رفتن به محتوای اصلی

خزانه‌داری آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفته است

خزانه‌داری آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفته است

این حمله روز شنبه هفته جاری اتفاق افتاده است. جان آلیات سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز یکشنبه ۲۳ آذرماه به خبرگزاری رویترز گفت که دولت آمریکا از این موضوع آگاه است و همه اقدامات لازم برای تعیین هویت این گروه و جوانب احتمالی مربوط به حمله سایبری در حال انجام است.

منابع آگاه که نامی از آنها برده نشده به رویترز گفته‌اند که دولت نگران است هکرها از همان روشی که برای حمله سایبری به خزانه‌داری و اداره اطلاعات و ارتباطات ملی انجام داده‌اند، برای حمله به نهادهای دیگر آمریکا نیز استفاده کنند.

این گزارش می‌گوید حمله سایبری به حدی جدی بوده که شورای امنیت ملی روز شنبه در کاخ سفید تشکیل جلسه داده است.

رویترز می‌نویسد هکرها وارد دفتر نرم‌افزاری اداره اطلاعات و ارتباطات ملی شده و ایمیل‌های کارمندان شرکت مایکروسافت «افیس ۳۶۵» را برای ماه‌ها نظارت می‌کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید هکرها به قدری پیشرفته بوده‌اند که کنترل‌های احراز هویت پلاتفرم مایکروسافت را نیز فریب دهند.

یک مقام آگاه به این خبرگزاری گفته که حمله هکری کار یک دولت بوده، اما هنوز معلوم نیست توسط چه دولتی انجام شده و دامنه و وسعت حملات نیز دقیقا معلوم نیست.

شرکت مایکروسافت ۲۰ شهریور امسال اعلام کرد که هکرهایی از ایران، روسیه و چین در تلاش هستند که افراد و سازمان‌های فعال در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را هدف قرار دهند.

همچنین وزارت دادگستری آمریکا ۲۶ شهریور امسال اعلام کرد علیه دو شهروند ایرانی به اتهام حملات سایبری به دانشگاه‌های آمریکایی و بین‌المللی، یک اندیشکده در واشینگتن، شرکت‌های غیرانتفاعی و سایر سازمان‌ها اعلام جرم کرده است.

دادگستری آمریکا گفته بود هومن حیدریان ۳۰ساله، و مهدی فرهادی ۳۴ ساله، که هر دو اهل همدان هستند، صدها ترابایت داده، از جمله اطلاعات امنیت ملی، داده‌های هوافضا ، تحقیقات علمی منتشر نشده و اطلاعات هسته‌ای غیرنظامی را به سرقت برده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا در ادامه گفته است که این دو متهم در برخی موارد، این حملات سایبری را «به دستور» حکومت ایران انجام داده‌اند از جمله مواردی که آنها اطلاعاتی در مورد افراد اپوزیسیون، فعالان حقوق بشر یا رهبران مخالفان جمع‌آوری کرده‌اند.

همچنین کریستوفر ری مدیر اف‌بی‌آی ۱۸ تیر ماه امسال چین را برای تلاش به جاسوسی، سرقت سایبری، باج‌خواهی و توسل به دیگر روش‌ها برای گرفتن جای ایالات متحده به عنوان «ابرقدرت اقتصادی و فن‌آوری» متهم کرد و حکومت چین را «تهدیدی بزرگ و درازمدت» برای ایالات متحده توصیف کرد.

آمریکا اتهامات مشابهی را علیه روسیه و کره شمالی نیز عنوان کرده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
رادیو فردا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید