رفتن به محتوای اصلی

به احتمال زیاد بایدن برنده انتخابات امریکا خواهد بود!

به احتمال زیاد بایدن برنده انتخابات امریکا خواهد بود!
ترامپ. 214 و بایدن. 264

 

'مسحورکننده!'؛ بازتاب انتخابات آمریکا در روسیه

 

رسانه‌های روسیه و سیاستمداران این کشور انتخابات آمریکا را به دقت پیگیری می‌کنند.

یک نماینده پارلمان روسیه گفته: "به تماشای غرق شدن یک ابرقدرت نشستن نمایشی مسحورکننده است!"

بعضی‌ها در روسیه تصور می‌کنند که آشفتگی‌های انتخابات آمریکا، از دعاوی حقوقی تا کل مشکلات رای‌گیری پستی، به نفع مسکو تمام می‌شود. از نظر آنها رقابت ژئوپولتیک یک بازی با مجموع صفر است، یک بازی که در آن ضعف رقیب به معنی قدرت شما است. محاسبه آنها این است که یک ایالات "غیر متحده" آمریکا کشوری خواهد بود که بعید است خود را درگیر تحریم‌های بیشتر علیه روسیه کند.

همه این طور فکر نمی‌کنند. بعضی‌ها در محافل سیاسی و دیپلماتیک روسیه تصور می‌کنند کشورشان از یک آمریکای باثبات بیشتر منتفع می‌شود؛ هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی. از دید آنها یک رئیس جمهور قوی در آمریکا در جایگاهی خواهد بود که روابط با روسیه را ترمیم کند.

 

چرا آرای آمریکایی‌های آسیایی تبار اهمیت دارد؟

براساس نظرسنجی ها حدود ۶۴ درصد از رای دهندگان آمریکایی آسیایی تبار از جو بایدن حمایت کردند و ۳۵ درصد از دونالد ترامپ. این ارقام مشابه ارقام سال ۲۰۱۶ است، اما از ارقام زمان باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ کمتر است.

آمریکایی های آسیایی تبار بار رشدی سریع در زمره گروههای اقلیت واجد شرایط رای دادن هستند. براساس نظرسنجی انجام شده حزب جمهوریخواه در سال های اخیر به تدریج حمایت این اقلیت را بدست آورده است. اما تقریبا از هر پنج رای دهنده آمریکایی آسیایی تبار، دو نفر در هیچ یک از دو حزب ثبت نام نکرده اند. این به معنای آن است که این افراد ممکن است "رای دهندگان بلاتکلیف" باشند.

رای دهندگان آمریکایی آسیایی تبار با یکپارچه شدن فاصله دارند. آن ها دارای زمینه های مختلفی هستند از جمله کشور مبدا، فرهنگ، مذهب، و نژاد.

براساس بررسی انجام شده، آمریکایی های هندی تبار بیشتر تمایل داشتند که به جو بایدن رای بدهند، در حالی که ویتنامی تبارها تمایل به دونالد ترامپ داشتند.

اگر چه رئیس جمهور ترامپ به دلیل آن که از ویروس کرونا به عنوان "ویروس چین" نام برد، بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. اما او از حمایت پرشور برخی از آمریکایی ها چینی تبار برخوردار بوده است. همچنین، همانند آمریکایی های کوبایی تبار حامی ترامپ، بسیاری از مهاجران چینی منتقد پکن، دونالد ترامپ را به دلیل ایستادگی در برابر کمونیسم تحسین کرده اند.

از نظر تاریخی، هر دو حزب عمده به قدر کافی با رای دهندگان آمریکایی آسیایی تبار ارتباط برقرار نکرده اند، به همین دلیل میزان مشارکت در این گروه اندک است. اما به زودی این گروه از رای دهندگان بقدری بزرگ خواهند شد که سیاستمداران نمی توانند آن را نادیده بگیرند.

 

فرماندار پنسیلوانیا درخواست ستاد ترامپ برای توقف شمارش آرا را رد کرد

تام وولف، فرماندار پنسیلوانیا به رغم درخواست ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برای توقف شمارش آرای صندوق‌ها، شمارش آرا در این ایالت ادامه خواهد یافت.

این ستاد ادعا سرقت انتخابات پنسیلوانیا از سوی دموکرات ها را مطرح کرده. این ادعاها در حالی مطرح می شود که هیچ گزارشی از تقلب یا بی نظمی گزارش نشده است.

فرماندار پنسیلوانیا گفت چنین تلاش هایی را "مایه شرمساری" خوانده و گفته است برای محافظت از رای هر پنسیلوانیایی به شدت تلاش خواهد کرد. او گفته "من می‌خواهم همه تلاش خود را انجام دهم تا مطمئن شوم که همه آرا به حساب می آیند."

در انتظار نتایج سه ایالت

نگاه‌ها معطوف به این سه ایالت است:

  • پنسیلوانیا، جایی که ترامپ با ۱۶۴۰۰۰ رأی از بایدن جلو است، هنوز شمارش آرا شهرستان فیلادلفیا باقی مانده که معمولا به دموکرات‌ها متمایل بوده است.
  • جورجیا، جایی که ترامپ با حدود ۲۸۰۰۰ رأی پیشتاز است و شمارش آرا همچنان ادامه دارد.
  • آریزونا، جایی که بایدن با ۷۹۰۰۰ رأی پیشتاز است - اما ترامپ اختلاف را کم کرده است.

در انتظار نتایج سه ایالت

نگاه‌ها معطوف به این سه ایالت است:

  • پنسیلوانیا، جایی که ترامپ با ۱۶۴۰۰۰ رأی از بایدن جلو است، هنوز شمارش آرا شهرستان فیلادلفیا باقی مانده که معمولا به دموکرات‌ها متمایل بوده است.
  • جورجیا، جایی که ترامپ با حدود ۲۸۰۰۰ رأی پیشتاز است و شمارش آرا همچنان ادامه دارد.
  • آریزونا، جایی که بایدن با ۷۹۰۰۰ رأی پیشتاز است - اما ترامپ اختلاف را کم کرده است

برتری دونالد ترامپ در ایالت کلیدی پنسیلوانیا در حال کاهش است

بر اساس تازه ترین آمار، برتری دونالد ترامپ در ایالت کلیدی پنسیلوانیا در حال کاهش است.

با شمارش ۹۰ درصد آرا تا ساعت ۰۴:۳۰ به وقت گرینویچ پنجشنبه، ترامپ با ۱۶۴،۴۱۴ رأی از جو بایدن جلو است.

در اواخر بعد از ظهر روز چهارشنبه ترامپ با ۳۷۹،۶۳۹ رأی از بایدن جلو بود. پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکتورال یکی از ایالات مهم و تعیین کننده است.

این ایالت قبل از اینکه در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای بدهد، در ۶ دوره متوالی به دموکرات‌ها رأی داده بود.

 

این آخرین وضعیت شمارش آرا و رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ است.

  • در پنسیلوانیا فاصله نتایج میان دونالد ترامپ و جو بایدن همچنان رو به کاهش است. این فاصله که ۲۴ ساعت پیش بیش از ۷۰۰ هزار رای بود اکنون به حدود ۱۶۰ هزار رای رسیده است. بیش از ۶۰۰ هزار رای دیگر در منطقه فیلادلفیا و حومه آن که حامی دموکرات‌ها هستند باید شمارش شود. پنسیلوانیا با ۲۰ رای الکتورال مهم‌ترین ایالت باقی مانده است. اعلام نتیجه در پنسیلوانیا می‌تواند پایان رقابت نفس‌گیر انتخابات ۲۰۲۰ باشد. همین حساسیت باعث شده جمعی از مخالفان دونالد ترامپ در برابر مرکز همایش‌های فیلادلفیا تجمع کنند و خواستار شمارش تمام آرای باقی مانده شوند. همزمان رودی جولیانی، وکیل شخصی آقای ترامپ گفته با یک تیم حقوقی به پنسیلوانیا رفته تا علیه مقام های این ایالت شکایت کند و جلوی ادامه شمارش آرا را بگیرد.
  • در آریزونا که تا ۲۴ ساعت پیش جو بایدن بیش از ۱۰۰ هزار فاصله داشت، آرای بیشتری شمارش شده و دونالد ترامپ توانسته فاصله خود را با جو بایدن کمتر کند. این فاصله اکنون حدود ۸۵ هزار رای است. ۸۶ درصد آرا در آریزونا شمرده شده است. آریزونا که دژ جمهوری‌خواهان بود ممکن است امشب آبی شود. همین هم موجب شد جمع بزرگی از هواداران ترامپ در فینیکس روبروی محل شمارش آرا جمع شوند و فریاد بزنند.
  • در جورجیا که ۲۴ ساعت پیش دونالد ترامپ با حدود ۱۰ درصد پیش بود، فاصله به کمتر از یک درصد رسیده است. یعنی اختلافی حدود ۳۱ هزار رای. جو بایدن امیدوار است حدود ۹۰ هزار رای باقی مانده که بیشتر در منطقه آتلانتا باقی مانده است، این فاصله را پر کند. چرا که در آتلانتا و حومه آرا بیشتر به نفع دموکرات هاست.
  • در کارولینای شمالی فاصله میان دونالد ترامپ و جو بایدن حدود ۱۰۰ رای است. اگر چه فاصله هنوز برای پیش بینی برنده کافی نیست اما دونالد ترامپ امید فراوانی برای حفظ پیشتازی خود در این ایالت دارد و جو بایدن هم امید زیادی به این کارولینای شمالی نبسته.
  • و اما در نوادا که امروز هیچ آمار تازه ای اعلام نکرده و قرار است صبح پنجشنبه حدود ساعت ۹ صبح به وقت شرق آمریکا نتایج جدید را اعلام کند،‌ اختلاف دو نامزد تنها حدود ۸ هزار رای است.

همزمان در حالی که از ویلمینگتون ایالت دلاور که ستاد مرکزی جو بایدن است خبر از خوش بینی و اعتماد بنفس مخابره می شود، گزارشگران رسانه های آمریکا از اضطراب و عصبی بودن جو در کاخ سفید خبر می دهند. ستاد انتخاباتی آقای ترامپ تیم های وکلای خود را به پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسن فرستاده و گفته شده آماده طرح شکایت در جورجیا و آریزونا هم هست.

این هم وضعیت فعلی آرای الکتورال که جو بایدن با ۲۴۳ نسبت به ۲۱۴ رای الکتورال دونالد ترامپ پیش است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید