رفتن به محتوای اصلی

چقدر سخنان تکراری.. صدها بار

چقدر سخنان تکراری.. صدها بار
ناشناس

چقدر سخنان تکراری.. صدها بار نظیر اینها را شنیده ایم و هرکس برداشت خودش را دارد و مخالف پادشاهی و موافق آن و جمهوریخواه دیگر نیازی به «روشنگری|» آنهم از نوع یک جانبه اش ندارند. شما از هنگامی که چشم باز کرده اید نام کریمپور شیرازی و یک افسانه آتش زدن او توسط اشرف پهلوی را از این و آن شنیده اید که هرکدام مخالف پهلوی ها بوده اند. آیا اصلا قضیه را تحقیق کرده اید که چیست؟ آیا دوتا مقاله از کریمپور شیرازی خوانده اید؟ مگر هرکس با پهلوی ها مخالفت کرده و آسیب دیده حتما آدم عاقلی هم بوده؟ اگر یک نفر مقاله های کریمپور شیرازی را به شیوه ای که اساس آن بهم نخورد به روز کند و به دست شما بدهد یکضرب خواهید گفت که با یک روانی طرف هستید. اگر قدرت تصور کردنش را داشتید خود میتوانستید این آدم روانی را بشناسید. ادامه..

او در زندان بوده و خود را به آتش میکشد که او را به بیمارستان برسانند که از آن طریق فرار کند. در بیمارستان فریاد میکشد که اشرف پهلوی با دیگران آمده اند روی من بنزین ریخته اند و مرا آتش زده اند و دور من رقصیده اند. اگر کسی به این سخانان ابلهانه باور داشته باشد من در عقل و یا در بیطرفی او شک خواهم کرد که امیدوارم شما دومی باشید. و این درحالیکه دربار اصلا این دیوانه را آدم حساب نمیکرد که بخواهد بیش از زندان مجانی افتخار یک پس گردنی را به او بدهد.
و باز در مورد «دق مرگ» شدن مصدق.. والله مصدق تقریبا هم سن و سال همین جنتی خودمان بود که از دنیا رفت چرا میخواهید قضیه را آبدار تر کنید. این که روش یک پژوهشگر نمیتواند باشد. استبداد، نقض حقوق بشر و فساد تنها در پهلوی ها نبود بلکه در بند بند وجود ما ایرانی ها هست و نیاز به زمان دارد تا برطرف شود. زیاد به جمهوری آینده تان امیدوار نباشید. مردم کشورتان را کسانی مثل شما تشکیل نداده اند. مشت حسن بقال و حسین کفاش و فلانی کارمند بانک و فلان دهقان و دیگری و دیگری تشکیل داده اند که غالبا نه کتابی خوانده اند و روزنامه ای. مردم شما متوسط روزی سه دقیق روزنامه میخوانند. خوابت خیر باشه اگر با این مردم روی دمکراسی را در زمان حیات ات ببینی چه پادشاهی اش و چه جمهوری اش. اما در پادشاهی امکان استبداد کمتر هست چرا که نفع آینده مونارکی و پادشاهی در حفظ حقوق مردم نهفته است و این تفاوت دارد با رئیس جمهوری که چهار سال بعد چه بسا دشمنش روی کار بیاید که پس از رسیدن به این مقام او را به دادگاه فرمایشی بکشد. شب دراز است و قلندر بیدار.. جای شما بودم اینقدر با اطمینان از کارآیی نظام جمهوری و ناکارآیی نظام پادشاهی سخن نمیگفتم. من یکی پس از 33 سال تجربه به این رسیده ام که نظام بد پهلوی در مقایسه با نظامهای بسیار بدتر مشابه جمهوری در منطقه ما یک نعمت بود و اگر همه چیز به دوران سابق بازگردد.. یعنی به همان اندازه شکنجه و فساد و عدم رعایت حقوق بشر باید از خوشحالی پر بگشاییم.. بیشتر از این هم من نمیخواهم و حاضر نیستم جمهوری ادعایی شما را آزمایش کنم. البته.. این حد اکثرش بود. تصور نمیکنم که رضاپهلوی اگر هم بخواهد بتواند دیکتاتروی کند. اما مسعود رجوی چرا. بنیصدر بعله.. و دیگری و دیگری همه به نام حفظ حقوق جمهور مردم حق مردم را پایمال خواهند کرد.. ایرانی چنین است تا دهه ها بگذرد.