رفتن به محتوای اصلی

جناب farzin گرامی / موضوع

جناب farzin گرامی / موضوع
ناشناس

جناب farzin گرامی / «موضوع اعدام و یا نقص حقوق بشر، اول ملی و سپس فرا ملی می باشد . مثال می زنم اگر یک انگلیسی زبان که مسایل حقوق بشری ایران و مشخصا علیه اعدام ها در ایران را مطرح کند آیا باید او را مورد باز خواست قرار دهیم که چرا در فلان کشور انگلیسی زبان این حقوق بشر نقض می شود و چرا شما چیزی در این بار ه نمی گویئد؟!!.بگذار تصویر دیگری بیاورم ، کشورهای غربی دغدغه شان در ارتباط.....

«موضوع اعدام و یا نقص حقوق بشر، اول ملی و سپس فرا ملی می باشد . مثال می زنم اگر یک انگلیسی زبان که مسایل حقوق بشری ایران و مشخصا علیه اعدام ها در ایران را مطرح کند آیا باید او را مورد باز خواست قرار دهیم که چرا در فلان کشور انگلیسی زبان این حقوق بشر نقض می شود و چرا شما چیزی در این بار ه نمی گویئد؟!!.بگذار تصویر دیگری بیاورم ، کشورهای غربی دغدغه شان در ارتباط با ایران ، اول موجودیت و برتری نظامی اسرائیل در خاورمیانه است و سپس مسایل حقوق بشری ایران است و اگر جمهوری اسلامی چوب لای چرخ امریکا و غرب در منطقه نگذارد وبه مانند عربستان ، قطر رفتار نماید و با برنامه های غرب در منطقه همراهی نماید . می شود انتظار داشت که در مقابل غربی ها همان برخوردی که فعلن با عربستان می کنند ، با جمهوری اسلامی داشته باشند .
موضوع اصلی برای ما فعالان حقوق این است که با افتخار پیراهن چرکین جمهوری اسلامی را بالا بگیریم و هر بلند گویی که در افشای جنایت ضد بشری حکومت ایران به صدا در آمد، اگر آن را صدا را تقویت نمی کنیم، لااقل در مقابل آن نایستیم بلکه کوشش کنیم به اخبار واقعی دست پیدا کنیم .از سوی دیگر موضوع عرب های ایرانی بسیار پیجیده است به باور اکثر ایرانیان ، جمهوری اسلامی ، حکومت اسلامی _عربی است که فرهنگ عربی را در جامعه فارس تبلیغ و ترویج کرده و موجب نا بودی فرهنگ باستان ایران شده است و انقلاب 57 را توطئه عربی _ اسلامی که مورد حمایت غرب واقع شد ، می پندارند . این دسته از ایرانیان طی 33 سال گذشته بتدریج عرب ستیز شده اند و بدنبال هویت اصیل ایرانی و نشانه های باستانی می گردند و...این در حالی است که اکثر دولت های عربی همچون عربستان سعودی تا آنچا پیش رفته اند که بطور روز افزونی حامی اسرائیل در حمله نظامی به ایران شده اند (بر طبق اسناد ویکی لیکس ) همه این مسایل موجب یک روحیه عرب ستیزی در بین ایرانیان شده است من در همین شهر کپنهاک در جریان تظاهرات ها بسود جنبش سبز که در ان تعدادی عرب های ایرانی هم شرکت کرده بودند و مثل بقیه شعار ها را سر می داند ، شاهد توهین برخی از دوستان شدم . واقیعت این است که ایران کشوری یک دستی مثل لهستان نیست زبانها و فرهنگ متفاوت دارد که نه تنها پدیده منفی نیست بلکه اگر درست به ان نگریسته شود می تواند به عنصر پایدار دمکراسی در فردا ی کشور ایران مبدل گردد . متاسفانه مواضع برخی از جریانات اپوزیسیون ناسیونالیستی ایرانی از اصل 15 قانون اساسی جمهوری اسلامی هم پائین تر است .
صل 15 قانون اساسی جمهوری اسلامی می گوید : ـ زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است‌.اسناد و مکاتبات و متون رسمی و کتب درسی باید با این زبان وخط باشد ولی استفاده از زبانهای محلی و قومی در مطبوعات ورسانه‌های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس‌، در کنار زبان‌فارسی آزاد است‌.