رفتن به محتوای اصلی

انتقال نيروهای نظامی به منطقه

انتقال نيروهای نظامی به منطقه
ناشناس

انتقال نيروهای نظامی به منطقه کردستان عراق توسط نوری مالکی و افزايش احتمال درگيری

خبرگزاری پيامنير کردستان گزارش داد ارتش تحت امر مالکی می خواهد مرکز اصلی نيروهای خود در ناصريه را به منطقه ”ربيعه“ در مرز اقليم کردستان و سوريه در 13کيلومتری جبهه پيشمرگان کردستان منتقل نمايد.

يک منبع مطلع در وزارت پيشمرگه در يک مصاحبه گفت: ساعت 5عصر روز (دوشنبه) 4 هواپيمای نوع سنتی سر، همراه با نيروی حفاظت مرزی عراق به ”ربيعه“ رسيدند که در مرز اقليم کردستان و سوريه واقع شده است. اين منبع گفت: علی غيدان فرمانده نيروی زمينی، حسن قائد فرمانده عملياتی ارتش عراق و تعدادی از فرماندهان ديگر عراقی در اين هواپيماها بودند. اين فرماندهان بلندپايه عراقی، در روستای ”ربيعه“ به مدت دو ساعت با فرمانده و سربازان اين منطقه ديدار کردند.
تلويزيون الشرقيه نيز به نقل از منابع نظامی گزارش داد يکانهای نظامی شامل گردانهای توپخانه و زرهی به دستور نوری المالکی به سمت شهرهای جلولا در ديالی و ربيعه در موصل حرکت کردند، اين نيروهای آماده برخورد با نيروهای پيشمرگه کردی در اين دو شهر در پی بحرانی که بين طرفين به وجود آمده، می باشند. منابع گفتند، نوری المالکی با سرلشکر ضياء الدنبوس فرمانده لشکر پنجم تماس تلفنی گرفت تا نيرويی را شامل 24 قبضه توپ130 و 4 دسته از گردان 111توپخانه به فرماندهی سرهنگ صباح اشرف را به سمت جلولا در ديالی و ربيعه در موصل به حرکت در آورد. اين منابع توضيح دادند که اين گردانهای توپخانه و زرهی بهمراه گردان 105، پس از اين که از نيروهای مستقر در نجف مهمات دريافت کردند، به حرکت درآمدند تا حدود 20 کيلومتر در جلولا پيشروی کنند، کما اين که تيپ 36 لشکر 9 ارتش عراق دوشنبه شب به خاطر وجود خلل امنيتی در مرزهای شهر، به سمت ربيعه حرکت کرد.