رفتن به محتوای اصلی

حضرات! همین امروز هم دیر است

حضرات! همین امروز هم دیر است
 
امیرقلی جعفری، نماینده مجلس اخیرا در دیدار با اعضای کمیسیون کشاورزی، محیط‌زیست و منابع‌طبیعی مجلس، گفته است:«ایران ظرفیت تولید محصول غذایی برای ۷۰۰ میلیون نفر را دارد»
نماینده مجلس اقلیت همچنین گفته که ایران به دلیل شرایط اقلیمی، این ظرفیت را دارد که بتواند جمعیت ۷۰۰ میلیونی همسایگان خود را از انواع محصولات کشاورزی تأمین کند.
این نماینده شورای نگهبان در ادامه به کمبود آب اشاره کرده و گفته البته مشکل کمبود آب پایدار اصلی ترین مانع کشت و کار کشاورزان است.
با اینکه خود این فرد، به مشکل اصلی کشور یعنی نبود آب کافی که به مرز بحرانی هم رسیده، اشاره کرده است ولی همچنان اظهاراتش مبنی بر ظرفیت بالای کشاورزی در این سرزمین مورد پرسش و ابهام است. کیست که نداند وقتی کشوری آب کافی در اختیار ندارد، باید قید کشاورزی آنهم با شیوه های رایج گذشته را بزند و حتی کشت محصولاتی که آب زیادی مصرف می کنند، ممنوع اعلام کند؟
هنر این نیست که با خشک کردن سفره های زیرزمینی و حفر چاه های عمیق، بتوان هزاران تن محصول برای صادرات تولید کرد بلکه اوج تدبیر زمانی است که منابع آبی کشور مدیریت شوند تا مملکت در آینده ای نزدیک با تنش های خونین و جنگ آب مواجه نشود.
بروز فروچاله ها و همچنین فرونشست های خطرناک در فلات مرکزی ایران به مثابه هشداری مهم هستند که اگر به آنها توجه کافی نشود، زندگی بخش وسیعی از ساکنین ایران با بحران های بدون راهکار مواجه خواهد شد.
نمایندگان مجلس اصولگرا بدانند که آینده این سرزمین تنها از طریق تصمیمات درست و تدابیر فوق العاده تامین خواهد شد. لذا بهتر است به جای شعارهای بزرگ، اقداماتی هر چند کوچک در مسیر حل معضل آب کشور انجام دهند تا شرمنده ملت بزرگ و تاریخ کهن این مرز و بوم نباشند. حضرات بدانند که برای اقدام در این خصوص، همین امروز هم دیر است!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید