رفتن به محتوای اصلی

موج محکوميت عليه فشار روی

موج محکوميت عليه فشار روی
ناشناس

موج محکوميت عليه فشار روی ساکنان اشرف و قطع خوارک ساکنان ليبرتی

دولت عراق از ورود مواد غذايی به کمپ ليبرتی ممانعت می کند و ساکنان اين کمپ در شرف مواجه شدن با يک فاجعه انسانی می باشند

هيأت وکلای عرب در دفاع از ساکنان ليبرتی نقضهای گسترده و سازمان يافته ای که دولت عراق و رژيم آخوندهای حاکم بر ايران عليه ساکنان کمپ ليبرتی مرتکب می شوند را، با نگرانی دنبال می کند. تا جائيکه از رسيدن مواد غذايی مانند (گوشت، آرد، برنج، عدس، شکر و غيره) به دست ساکنان ممانعت به عمل می آورند. ترفند و بهانه واهی که دولت عراق برای جلوگيری از ورود مواد غدايی به ساکنان کمپ به آن متوسل می شود، بازرسی دقيق مواد غذايی قبل از ورود به کمپ می باشد. در حالی که اين بهانه ها از اساس بيهوده است چرا که می خواهند بازرسی مواد غذايی توسط عناصر لباس شخصی آموزش نديده ای انجام دهند که هويت آنان برای ساکنان کمپ و حتی يونامی ناشناخته می باشد. اين در حالی است که لباس شخصيها با مانع تراشيهای اجرايی که بيش از 10روز طول می کشد می خواهند تخليه محموله ها برای چک، در گرمايی که درجه حرارت آن به 55 درجه سانتی گراد می رسد صورت گيرد، امری که باعث خراب شدن بسياری از مواد غذايی و غير قابل استفاده شدن آنها می گردد. .

واضح است که بر اساس توافقنامه بين سازمان ملل متحد و دولت عراق، بازرسی محموله ها توسط پليس آموزش ديده از سوی سازمان ملل متحد صورت بگيرد تا مواد غذايی به صورت سالم و قابل استفاده به دست ساکنان کمپ ليبرتی برسد. درحالی که تخليه مواد و بارگيری مجدد آن وقت زيادی می گيرد، پليسهای آموزش ديده تحت اشراف يونامی تأکيد کرده اند که آنها می توانند بازرسی محموله ها را داخل خودروهای حامل بار و بدون اين که نياز به تخليه آنها باشد انجام دهند.

بنابراين اين دولت عراق است که بر خلاف توافقنامه امضاء شده اصرار می ورزد که بازرسی محموله ها توسط لباس شخصيهای آموزش نديده صورت بگيرد تا فشارهای بيشتری بر ساکنان کمپ وارد کرده و همزمان مواد غذايی به نقطه غيرقابل استفاده برسد.

هيأت وکلای عرب در دفاع از ساکنان ليبرتی توجه دبيرکل ملل متحد، کميساريای عالی پناهندگان، کميساريای عالی حقوق بشر تابع سازمان ملل متحد و نماينده ويژه دبيرکل و سفارتخانه در عراق را به طرحهای خطرناکی که دولت عراق عليه بيش از ۲۰۰۰تن از ساکنان کمپ ليبرتی به کار می برد جلب می کند و از آنها می خواهد که به قوانين انسان دوستانه بين المللی و حقوق پناهندگان و اجرای توافقنامه و تعهدات توافق شده قبلی، احترام بگذارند.

هيأت وکلا عرب در دفاع از ليبرتی هم چنين توجه را به اين نکته جلب می کند که موضوع احقاق حق ساکنان کمپ در رابطه با مواد غذايی بيشتر از هر زمان ديگری جدی تر شده است، لذا از کشورها و مجامع بين المللی خواهان اتخاذ مواضع قوی تر و شديدتر برای اجرای عدالت به ويژه در رابطه با موضوع مواد غذايی طبق ماده (25) برنامه جهانی حقوق بشر صادره در سال ۱۹۴۸ که در سال ۱۹۶۶ مورد توافق و تأ ئيد مجدداً قرارگرفته است، می باشد.

باعث تأسف زياد و البته بسيار شرم آور است که مجامع بين المللی در برابر اقدامات کشتار جمعی سازمان يافته ای که دولت عراق و رژيم آخوندهای حاکم بر ايران عليه ساکنان کمپ ليبرتی انجام می دهند، هيچ اقدامی انجام نمی دهند.

رئيس هيأت وکلا عرب برای دفاع از ساکنان ليبرتي

وکيل سفيان فوزی الخصاونه
*****


بيانيه جمعيت نويسندگان کرد عراق
وزارت خارجه آمريکا و يک اقدام غيرانسانی عليه پناهندگان

-قطع خوراک از ساکنان ليبرتی» برای فشار جهت تخليه کمپ اشرف يک اقدام بی شرمانه است!

سخنگوی وزارت خارجه آمريکا يک بار ديگر از ساکنان کمپ اشرف خواست که اين کمپ را تخليه کنند و اين را هم عامل مهمی در حذف نام سازمان مجاهدين خلق از ليست ترور اين وزارتخانه توصيف کرد.
جلوی چشم خلقهای جهان، ساکنان اشرف تخليه اين کمپ را به منظور حل مسالمت آميز مسأله شان و همچنين خنثی سازی توطئه رژيم ايران و متحدانش پذيرفته اند. هر چند که روشن و واضح است که تخليه کمپ مزبور هدف سياسی دارد و يک کار غيرانسانی و غيرقانونی است. به خصوص که اين مکان جديدی که برای ساکنان اشرف مشخص شده است محلی برای زيستن نيست و همان طور که از طرف بسياری از کارشناسان و آگاهان در اين زمينه اعلام گرديده است، مشابه يک اردوگاه کار اجباری در زمان نازی هاست.. … …
اين سخنگو و مقامات ديگر اين وزارتخانه هيچ اشاره يی به اين نمی کنند که علت نامگذاری اين سازمان در ليست تروريستی و باقی گذاشتن اين نام به مدت 15سال در ليست ترور و سرپيچی کردن وزارتخانه مزبور از حکم دادگاه واشينگتن دی.سی به مدت دو سال و پشت گوش انداختن خواست و اراده صدها تن از شخصيتها و مقامات اين کشور و اکثريت اعضای کنگره آمريکا که اين نامگذاری را يک اقدام ناعادلانه و غيرقانونی توصيف کرده اند چيست!
آنها همچنين به اين اشاره نمی کنند که چرا ساکنان اشرف بايد اشرف را تخليه کنند و به کمپ ليبرتی بروند که هم از زندان بدتر است و هم هيچ استاندارد انسانی و بين المللی در آن وجود ندارد؟ آيا حضور ۲۰۰۰تن از ساکنان اشرف در اين محل جديد گويای حسن نيت و اقدام مسالمت آميز ساکنان اشرف نيست؟! ترديدی نيست که مشروط کردن باقی گذاشتن يا حذف نام سازمان مجاهدين در ليست تروريستی اين وزارتخانه به تخليه اشرف غيرقانونی و مسخره است و خود نشاندهنده اين واقعيت است که از همان ابتدا نامگذاری فوق ناعادلانه بوده و هدف سياسی در آن وجود داشته است.
جمعيت نويسندگان کرد ضمن محکوم کردن قطع مواد خوراکی از پناهندگان کمپ ليبرتی از دولت آمريکا می خواهد که قبل از تخليه اشرف، دولت عراق را مجبور سازد تا به توافقنامه ها ملتزم شود و قوانين انسانی و بين المللی را پيروی کند و استانداردهای انسانی حيات در کمپ ليبرتی تأمين شود. بدون ترديد اجرای حکم دادگاه واشينگتن دی.سی نيز عامل مهمی برای حل مسالمت آميز موضوع اين پناهندگان خواهد بود.

جمعيت نويسندگان کرد