رفتن به محتوای اصلی

اسرائیل، جمهوری اسلامی را به تلاش برای ترور تاجران اسرائیلی در قبرس متهم کرد

اسرائیل، جمهوری اسلامی را به تلاش برای ترور تاجران اسرائیلی در قبرس متهم کرد

پس از اعلام رسمی دستگیری یک فرد مسلح از سوی پلیس قبرس، مقام‌های اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای ترور تاجران اسرائیلی در قبرس متهم کردند.

متان سیدی، سخنگوی نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه ۱۲ مهر با انتشار بیانیه‌ای درباره طرح «ترور» تدی ساگی، سرمایه‌دار اسرائیلی-قبرسی نوشت: «این یک حمله تروریستی بود که از سوی ایران علیه تاجران اسرائیلی ساکن قبرس هدایت شد.» او گزارش رسانه‌های محلی درباره این که طرح سوء قصد مربوط به فعالیت‌های شخصی و اقتصادی تاجر اسرائیلی بوده را رد کرد و گفت این واقعه اقدامی جنایی نیست.

سفارت جمهوی اسلامی در قبرس در واکنش به بیانیه سخنگوی نخست وزیر اسرائیل، به خبرگزاری رویترز گفت اتهام تلاش ایران برای ترور بازرگانان اسرائیلی «بی‌اساس» است و اسرائیل «همیشه چنین ادعاهایی» علیه جمهوری اسلامی مطرح می‌کند.

کمی پیش از بیانیه سیدی، رییس پلیس قبرس روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از دستگیری یک نفر خبر داد که دارای اسلحه کمری و فشنگ‌هایی بود.

رییس پلیس قبرس گفت: «این یک پرونده حساس است که به همین دلیل، درخواست بازداشت موقت او پشت درهای بسته انجام شد.»

رسانه‌های قبرس به نقل از یک منبع پلیس این کشور اعلام کرده‌اند که مظنون دوشنبه هفته گذشته، پنجم مهرماه، در نیکوزیا پایتخت قبرس بازداشت شده است.

بازداشت او درست پس از عبورش با خودرو از یک ایستگاه بازرسی که شمال و جنوب قبرس را به هم متصل می‌کند صورت گرفت.

بر اساس این گزارش‌ها، یک صداخفه‌کن نیز در خودروی او کشف شده است. همچنین مظنون از حدود بیست روز پیش از دستگیری، در قبرس بوده و دو بار خودرو را پی در پی اجاره کرده است.

بر اساس آنچه اسرائیل اعلام کرده، به نظر می‌رسد سرویس‌های اطلاعاتی این کشور در خنثی‌سازی این طرح از سوی پلیس قبرس مشارکت داشته‌اند.

یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل درباره این موضوع به خبرنگاران گفت: «تهدیدهای امنیتی وجود دارد. آن طور که ما می‌توانیم مشاهده ‌کنیم، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل، موساد و همه نیروهای امنیتی می‌دانند که چگونه این تهدیدها را مدیریت کنند.»

همچنین بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل، گفت این کشور مانع هر کسی می‌شود که بخواهد به اسرائیل آسیب بزند و جلوی چنین اتفاقاتی را خواهد گرفت.

بهمن سال گذشته، پس از یک انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو، شبکه تلویزیونی ایندیا تودی به نقل از منبع آگاه اعلام کرد پلیس دهلی پاکت نامه‌ای خطاب به سفیر اسرائیل در محل انفجار پیدا کرده که در آن به نام‌های قاسم سلیمانی و محسن ‌فخری‌زاده اشاره شده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید