی توان فدرالیسم را شخصی سازی کرد.
آیا شما با تعریف بین المللی فدارلیسم مشکلی دارید؟
4- من و همفکران من هرچقدر مطالعه کردیم رابطه ای بین دیکتاتوری ، تبعیض ،و واپسگرائی جامعه امروز ایرانی و عوامل خارجی و مغول و عرب و به خصوص پان ترکیسم عثمانی(عثمانی نام آخرین سلسله پادشاهان در ترکیه می باشد که حدود 5 قرن حکومت کردند و در آن دوران ایران و عثمانی غیر از چند جنگ هیچ گونه رابطه ای نداشتند و قلرو عثمانی غرب آسیا و شمال آفریقا و قسمتهایی از جنوب شرق اروپا بود) نیافتیم! امروزه در ایران قانون شکنی فحشا فساد و ...بیداد میکند، آیا مقصر اصلی این مسائل هم پان ترکیسم عثمانی است؟!!!!!
5- هخامنش ها، غزنویان، اعراب صدر اسلام ، قاجاریه ، پهلوی و... همه و همه در حال حاضر در زیر خاک آرمیده اند. از طرفی هم الانه ما شاهد عظیم ترین دیکتاتوری، تبعیض و خلاصه بدترین نوع هر چیز منفی که در دنیا وجود دارد در ایران هستیم.
آیا به نظر شما رابطه ای بین آن گذشتگان و چالش های امروزی جامعه ی ایرانی و جود دارد؟
6- طبق شواهد و تحقیقات به جا مانده از دوران قبل از اسلام، مناسبات اجتماعی جامعه ایرانی در آن موقع به شدت طبقاتی و واپسگرایانه بوده است وضعیت اجتماعی طبقه کارگر، زنان و ملیتهای غیر فارس در بدترین اوضاع بوده است. در حالی که اوج شکوفایی فرهنگ و مناسبات اجتماعی در ایران در دوران ترکمن های غزنوی و سلجوقی اتفاق افتاد.
آیا به نظر شما اسلام مسبب عقب ماندگی جامعه ایرانی شده است یا فرهنگ ایرانی(فارسی) خود عامل عقب ماندگی روزمره خود بوده است؟
7- مساله تبعیض علیه زنان از ابتدای خلقت در تمام فرهنگ ها وجود داشته و وجود هم خواهد داشت و دولتها کمتر در این زمینه مقصرند و تقصیر دولتها در این زمینه هم بیشتر از فرهنگ خود همان جامعه ناشی می شود. مقایسه بین تبعیض زنان و تبعیض ملیتها در داخل ایران چندان صحیح نیست.
آیا به نظر شما جهت رفع تبعیض علیه زنان باید مبارزه کرد اما برای رفع تبعیض ملی باید ساکت نشست؟

جناب آقای ماسالی خطاب من شما و همفکران شماست: ملیتهای ایرانی برای ادامه حرکت خود نیاز به تایید شما ندارند انها تجزیه طلب نیستند اما واقعا آیا واقعا می توان امیدوار بود که بتوا باشما همزیستی مسالمت آمیز کرد؟ من که شخصا بعید می دانم !