رفتن به محتوای اصلی

چرایی حضور مجاهدین در تلویزیون ایران اینترنشنال!

چرایی حضور مجاهدین در تلویزیون ایران اینترنشنال!

چرایی حضور مجاهدین در تلویزیون ایران اینترنشنال!

به اعتقاد من این واقعه نباید ساده انگاشته شود. این یک عملیات ایذایی علیه جنبش نه مردم ایران به اعدام با تبانی تلویزیون ایران اینترنشنال و مجاهدین خلق بود. اینکه یک اعتراض وسیع سیاسی علیه رسانه دادن به مریم رجوی در شبکه های اجتماعی در جریان است، بیخودی نیست، از سر حساسیت نیست. پشت این اعتراض یک نگرانی بحق وجود دارد.
۱. اولین سئوال این است که چرا تی وی ایران اینترنشنال به مجاهدین امکان ابراز وجود رسانه ایی داد. چرا خود مجاهدین که تلویزیون و امکانات سلطنتی دارد، اصرار داشت از طریق اینترنشنال مطرح شود؟ عده ایی میگویند به خاطر پرداخت پول است. من این علت را در جایگاه شماره یک نمیدانم. به اعتقاد من یک کانسپت سیاسی پشت این عملیات ایذایی وجود دارد. کانسپت را باید نقد کرد.
۲. مجاهدین را مدتهاست ارتجاع منطقه و افراطی ترین جریانات حاشیه هیئت حاکمه دول غربی مثل عروسک خیمه شب بازی میگردانند. حال شما فرض کنید یک محافلی دارند میلیونی خرج مجاهد میکنند و برای روز مبادا در ترشی انداخته اند، بعد یکهو یک جنبش سیاسی میلیونی علیه اعدام راه می افتد که مجاهد در آن هیچ کاره است. تلویزیون خودش را که احدی نگاه نمیکند چون همه میگویند دروغگوست. مردم هم که اصلن از هر نوع جریان اسلامی و مذهبی بیزارند، خب اینجا کسی که سر فلکه شیر آب نشسته از خودش سئوال میکند پس واسه چی اصلن خرج این جریان بکنم؟ تمام خاصیت نگه داشتن مجاهدین و فرمت کردنش دقیقن همین است که درست موقعی که مردم به شیوه مدنی مبارزه میکنند، خواستهایشان نشانگر و تصویرگر یک جامعه انسانی عاری از خشونت است، به میدان آورده شوند تا مسج داده شود که پایتان را از یک حدود و ثغوری در منطقه خاورمیانه فراتر نگذارید وگرنه مجاهد را به جانتان می اندازیم. اندازه و حدود و ثغور هم یک لچک حریر رنگی است و لباس ملکه انگلیس فقط به جای کلاه، این یکی حجاب سرش هست. به اعتقاد من ارتجاع منطقه و شیوخ ضد زن و مادام العمری، نگران تحولات سیاسی ایرانند. میدانند وقتی اعدام لغو شود، حجاب اجباری ممنوع اعلام شود، زن با مرد برابر اعلام شود انوقت دیگر کسی به اجازه رانندگی زن در عربستان سعودی نمیگوید رفرم! بعدن سقف حرمت زن در این منطقه میشود، حقوق زن در ایران!
مجاهد را نگه داشته اند برای اینکه مثل مترسک، هر جا مردم متحد میشوند، به شیوه خوب و ابرومندانه و مدرن مبارزه میکنند، بیرون بیاورند و بگویند خطر جامعه توحیدی مجاهد را فراموش نکن! چون میدانند پروسه سرنگونی نظام، یک پروسه ضد اسلامی است که نتیجه ان فقط سکولاریزه کردن ایران نیست. جایگاه دین اسلام در همه واریاسیونهایش در قدرت سیاسی منطقه از نو بازتعریف خواهد شد.
اصلن اتفاقی نگیرید که درست وسط جنبش نه به اعدام این مترسک را بیرون اوردند نشان بدهند. اگر در تی وی اینترنشنال نبود، مثل همیشه در تلویزیون خودشان بود، ملت به جیغ و دادهای مریم رجوی گوش کرده میگفتند دیوانه است. رد میشدند. انتخاب تلویزیون اینترنشنال برای بیرون اوردن این مترسک در مقابل مردم به خاطر تسمه های مشترک بین این دوتاست. هر دو جریاناتی غیر شفاف اند. هر دو یک سبک مشترک برای رودرویی با جامعه دارند. بطور مثال مدیریت تلویزیون اینترنشنال با وجودیکه الان چند روز از اعتراض به این امر میگذرد، خودش را پنهان کرده، اصلن انگار نه انگار که مسئول جوابگویی است. جواب ندادن به جامعه سبک مجاهد و همه جریاناتی است که پروژه سیاه دارند. شفاف نیستند. مدنیت ندارند. رابطه شان با جامعه خیابان یکطرفه است.

۲. زیر فشار افکار عمومی، به جای مدیر این رسانه، مجریهای تی وی و یک عده که مسئولیتی ندارند، جلو پریده و دارند از این عمل دفاع میکنند. اسم سکوی تبلیغی دادن به مجاهد را گذاشته اند احترام به آزادی بیان! آزادی رسانه! فکر میکنند با دسته مجانین طرفند. شعور جامعه را تحقیر میکنند.
به اعتقاد من خود همین استدلال یعنی استیصال و عقب نشینی. چون استدلال درست این بود به میدان بیایند و از مجاهدین دفاع کنند که نمیکنند. چون میدانند مجاهدین ابرو باخته تر از این حرفهاست. میدانند طی دو دهه اخیر مردم ایران دو تا نیروی سیاسی بزرگ را از جنبش ملی/ اسلامی از سکوی سیاست پائین کشیدند. یکی مجاهدین است، دیگری اصلاح طلبان. بی اعتبار شدن این دو جریان باعث میشود کار مردم برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی راحت تر باشد.
اما حتی این عقب نشینی هم رسواست. کدام آزادی بیان که مجاهد اجازه نمیدهد حتی یک خبرنگار رئیسشان را در باره حجاب سئوال پیچ کند؟ عین خامنه ایی که فقط به جامعه دستوراتش را ابلاغ میکند ولی کسی حق ندارد برود سئوال پیچش کند. این چه جور ازادی رسانه ایی است که یک نفر خبرنگار دوزاری از خود اینترنشنال نرفت ببیند این جمعیتی که برای مریم رجوی در این صحنه لاکچری سوت و کف میزنند چه کسانی اند؟ چرا اتوبوس اتوبوس پناهندگان بیخبر سومالیایی و سودانی را بسیج میکنند، لباس مجاهد میپوشانند تا تبلیغات کنند. صدا و سیما تحت فرمان کسی که خرجش را میدهد کار میکند، چرا تی وی که ادعای اپوزیسیون دارد نمیرود از مجاهد بپرسد کی شما را رئیس جمهور کرد؟ کجاست مسعود رجوی در کدام چاهی قایم شده یا مرده است؟ یا اینکه این تی وی هم به سیاق صدا و سیما کار میکند؟ رسانه یعنی این که بروند بپرسند این چه جریان سیاسی است که هیچ چیزش حساب و کتاب ندارد. دیوار برلین کشیده دورش، فقط جایی که قدرتهای ارتجاعی لازم بدانند پاتک میزدند به نت وورکهای مدنی جامعه، خودش را رسانه ایی میکند که مردم را از ظرفیت ماجراجویانه خودش و اسلامی بودنش و ضد زن بودنش بترساند و کارش را که کرد راهش را میکشد و می رود!
سازمان مجاهدین باید بلکل منحل شود. مریم رجوی اگر میخواهد در سیاست دخالت کند باید برود حزب سیاسی تشکیل بدهد، شفاف و روشن. برنامه و پلتفرم سیاسی بدهد. اولین شرط جدایی دین از دولت انحلال گروههای اسلامی مافیایی است. مردم ایران گروه مسلح ماجراجو و غیر شفاف اسلامی که از بستر اعتقادات خود این حکومت می آید لازم ندارند. نباید به این جریان هیچگونه امکان رسانه ایی داد تا مادام که ورود رسانه ها به بارگاهشان ممنوع است!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید