رفتن به محتوای اصلی

دانمارک یک قدم جلوتر از بقیه کشورهای اروپا

دانمارک یک قدم جلوتر از بقیه کشورهای اروپا
ترجمه و تلخیص:
کیانوش توکلی

در حالی که دانمارک محدودیت‌های کرونا را حذف می‌کند، کشورهای دیگری نیز این محدودیت‌ها را تمدید می‌کنند. دانمارک اولین کشور اتحادیه اروپا است که محدودیت‌های کرونا را لغو کرده است. این کشور تصمیم گرفته است که از اول فویه کلیه محدودیت های کرونایی را بردارد.

مته فردریکسن در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه 26 ژانویه  می گوید دانمارک به "نقطه اوج" رسیده است و  بالبخندی  می گوید  حتی اگر محدودیت ها از بین بروند، ما همچنان با  ویروسی روبرو هستیم  که تقریباً دو سال است با آن زندگی می کنیم . آنچه در کنفرانس مطبوعاتی در مورد ادامه مبارزه مقامات با این همه گیری بیان شد، از جمله  آمده است ما با تعطیلی به عنوان بخشی از سناریو مقابله با کرونا کار نمی کنیم.

ماسک  و کوروناپاس  به طور کامل از بین نمی رود  و همچنان توصیه های و تست کرونا وجود خواهد داشت. کووید-19 دیگر نباید به عنوان یک بیماری  اجتماعی طبقه بندی شود و بنابراین دانمارک از اول فوریه کاملاً از محدودیت ها عاری خواهد شد.

در همان روزی که اطلامیه نخست وزیر دانمارک مبنی بر برداشته شدن محدودیت های کرونایی  انتشار یافت ، مقامات سوئدی محدودیت های کرونا این کشور را دو هفته تمدید کردند. در حالی که سوئد و دانمارک دو استراتزای کاملا متفاوت را از ابتدا در پیش گرفته بودند. روزنامه سوئدی اکسپرسن می‌گوید در طول کل همه‌گیری، دانمارک یک قدم جلوتر بوده و محدودیت‌های گسترده‌تری نسبت به سوئد داشته است. و اکنون که  دانمارک جامعه را دوباره باز می کند،بازهم  یک قدم جلواز دیگران  است.

در رسانه های انگلیسی و آمریکایی نیز تمرکز بر دانمارک است.از جمله در گاردین و واشنگتن پست، که متوجه شده‌اند دانمارک و سوئد در استراتژی کرونا در دو جهت متفاوت پیش  گرفته اند. همچنین بلومبرگ  می نویسد دانمارک یک قدم جلوتر از همسایگان شمال اروپا است - حتی اگر Omikron در دانمارک در مقایسه با سایر کشورها سریعتر گسترش یافته است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
رسانه های دانمارک

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید