رفتن به محتوای اصلی

آقای ناصر کرمی در رابطه با

آقای ناصر کرمی در رابطه با
ناشناس

آقای ناصر کرمی در رابطه با مزار آتا ترک قسمتی از ترجمه ترکی و خلاصه سبک ساخت بنا برای رویت اورده میشود.
کار ساخت آرامگاه آتاترک که به «آنیت کابیر»، یعنی مزار یادبود شهرت دارد، 9 سال به طول انجامید. وزن این بنای عظیم 150 هزار تن برآورد شده است. ساخت این بنا در محله آنیت تپه، ابتدا از سوی مدحت آیدین نماینده مجلس ترکیه پیشنهاد گردید. در مسیر آرامگاه راهی وجود دارد که به «آسلانلی یول» معروف است. در این راه، 24 مجسمه شیر قرار دارد که نشان دهنده سمبلیک 24 طایفه اوغوز است. زوج بودن شیرها نشان دهنده وحدت و یکپارچگی است.

«آنیت کابیر» که قلب ملت ترک در آن می طپد، با مجسمه ها، تزئینات، برجها و برجسته کاری هایش، معانی خاصی را در خود محافظت می کند.
آتاترک که در مورد محل دفن خود هیچ وصیتی نداشت، سالها پیش هنگام گردش در رصد تپه آنکارا گفته بود که «چه محل خوبی برای یادمان است.»
اگرچه در سال 1941 جهان با جنگی خانمانسوز درگیر بود، ولی 49 پروژه از کشورهای مختلف جهان از جمله ترکیه، آلمان، ایتالیا، اطریش، سوئیس، فرانسه و چکسلواکی برای شرکت در مسابقه بهترین طرح آرامگاه آتاترک به رقابت پرداختند که از بین سه پروژه برگزیده، پروژه شماره 25 پروفسور امین اونات و دکتر اورحان آردا برنده این مسابقه شدند.
«آنیت کابیر» که در زمینی به مساحت 750 متر مربع ساخته شده و شامل راه مجسمه های شیری، میدان مراسم، ده برج و غیره است مزار آتاترک در محلی به نام اتاق مزار که تقریبا 7 متر پائین تر از سنگ قبر یکپارچه و 40 تنی می باشد، قرار دارد. این اتاق بر اساس معماری سلجوقی- عثمانی به صورت 8 گوشه ساخته شده است.
طرح معماری بیرونی تلفیق معماری انتیک و مدرن ترکیه است که به معماری نظامی ترک معروف می باشد.
ودر مورد دکتر بابک امیرخسروی قرار نیست من هر مانقورد و راسیست فارس و پان ایرانیست را بشناسم برای من تفکری که امسال این آقایان دارند شناخته شده است.
در ضمن شما به همه هشدار می دهید میخواهی چه کاری انجام دهی کار صربها را و هرکس بر علیه ستم راسیستهای فارس قیام کرد قتل عام کنی البته می توانی ولی زمان و مکان این اجازه را به شما نخواهد داد
شما ناراحت نباشید ما ترکان آزربایجان حامی تمام ترکان ممالکه محروصه هستیم از ترک قشقایی ، خلج ، افشار، قاجار، کنگرلو،ترکمن و هر ترکی که در اقصی نقاط این مملکت زندگی میکند. و کار با استقلال آزربایجان جنوبی در این زندان به پایان نخواهد رسید و شما شاهد ایجاد کشوری فدرال خواهید بود که در آن ایالت ها ترک نشین خواهد بود پس زیاد ناراحت نباشید از بس ما شمارا دوست داریم شما را تنها و بی کس نخواهیم گذاشت البته دشمن اصلی شما ترکهای آزربایجان جنوبی نیستند بلکه این مانقوردهای از ترک برگشته هستند که با فارس فارس کردن پدر هر پانیرانیستی را درخواهند آورد و دوباره امسال بابک خسروی ،موسوی ، رضا پهلوی و... در تهران مانقورد زده به حکومت خواهند رسید و امسال شما را اگر واقعا فارس باشی به دنبال نخود سیاه خواهند فرستاد و دوبار روز از نو و کار اینان حکومت کردن و انباشت مال وبزرگترین کار شما دنبال هخامنشیان و زیر خاکیها خواهد بود. بدین سان اینان با جمهوری اسلامی یک فرق خواند داشت باز کردن میخانه و پلاژ و آزادی زنان از لحاظ پوشش و نه حقوق انسانی و نظام برای خوشایند شما باز از راسیست فارس همایت خواهد کرد. خوشحال و موفق باشید.