رفتن به محتوای اصلی

خلاصه اخبار روزسه شنبه پانزده فوریه دردانمارک

خلاصه اخبار روزسه شنبه پانزده فوریه دردانمارک
ترجمه و تلخیص:
مهرداد سید عسگری

باربری فرودگاه کپنهاگ کار خود را از سر می گیرد

پس از اعتصاب‌ه کارکنان که خدمات  باری را از شنبه تا دوشنبه مختل کرد، کارمندان حمل بار در شرکت SAS Ground Handling به کار بازگشتند.

رسانه های دانمارکی  DR و  Ritzau گزارش می دهند که کارکنان باربری امروز پس از تهدید SAS به اخراج آنها در صورت ادامه اعتصابات که نقض توافق نامه دسته جمعی آنها - (قرارداد کار بین اتحادیه کارگری و کارفرمایان بود )-  کار را مجدادااز سر می گیرند.

احزاب جناح چپ خواهان تغییر عبارت قوانین پناهندگی هستند

همه احزاب جناح چپ در پارلمان - سوسیال لیبرال ها، حزب سوسیالیست خلق و اتحاد سبز سرخ - می خواهند متن قوانین پناهندگی مربوط به زمانی که کشور زادگاه پناهندگان به اندازه کافی امن است تا وضعیت پناهندگی آنها در دانمارک پس گرفته شود را تغییر دهند.

قوانین پناهندگی دانمارک بر اساس این اصل استوار است که فقط حمایت موقت از پناهندگان ارائه می‌کند و زمانی که کشورشان به اندازه کافی امن و باثبات برای بازگشت تلقی شود، وضعیت آنها را پس بگیرد. این موضوع از زمانی که قوانین جدید در سال 2019 اعمال شدند وجود داشته است.
طرفین گفتند، اما متن قانون باید تغییر کند تا تنها "تغییرات اساسی، باثبات و پایدار" در وضعیت کشورهای خود بتواند باعث بازگشت پناهندگان ساکن دانمارک شود.

دولت به دلیل سیاست بازگرداندن برخی از پناهجویان سوری به منطقه دمشق که مقامات دانمارکی به این نتیجه رسیده اند که بازگشت آنها امکان پذیر است ، با انتقاد بین المللی روبرو شده است.

سخنگوی حزب سوسیال لیبرال، کاترین اولداگ، در اظهار نظر به روزنامه برلینگزکی گفت که قوانین فعلی باید تغییر کنند، اگر این امکان را برای هیئت استیناف پناهندگان (Flygtningenævnet) فراهم کند تا به این نتیجه برسد که افغانستان به اندازه کافی امن است تا پناهندگان را به آنجا بازگرداند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
THE LOCAL.DK

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید