رفتن به محتوای اصلی

هجوم ماموران به خانه شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم‌بیگی از کشته‌شدگان اعتراضات سال۸۸

هجوم ماموران به خانه شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم‌بیگی از کشته‌شدگان اعتراضات سال۸۸

تعدادی از نیروهای امنیتی با هجوم به منزل شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم‌بیگی از کشته شدگان اعتراضات سال۸۸، ضمن توقیف لوازم الکترونیک و عکس‌های چند تن از کشته‌شدگان، دختر او مریم کریم‌بیگی را به دادسرا احضار کردند.

شهناز اکملی دوشنبه شب در ویدیویی گفت که چهار مامور مرد و یک زن به منزلش هجوم برده‌اند، همه خانه را بازرسی کردند و تمام وسایل الکترونیک را توقیف کردند.

مادر مصطفی کریم‌بیگی از کشته شدگان اعتراضات سال۸۸ افزود که ماموران حتی عکس‌هایی از کشته‌شدگان اعتراضات و همچنین عکس فرزند کشته شده‌اش را که روی میزی در منزل بود، توقیف کرده و با خود بردند.

شهناز اکملی افزود که به ماموران گفته «پسرم را کشتید، حالا می‌خواهید دخترم را هم بکشید.» او گفت که دوازده سال است که خودش و اعضای خانواده‌اش تحت فشار نیروهای امنیتی قرار دارند، خودم بازداشت کردند، اوین بردند، انفرادی برند معلوم نیست تا کی می‌خواهند به این آزارها ادامه دهند.

بنابر گزارش‌ها، نیروهای امنیتی در جریان هجوم به منزل شهناز اکملی، علاوه بر توقیف تمام لوازم الکترونیک، گوشی تلفن همراه و لپ‌تاپ موجود در این منزل، دختر او، مریم کریم‌بیگی، را نیز به دادسرا احضار کرده‌اند.

براساس این احضاریه، مریم کریم‌بیگی، خواهر مصطفی کریم‌بیگی از کشته شدگان اعتراضات سال۸۸، باید تا یک‌شنبه ۸ اسفند ماه به دادسرای مستقر در زندان اوین مراجعه کند.

شهناز اکملی و مریم‌ کریم‌بیگی از زمان کشته شدن مصطفی کریم‌بیگی در اعتراضات سال ۸۸ دادخواه فرزند و برادر خود بوده‌اند و در همین ارتباط شهناز اکملی بهمن سال ۹۵ نزدیک به یک ماه بازداشت شد.

پس از آن دادگاه انقلاب تهران در حکمی اکملی را به یک سال حبس تعزیری و محرومیت از هرگونه عضويت در فضای مجازی و گروه‌های سياسی محکوم کرد.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی در دی ماه سال ۹۸ شهناز اکملی را برای اجرای حکم احضار و به زندان اوین منتقل کرد.

اکملی اواسط اسفند همان سال آزاد شد اما فشار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بر او و خانواده‌اش به دلیل دادخواهی در چند سال گذشته ادامه داشته است.

فشارهای امنیتی و قضایی بر خانواده‌های دادخواه در جمهوری اسلامی سوابق متعددی دارد و در چند هفته اخیر شدت گرفته است تا آنجا که خانواده‌های چند نفر از کشته شدگان اعتراضات دی سال ۹۶ و آبان سال ۹۸ در شهرهای مختلف بازداشت یا احضار شده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید