رفتن به محتوای اصلی

شماری از فعالان مدنی و زندانیان سیاسی سابق خواستار آزادی وکلای زندانی شدند

شماری از فعالان مدنی و زندانیان سیاسی سابق خواستار آزادی وکلای زندانی شدند

 

Image removed.

شماری از فعالان مدنی و زندانیان سیاسی سابق که به کارزار «نه به سلول انفرادی» پیوسته‌اند، روز شنبه با در دست داشتن عکس‌های مصطفی نیلی و آرش کیخسروی، دو وکیل زندانیِ عضو این کارزار، اعتراض خود را به تداوم بازداشت آن‌ها اعلام کردند.

ضیا نبوی، فعال سیاسی، از ثبت شکایت ۹ تن از فعالان مدنی و زندانیان سیاسی سابق در حمایت از این کارزار (کمپین) اجتماعی خبر داد.

آقای نبوی روز شنبه در صفحه توییتر خود نوشت: «عسل محمدی، هیراد پیربداقی، امیرعباس آذرم‌وند، بهنام چگنی، محسن برزگر، سیاوش رضائیان، جمال عاملی، مهرناز حقیقی و یاشار تبریزی هم علیه آمرین و عاملین سلول انفرادی شکایت کردند.»

پیش از این، ثبت شکایات مربوط به این کارزار در دفتر قضایی در بلوار فردوس تهران انجام می‌گرفت.

ضیا نبوی در پایان رشته‌توییت اخیر خود یادآور شده که این دفتر در پی «تهدیدهای مقامات قضایی» دیگر حاضر به ثبت شکایات قانونی در این زمینه نیست. به همین دلیل هم شکایت‌های جدید در دفتر دیگری ثبت شدند.

 

 

مصطفی نیلی و آرش کیخسروی به همراه مهدی محمودیان، فعال مدنی و چند تن دیگر از وکلای دادگستری روز ۲۳ مرداد سال جاری در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

این سه شهروند پس از حدود دو ماه بازداشت در نامه‌ای به هیات نظارت مرکزی بر حقوق شهروندی، دلیل بازداشت خود را خودداری از امضای تعهدنامه مبنی بر عدم شکایت از علی خامنه‌ای و دیگر مقامات جمهوری اسلامی به دلیل سوءمدیریت کرونا عنوان کردند.

در نامه این سه شهروند تصریح شده است که آن‌ها «بیش از ۳۳ روز در سلول‌های امنیتی حفاظت اطلاعات قوه (سلول انفرادی) تحت فشار روحی و روانی» قرار گرفتند و تداوم بازداشت خود در انفرادی را «مصداق بارز شکنجه و نقض اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصل ۳۸ قانون اساسی» خواندند.

اتهامات آقایان محمودیان، نیلی و کیخسروی «تشکیل گروه معاند نظام به هدف برهم زدن امنیت» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده است که مجازات اتهام اول ده سال و اتهام دوم یک‌سال است.

دادگاه رسیدگی به این اتهامات اخیرا در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید