رفتن به محتوای اصلی

انتشار فیلم فرود هواپیمای حامل قاسم سلیمانی به بغداد 7 دقیقه قبل از عملیات ترور

انتشار فیلم فرود هواپیمای حامل قاسم سلیمانی به بغداد 7 دقیقه قبل از عملیات ترور

تصویر ویدیویی از لحظه ورود هواپیمای حامل قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی سپاه قدس به فرودگاه بغداد، 7 دقیقه قبل از کشته شدنش به وسیله پهپاد ارتش آمریکا را دریافت کرده است . در این ویدیو قاسم سلیمانی مورد استقبال ابومهدی المهندس و تعدادی از نیروهای امنیتی وابسته به حشد الشعبی عراق قرار می‌گیرد اما پس از هفت دقیقه وقتی او به همراه ابومهدی المهندس و تعدادی از محافظان با کاروانی متشکل از چند خودرو حرکت می‌کنند، هدف موشک پهپاد آمریکایی قرار می‌گیرند و همه آنها کشته می‌شوند.

ضربه موشک آمریکایی به خودروی آنها آنچنان دقیق بود که نه تنها جسد ابومهدی المهندس از شدت سوختگی به کلی شناسایی نشد بلکه ماموران امنیتی عراق جسد قاسم سلیمانی را نیز تنها از طریق دست قطع شده‌اش و انگشترش شناختند. قتل فجیع قاسم سلیمانی به وسیله پهپاد ارتش آمریکا در اوایل سال جاری برای چند روز خبر برجسته همه رسانه‌های جهان بود. ایران نیز برای انتقام تعدادی موشک روانمه پایگاه امریکایی عین الاسد کرد اما همه موشک‌ها در محوطه خارج از محدوده پایگاه سقوط کرده و هیچ کس از نیروهای آمریکایی آسیب ندید.

 

 

 

 

 

چند روز پیش حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق، در یک برنامه تلویزیونی گفت: حمله جنگنده‌هایی که وارد خاک عراق شده و دو فرمانده، قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند، با اجازه عراق صورت گرفت.

العبادی گفت، جنگنده‌هایی که دو فرمانده را در فرودگاه مورد حمله قرار داد، با اجازه عراق وارد خاک کشور شد.

العبادی در این برنامه تلویزیونی تاکید کرد که می‌توانید بررسی کنید و ببینید. قبلا گفتم و الان هم می‌گویم. من کسی را متهم نمی‌کنم.

العبادی در تماس با تلویزیون الحدث گفت که او به کسی تهمت خیانت نمی‌زند اما اگر نخست وزیر پیشین عادل عبدالمهدی بدون اینکه بداند که هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی برای چه هدفی وراد خاک عراق می‌شود و به آن اجازه ورود می‌دهد، این در واقع یک فاجعه است.

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران در نخستین ساعات بامداد جمعه، دوم ژانویه سال جاری دقایقی پس از ورود به عراق وقتی همراه با ابومهدی المهندس، معاون حشد شعبی عراق و ده نفر دیگر در حال خروج از فرودگاه بغداد بود، از سوی نیروهای ارتش آمریکا هدف قرار گرفته و کشته شدند.

پنتاگون پس از این عملیات، در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف قرار دادن سلیمانی از سوی ارتش آمریکا، دستور دونالد ترامپ بوده است و این اقدام با هدف ممانعت از برنامه‌های ایران برای حملات بعدی به نیروهای آمریکایی انجام شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
العربیه

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید