رفتن به محتوای اصلی

غيظ ولی فقيه ارتجاع از

غيظ ولی فقيه ارتجاع از
ناشناس

غيظ ولی فقيه ارتجاع از همبستگی مقاومت ايران با قيام سوريه و استقبال از فرومايگی لاهيجی عليه مجاهدان اشرف

غيظ ولی فقيه ارتجاع از همبستگی مقاومت ايران با قيام سوريه و استقبال از فرومايگی لاهيجی عليه مجاهدان اشرف
غيظ و سوزش ولی فقيه ارتجاع از همبستگی مقاومت ايران و قيام سوريه و استقبال ارگان خامنه ای از فرومايگی لاهيجی عليه مجاهدان اشرف

کيهان آخوندی- 25مرداد91
«به گزارش بالاترين، عبدالله ثامر از سران گروه های معارض سوری چند روز پيش در ملاقات با مريم رجوی در پاريس مدعی شده که «شهر حمص (در سوريه) خواهرخوانده شهر اشرف [اردوگاه مجاهدين در اطراف بغداد] است». ! در اين ملاقات مريم رجوی با معارضان سوری اعلام اتحاد کرده است.
يادآور می شود با وجود پايان مهلت برای تخليه پادگان نظامی اشرف، بيش از هزار عضو اين گروهک هم چنان در اين اردوگاه حضور دارند و حاضر به ترک آن نيستند
فالح فياض مشاور امنيت ملی عراق گفته است که عراق «اقدامات لازم برای اجرای مسئوليتهای قانونی و مشروع خود برای به اجرا درآوردن حق حاکميت عراق بر اردوگاه اشرف را انجام خواهد داد».

در همين حال عبدالکريم لاهيجی به راديو فردا گفت: آن چيزی که مسلم است سازمان مجاهدين به ميل خودشون از کمپ اشرف نرفتند و نخواهند رفت و ناگزير شدند. دوم اين که مجاهدين می دانند که هيچ کشوری در دنيا به آنها پناهندگی دسته جمعی نمی دهد يعنی وضعيتی که الآن در عراق دارند و طی سالهای گذشته داشتند يک وضعيت استثنايی است و طی توافقی بين مجاهدين و دولت صدام حسين صورت گرفت».

کسی که... به سر می مالد و آفتاب می نشيند!
به قلم دکتر کريم قصيم

اخيراً عبدالکريم لاهيجی در گفتگو با راديو فردا راجع به بحران انتقال و جابه جايی اشرفيان به بازداشتگاه ”ليبرتی“ شرح و بسطی داده که چکيده آن موضع زير است:
«از نظر حقوقی دولت عراق بر اساس اصل حاکميت بر تمام قلمرو خودش حاکميت دارد بنابراين می تواند اردوگاه اشرف را تخليه کند و اگر مجاهدين حاضر به تخليه نشوند، به زور تخليه کند. اين مسأله حقوق و قانون است؛ »...

ايستار فوق چنان عوضی و فاقد وجهه قانونی است که اگر با قلدرمنشی و تأييد اعمال زور «دولت عراق» و جابه جايی اجباری اشرفيان (يعنی مصداق جنايت عليه بشريّت) همراه نبود، باری، بيشتر حمل بر يک بيهوشی ناگهانی مغزی در سنين کهولت می شد. نتيجه اش: فراموشی ناگهانی مبانی مشهور حقوق بين الملل (از کنوانسيون 4 ژنو تا... حقوق بشر بين المللی، حقوق انسان دوستانه بين المللی، حقوق پناهندگی و پناهجويی...). البته امکان بروز آلزايمر در لاهيجی با شبهه موضعگيری فرمايشی شانه می زند!
برای توضيح عرض فوق، بد نيست مروری داشته باشيم در مواضع مراجع اخلاقی، قانونی و شخصيّتهای سياسی، که هفته ها پيش از مصاحبه لاهيجی منتشر شده بودند. مطالبی که علی الاصول يک ”حقوقدان“ ی که خودش را جلو می اندازد و درباره علل و عوامل بحران انتقال اشرفيان به ”ليبرتی“ اظهار فضل می کند می بايست از آنها مطلع باشد و بعد حرف بزند:
يکشنبه، ۲۲ ژوئيه ۲۰۱۲، انتشار بيانيه ۲۰شخصيت عالی مذهبی انگلستان، ايرلند و ولز و ۳ وزير خطاب به دبيرکل ملل متحد و درخواست برآوردن خواسته های برحق اشرفيان، سه شنبه، / ۲۴ ژوئيه، (لاهيجی، اگر آلزايمری نشده، آموزشی هم که شده اين متن را بخواند) :
سازمان ملل - مجمع عمومی، شورای حقوق بشر ملل متحد، نظريه گروه کار بازداشتهای خودسرانه، بالاترين مرجع بين المللی، درباره وضعيت زندانها و بازداشتگاهها:
نظريه مصوب شصت و سومين اجلاس: «شرايط ليبرتی مشابه يک مرکز بازداشت است چرا که هيچ امکان حرکت آزادانه و ارتباط با دنيای بيرون وجود ندارد»، ساکنان ليبرتی دارای استاتوی ”اشخاص حفاظت شده“ تحت کنوانسيون چهارم ژنو و پناهجو هستند، نه اتهامی به آنان وارد شده و نه به اتهامی محاکمه شده اند، گروه کار بر اين باور است که هيچ توجيه قانونی برای نگه داشتن اين افراد در کمپ ليبرتی وجود ندارد و چنين بازداشتی خارج از حيطه
قانون حقوق بشر بين المللی و قانون داخلی عراق است. گروه کار از دولت عراق می خواهد گامهای لازم را برای اصلاح وضعيت ليبرتی بردارد، تا با استانداردها و اصول بيانيه جهانی حقوق بشر و کنوانسيون بين المللی حقوق مدنی و سياسی همخوان شود با در نظر گرفتن تمامی جنبه های اين پرونده اصلاح مکفی به معنی آزادی فوری اين افراد، برداشتن تمام محدوديتها در تردد آزادانه آنها و حق قابل اعمال برای غرامت طبق بند (۵) ۹ کنوانسيون بين المللی حقوق مدنی و سياسی است.
چهارشنبه، ۲۵ ژوئيه، بيانيه ۲۰۲۸ وکيل و حقوقدان از عراق و۹ کشور ديگر عربی در دفاع از حقوق انسان دوستانه و خواسته های به حق اشرفيان. (محض اطلاع عبدالکريم لاهيجی متن اين بيانيه را اين جا می آورم) :
ساکنان اشرف به عنوان افراد حفاظت شده که از حقوق پناهندگی نيز برخوردارند در سالهای اخير بارها توسط نيروهای عراقی و به درخواست رژيم ايران مورد حمله قرار گرفته اند که منجر به کشته شدن ۴۹ تن و زخمی شدن بيش از هزار تن از آنان گرديده است.
دولت عراق تحت فشار رژيم ايران، ساکنان را مجبور کرد که از حقوق ۲۶ ساله شان گذشته با به جا گذاشتن تمامی دارايی هايشان به کمپ ليبرتی جابه جا شوند و در واقع آنان را بی خانمان کرد.
دولت عراق در يک اقدام غيرقانونی بعد از گذشت شش ماه از تاريخ امضای يادداشت تفاهم، هر روز به بهانه های مختلف مانع شده است که ساکنان داراييهای خود در اشرف را بفروش برسانند.
با توجه به اين که ساکنان اشرف که حدود ۲۰۰۰ نفر از آنها به کمپ ليبرتی انتقال يافته اند دارای معادل ۵۰۰ ميليون دلار اموال منقول و غيرمنقول هستند و اين اموال را طی ۲۶ سال با تلاش و کوشش و پول خودشان خريداری کرده و يا ساخته اند؛
با توجه به اين که حق مالکيت در قوانين تمام کشورهای جهان، و از جمله قوانين مربوط به مالکيت در قانون اساسی و قوانين عراق محترم شمرده شده و ماده ۲۳ قانون اساسی عراق مصوب سال ۲۰۰۵ از هر حيث حق مالکيت خصوصی را محترم شمرده و سلب حق مالکيت را ممنوع اعلام کرده است؛
با توجه به اعلاميه جهانی حقوق بشر که کشور عراق هم به عنوان يکی از اعضای جامعه جهانی و عضو ملل متحد به آن ملتزم و متعهد است؛ در ماده ۱۷خود مالکيت فردی و جمعی را محترم شمرده و محروم کردن افراد از اين حق را ممنوع اعلام کرده است؛
و با توجه به بيانيه پارلمان اروپا که بيش از ۲۲۰ نفر از نمايندگان آن را امضاء کرده اند و از «سازمان ملل متحد، ايالات متحده و اتحاديه اروپا خواسته اند با دخالت فوری عراق را وادار سازد که از تحميل محدوديتهای بی رحمانه بر ساکنان به خصوص بازداشتن آنها از فروش و انتقال اموالشان جلوگيری کند» ؛
ما وکلا و حقوقدانان امضاء کننده اين بيانيه، ضمن محکوم کردن نقض تعهدات و پايمال کردن حقوق ساکنان اشرف و ليبرتی توسط دولت عراق، با قويترين صدا و اعتراض اعلام می کنيم که:
۱. همصدا با پارلمان اروپا، ما از سازمان ملل، ايالات متحده آمريکا و اتحاديه اروپا می خواهيم که با دخالت فوری عراق را وادار کند تا اعمال محدوديتهای غيرقانونی و ناموجه خود را عليه ساکنان اشرف و ليبرتی، به خصوص ممانعت از فروش و انتقال اموال، تحت هر عنوان و به هر بهانه يی، متوقف کند.
۲. دولت عراق بايد تسهيلات و تضمينهای لازم را برای مراجعه شرکتها و تجار عراقی به کمپ اشرف فراهم کند تا ساکنان بتوانند اموال منقول و غيرمنقول خود را که به کمپ ليبرتی منتقل نمی کنند فروش برسانند.
۳. کميته مستقر در اشرف بايد در اسرع وقت اموال متعلق به افرادی راکه طی ۵ اکيپ به کمپ ليبرتی منتقل شده اند، و اين اموال اکنون در کانتينرها به طور خودسرانه و غيرقانونی در اشرف توقيف شده است، به صاحبانش در ليبرتی يا به نمايندگان آنها در اشرف تحويل بدهد.
۴. سازمان ملل و کميساريای عالی پناهندگان بايد کمپ ليبرتی را به عنوان يک کمپ پناهندگی تحت حفاظت بين المللی به رسميت بشناسند تا حقوق ساکنان به رسميت شناخته شود.

دوشنبه 30 ژوييه، بيانيه مشترک پروفسور ريتا زوسموت، رئيس پيشين مجلس فدرال آلمان، پروفسور گونتر فرهويگن، نايب رئيس پيشين کميسيون اروپا، اوتو برنهارد عضو هيأت رئيسه بنياد کنراد آدنائر:
اگر نيازهای انسان دوستانه هر چه سريعتر محقق شوند انتقال مابقی ساکنان امری محرز و سريعاً قابل اجرا است!

چهارشنبه، ۱ اوت: نامه ۳۰ نماينده کنگره آمريکا به هيلاری کلينتون در دفاع از خواسته های اشرفيان در مورد شرايط غيرقانونی کمپ ”ليبرتی“ و لزوم اجرای تعهدات دولت عراق و قولهای مارتين کوبلر.
... ...
می شود چندين برابر بيانيه ها و موضع گيريهای فوق را اين جا نقل کرد. ولی به لحاظ امداد پزشکی همين مختصر کفايت می کند. البته در صورتی که هنوز تتمه ی قوّه تميز و تمرکز در طرف باقی مانده باشد. وگرنه خيرخواهانه به نزديکان وی توصيه می کنيم برای حفظ آبروی «فدراسيون بين المللی حقوقدانها»... هم که شده، از طريق مراجع قانونی مانع مصاحبه های ”حقوقی“ عبد ال «وزارت خارجه» شوند.