رفتن به محتوای اصلی

فراخوان احزاب کردستان برای

فراخوان احزاب کردستان برای
ناشناس

فراخوان احزاب کردستان برای کمک به‌ مردم زلزله‌ زده‌ی آذربایجان شرقی و سیل ارسال کمکهای خود جوش و مردمی شهرهای کردستان ، کرمانشاه، سنندج، مهاباد، سردشت، بوکان به‌ مردم مصیبت زده‌ آذربایجان در زیر بیانه‌های از سوی احزاب کردستانی را میتوانید ببنید

http://www.nnsroj.com/fa/detiles.aspx?id=2799&ID_map=20

NNSROJ: پس از بروز زمین لرزه های پیاپی روز گذشته "۲۱ مرداد" در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل و همجنین کشته و زخمی شدن هزاران شهروند در این دو استان، احزاب کردستانی هر یک در بیانیه ای از مردم ایران و بخصوص شهروندان کرد خواستند تا به یاری هم نوعان خود در مناطق آسیب دیده بشتابند.
روز یک شنبه "۲۲ مرداد"، احزاب عمده کردستان هر یک در بیانیه های جداگانه ای با ابراز همدردی با مردم آذربایجان و اردبیل از شهروندان کرد خواستند تا به هر صورتی که برای آنان مقدور است به یاری هموطنان آذری خود بشتابند.

دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان ایران در بیانیه ای که به این منظور منتشر کرده است با انتقاد از دولت و عوامل اجرایی در خصوص نحوه امداد رسانی به آسیب دیدگان از عموم شهروندان کرد خواسته است که به یاری مردم و مجروحین بشتابند.
همچنین حزب حیات آزاد کردستان "پژاک" طی بیانیه ای با اشاره به همزیستی خلق های آذری و کرد در طول صدها سال یگانه راه التیام آلام مردم آسیب دیده را در همدردی و همیاری دیگر خلق ها به خلق آذری دانسته است و بر این اساس از شهروندان کرد خواسته است که از طریق همدردی و همیاری با مردم آذری آسیب دیده به وظایف انسانی خود عمل کنند.

حزب کومله نیز در همین راستا با انتشار بیانیه ای از تمام نهادهای امداد رسانی در سرتاسر جهان درخواست ارسال کمک به مردم آسیب دیده در این مناطق را می کند و همچنین جمهوری اسلامی را برای بروز چنین حادثه ای مقصر دانسته است.
از سویی دیگر حزب دموکران کردستان نیز پس از ابراز همدردی با بازماندگان این رویداد طبیعی از شهروندان استان های همجوار درخواست کرده است که به هموطنان آذری اشان در مناطق آسیب دیده یاری رسانند.
همچنین بر اساس گزارش های رسیده به پایگاه خبری روز صبح امروز چندین کاروان امدادی از مناطق کردنشین، خصوصا کرمانشاه، سنندج، مهاباد، ارومیه و شهرهای دیگر به منظور امداد رسانی به مردم آسیب دیده در این دو استان راهی شده اند.

پس از اعلام کمبود خون در مراکز درمانی اردبیل و تبریز، در مراکز بانک خون بیشتر نقاط ایران و خصوصا مناطق کردنشین شهروندان بسیاری در حال اهدا خون می باشند.
شایان ذکر است که بر اساس آخرین آمار میزان نلفات جانی از مرز ۳۰۰ تن گذشته و آمار مجروحین نیز از مرز ۲۶۰۰ تن گذشته است، وزارت کشور در بیانیه ای صبح امروز اعلام کرده بود که عملبات امداد رسانی به آسیب دیدگان به پایان رسیده است اما گزارش های منتشر شده در رسانه های گروهی همچنان از کمی نیروهای امدادی گذارش می کنند