رفتن به محتوای اصلی

سردبیر بخش اوکراینی بی‌بی‌سی: هیچ مکان امنی دیگر وجود ندارد

سردبیر بخش اوکراینی بی‌بی‌سی: هیچ مکان امنی دیگر وجود ندارد
 

شب بیدار بودم که از یکی از همکارانم پیامی در مورد سخنرانی ولادیمیر پوتین در مورد اعلام تهاجم دریافت کردم. بلافاصله انفجارها شروع شد. صدای آنها را از خانه‌ام می‌شنیدم و مردم در نقاط مختلف شهر شروع به ارسال پیام‌هایی به گروه ما در واتس‌اپ در مورد انفجارهایی کردند که در نزدیکی آنها اتفاق می‌افتاد.

درک این موضوع که خود کی‌یف (پایتخت اوکراین) مورد حمله قرار گرفته است، نه خط مقدم در شرق کشور، شوک بزرگی بود.

بزرگترین ترس برای مردم عادی، قطع برق و نداشتن اینترنت است، در آن صورت ما واقعا منزوی می‌شویم. ترس دیگر این است که پل‌های رودخانه دنیپر بمباران شوند و دو نیمه شرقی و غربی شهر را تقسیم کنند.

انفجارها ۳۰ دقیقه ادامه داشت.

به پسر ۱۰ ساله‌ام لباس پوشاندم. کمی صبحانه خوردیم، تا جایی که می توانستیم از پنجره‌ها دورتر نشستیم، پسرم آنقدر ترسیده بود که استفراغ کرد. یک شمع و مقداری آب به انبار زیرزمین بردیم که اگر اوضاع بدتر شود پناهگاه ما خواهد بود.

صف‌های بزرگی بیرون سوپرمارکت‌های نزدیک خانه‌ام و جلوی دستگاه‌های خودپرداز وجود دارد که پول بسیاری از آنها تمام شده است. برخی از پمپ بنزین‌ها نیز دیگر بنزین ندارند و تعطیل شده‌اند. جو وحشت با علم بر این که کل کشور مورد حمله قرار گرفته وجود دارد.

Image removed.

صف خودروهایی که درصدد ترک کی‌یف هستند

جاده‌های خروجی شهر به خاطر ترافیک مسدود شده‌اند، اما این سفری خطرناک است، حضور در صفی طولانی و ترافیکی که کند حرکت می‌کند می‌تواند به سادگی باعث تمام شدن سوخت، دور از خانه شود. قطارها کار می‌کنند، اما جمعیت زیادی از مردم در تلاش برای به دست آوردن جا هستند. با حکومت نظامی اعلام شده توسط رئیس جمهوری اوکراین، حریم هوایی کشور بسته شده است.

تنها اهداف نظامی نیست که نابود شده‌اند، ما تصاویری از ساختمان‌های مسکونی در تعدادی از شهرهای سراسر کشور داریم که به طور مستقیم مورد حمله قرار گرفته‌اند.

بمباران روسیه تمام مناطق کشور را تحت تأثیر قرار داده است. حتی در لویو، نزدیک مرز لهستان، آژیرهای خطر صبح امروز به صدا درآمدند و یکی از همکاران مجبور شد به پناهگاه پناه ببرد.

یکی از همکاران، خانواده خود را به امید جلوگیری از حملات هوایی از کی‌یف خارج کرده است. حومه شهر ممکن است امن‌تر از شهر باشد، اما در کشوری که از شمال، شرق و جنوب مورد حمله قرار گرفته، دیگر هیچ مکان امنی وجود ندارد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید